fbpx
רכב ותחבורה

קורקינטים בתל אביב - הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים

מעודכן ל-10/2021

קורקינטים בתל אביב - הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים

אומנם הקורקינטים משתלטים על העיר וגם על ערים מרכזיות באירופה, אך יש מקומות ברחבי העולם שמשליכים אותם לאוקיינוס. מה ההבדלים בין ישראל לשאר העולם, איזה אפליקציות הן הטובות ביותר, והאם הקורקינטים יהפכו לכלי התחבורה המועדף בתוך הערים?

עדכון חשוב - בדקו את האותיות הקטנות. חברות הקורקינטים העלו מחירים בימים בהם היה ביקוש גדול - אם אתם תחת "מנוי" (הטענתם בסכום מראש) יהיה לכם קשה לשים לב - צריך לבדוק.


הקורקינטים הפכו לכלי תחבורה מאוד שימושי בעיר פקוקה וחסרת חניה כמו תל אביב. למעשה, כיום, שירותי השכרת הקורקינטים עקפו בהיקף השימוש את שירותי השכרת האופניים. זה זמין יותר, זה נוח יותר, זה זול יותר. עם זאת, יש עדיין שמעדיפים את האופניים (הרחבה על שירותי השכרת האופניים).

אפליקציות הקורקינטים משתלטות על העיר ומאפשרות לכל אחד עם טלפון חכם למצוא את הקורקינט הקרוב עליו ולפעמים גם לקבל החזר על הטענה. במדריך זה נסקור את החברות העיקריות הפועלות בתחום ומה צריך לדעת עליהן.  אז מה ההבדלים בין החברות?

Bird

החברה האמריקאית הידועה בתחום השכרת הקורקינטים החשמליים פיתחה באפליקציה שלה שימוש שינווט את הרוכבים במסלולים המיועדים לשימוש בשבילי אופניים ובכבישים שהוגדרו לה כבטוחים יותר.  הרישום אליה הוא באמצעות אפליקציית מובייל המאפשר לאתר את הקורקינטים הקרובים ולשכור אותם. המחיר הוא 5 שקלים לנסיעה ועוד 0.5 שקל על כל דקה ומשלמים פיקדון זמני בסך 10 שקלים שייגבה בתחילת הרכיבה . באופן רשמי הם מיועדים רק לבני 18 אך לא ברור כיצד מתבצעת האכיפה.

ההטענה נעשית באמצעות מודל שיתופי שבו משתמשי האפליקציה יוכלו להטעין את הקורקינטים הקרובים לביתם בדירתם. עבור כל קורקינט מקבלים עד 70 שקל, 20 שקל לקורקינט. תלוי במיקום ובמצב הסוללה.

Lime

גם חברת LIME מציגה מודל שיתופי ובו משתמשי האפליקציה יכולים להטעין את הקורקינטים בביתם ולהרוויח עד 71 שקל. בליים המחיר הוא 5 שקלים עבור פתיחת הנעילה כשכל דקה עולה בין 0.45 ל-0.6 שקל, תלוי מיקום וזמנים. גם כאן יש הגבלת גיל מגיל 18.

החל ממאי 2020 LIME מחילה מודל תמחור דינאמי, כלומר המבוסס על משתנים כגון מיקום הקורקינט ושעות העומס בתל אביב.

מחיר לביטול נעילה הינו 5 שקלים כשהמחיר לדקה נע בין 0.45 ל-0.6 שקל. 

מנוי יומי - 25 שקל - ללא הגבלת רכיבות, עד חצי שעה כל רכיבה

חבילה ללא פתיחת נעילה – 20 שקל ל-7 ימים, 60 שקל ל-30 יום

אפשרות הטענה: המשתמשים מטעינים בביתם, מקבלים החזר עד 71 שקל

Wind

כדי להשתמש בקורקינטים, עליכם לספק תמונה של רישיון נהיגה תקף לפני הרכיבה ותמונה שלכם באותו רגע כדי לוודא התאמה. WIND עברה למודל ללא תשלום על ביטול הנעילה אך כל דקת נסיעה עולה שקל אחד. גם כאן השימוש הוא באמצעות אפליקציה המאתרת את הקורקינטים ומספקת קוד. להבדיל מהאפליקציות האחרות, ההטענה נעשית על ידי החברה ולא על ידי המשתמשים באפליקציה. בינתיים הרכיבה היא עד שמונה בערב בלבד.

