מדריכי צרכנות    

קייטנה ציבורית – שירותים הכרחיים, מחיר מקסימלי ועוד

מעודכן ל-06/2019

קייטנות ציבוריות הן קייטנות בבעלות גופים ציבוריים ולרוב זולות יותר מהקייטנות הפרטיות, אלו צריכות לעמוד  בכמה תנאים ויש להן מחיר מקסימלי. קייטנה ציבורית מיועדת לילדים מגיל 3 ו-7 חודשים עד כיתה ז', כל עוד התלמידים לומדים בגן או בבית ספר.

המספר המינימלי לקייטנת גן ציבורית הוא 28 ילדים ולקייטנת בית ספר 66 שקלים.

שירותי קייטנה ציבורית

קייטנה ציבורית חייבת לכלול ארוחת בוקר הכוללת שתי פרוסות לחם או לחמנייה אחת או פיתה אחת, ממרח ומנת ירק. כמו כן חייבת להיות על הקייטנה שמירה. הקייטנה חייבת להימשך שלושה שבועות שלא במסגרת הלימודים בימים א'-ה'-  בשעות13:00-8:