מחיר: 1 שקל על כל דקה

מנוי שעתי - 20 שקל

מנוי יומי - 40 שקל

אפשרות הטענה: החברה מטעינה

Leo

מדובר בקורקינטים להשכרה לא על בסיס שיתופי אלא במסגרת של שיתופי-פעולה עם חברות תיירות (בתי מלון ואתרי בילוי) שמתפעלות את מודל ההשכרה באמצעות תחנות עגינה וחולקות את הרווחים. ליאו פרוסה עם כ-500 כלים המוצבים בכ-40 מלונות בעיר אילת. על-פי המודל הזה, הקורקינטים יוצאים וחוזרים לתחנות עגינה. התשלום להשכרה באילת עומד על  5 שקלים לפתיחה ועוד 60 אגורות לדקת שימוש.

Escoot - אפליקציה לאיתור קורקינט להשכרה בסביבתך

אפליקציה סלולרית המרכזת את כל החברות של הקורקינטים החשמליים (Lime, Bird, VOI, Flash, Wind, Hive, Tier, UFO, Jump, Bolt...)

איך זה עובד?

מדובר באפליקציה סלולרית המאפשרת לראות את כל הקורקינטים החשמליים בסביבתך על מפה מיוחדת וכך לאתר את הקורקינט הרצוי לך.
האפליקציה אף מראה את מידת הטעינה של הקורקינטים וגם מעריכה את המחיר הכולל של הנסיעה (בהזנת מיקום נוכחי ויעד).
לאחר הבחירה, כל שנותר הוא לשחרר את הקורקינט הרצוי, בעזרת האפליקציה הסלולרית של החברה שאליה הוא שייך (אשר אותה יש להוריד מראש).

האפליקציה תומכת בחברות הבאות של קורקינטים חשמליים:
- Lime
- Bird
- Jump
- Ufo
- Voi
- Hive
- Flash
- Bolt
- Wind
- Tie

סיכום

על אף הפתרונות הקלים שמציעים הקורקינטים החשמליים, ההבדלים במחירים מינוריים. ההבדלים קשורים בעיקר לאפשרות הטעינה וההחזרים וההטבות למשתמשים. עוד הבדלים הם בסוגי הקורקינטים. בענף אומרים שהסיבה למחירים הלא תחרותיים היא הביקוש הגדול וההיצע הנמוך בינתיים. כך למשל מהשחקנית החדשה בתחום, ליאו, נמסר שמכירותיה רק גדלו עם כניסת המתחרות והעלאת המודעות. אבל צריך לזכור שאתם חייבים לחבוש קסדה, לנסוע רק בשבילים הייעודיים ולחנות במקומות סבירים. נזכיר כי בארצות הברית כבר נזרקו קורקינטים לאוקיינוסים. לא תרצו שזה יקרה לכם.

עדכונים:

יוני 2021: חברת המיקרו-מוביליטי

LIME תטמיע לראשונה מערכת בינה מלאכותית בקורקינטים ובאופניים השיתופיים שתסייע בכל סוגיות החנייה שלהם באזורים מוגבלי חנייה.

הפיתוח מבוסס על טכנולוגיית למידת-מכונה, המזהה מתי חניית הרוכבים תקינה ומתי לא, בהתאם לחוקים העירוניים. הוא יוצג באמצעות פיצ'ר באפליקציה, שתתריע בפני רוכבים המנסים לחנות במקום שלא מיועד לכך, ותציע אלטרנטיבה למקום חנייה. כמו כן תוטמע מערכת התראות וקנסות אוטומטית, שתשלח הודעה לרוכבים במידה שהמערכת זיהתה כי לא חנו כנדרש עם  סיום הרכיבה. להרחבה

אפריל 2021: הקורקינטים השיתופיים יורדים לאילת: בירד וליים זכו במכרז להפעלת השירות בעיר. כל אחת מהחברות תציב 100 קורקינטים באילת, לאחר שזכו במכרז שהפעיל תאגיד התיירות של העירייה. לכתבה המלאה ב"גלובס"

מאי 2020: חברת הקורקינטים WIND נכנסת לתחום המשלוחים. בצל הקורונה, הבינו החברה כי תחום המשלוחים הוא משגשג במיוחד והחליטו להרחיב את שירותיהם גם במתן שירות משלוחים.

דצמבר 2019: קורקינטים שיתופיים בתל אביב מחויבים במספר רישוי. מעתה הציבור הרחב יוכל לצלם את עברייני התנועה במדרכות; החברות המפעילות יידרשו להטיל סנקציות על הרוכבים ותוקם יחידת אכיפה ייעודית לטיפול בנושא. לכתבה המלאה ב"ביזפורטל"

יולי 2019: אתר The Information מדווח כי ברבעון הראשון של 2019, בירד הפסידה כ-100 מיליון דולר והכנסותיה ירדו ל-15 מיליון דולר

יולי 2019: leo הפסיקה את פעילותה בתל אביב אך לא בערים אחרות

פברואר 2019: מנכ"ל חברת LIME יניב גודר טוען - "הקורקינטים שלנו הם הקורקינטים השיתופיים הראשונים והיחידים בישראל שתוכננו ויוצרו למטרת רכיבה שיתופית. מדובר בכלים עמידים, חזקים ותיאורטית גם בטוחים יותר לשימוש שאמורים לעמוד בנטל של נסיעות שיתופיות ברחבי העיר לאורך זמן. Lime מייצרת את הקורקינטים השיתופיים שלה ביחד עם Segway-Ninebot, חברת הבת של שיאומי. גם המתחרה Wind משתמשת בקורקינטים של סגווי, ו-Bird בחרה לעבוד עם קורקינטים מוסבים סטנדרטיים של שיאומי".

ינואר 2019: השירות של בירד בינתיים הוא סיפור הצלחה. לבירד על פי הערכות מעל 30 אלף משתמשים. מדובר בהצלחה גדולה לשירות שנובעת ממספר גורמים - מרחקים יחסית קצרים, מזג אוויר נוח, ועיר מישורית. כמו כן, יש שבילים רבים לרוכבי האופניים (באורך של מעל 70 קילומטר).

בירד והשירותים הנוספים מאפשרים נסיעה בשבת בזמן שהתחבורה הציבורית לא פועלת, וזה כמובן גם יתרון גדול.

מה הדגמים של הקורקינטים השיתופיים ומה הכי טוב

קורקינטים חשמליים הוצבו ברחבי העיר תל אביב

תשתיות והסדרה אין אבל עוד חברת קורקינטים שיתופיים נכנסת לישראל

מהפכה בקנסות על רוכבי אופניים וקורקינטים - קסדה חובה לכולם; נסיעה על מדרכה - קנס גדול!

    קראתי את תקנון האתר ואני מקבל את תנאי השימוש


    על המחבר

    דרור ניר קסטל

    השאר תגובה

    4 תגובות

    • קופון ל-WIND נותן נסיעה לחודש הקרוב !
      הקוד
      48HKG6W
      אחרי שמורידים , פותחים את האפליקציה , וכבר בעת הרישום הראשוני עם הטלפון צריך להקליד את זה

    • הורדתי את האפליקציה היחידה של אינוקים. כי ראיתי לפי הכתבה שלך שמשלמים רק 0.75 אגורות לדקה - ללא פתיחה של 5₪
      הגעתי לאפליקציה שיווקית המציעה קניית קורקינטים ללא השכרה. דיברתי עם נציג צ'אט והוא הפנה אותי להורדת אפליקצית leo ride . שם כאמור משלמים 5 שח לפתיחת הקורקינט ו- 0.5₪ לכל דקת נסיעה. אין חדש תחת השמש משאר החברות השונות. מסתבר שהכתבה לא עדכנית כל כך. סתם מאכזב זה הכל.

      • תודה, הכתבה עודכנה. כיום בעלי אינווקים מפעילים את שירות ההשכרה דרך ליאו והמחיר לצערנו אכן זהה לשאר החברות

    שינוי גודל גופנים
    ניגודיות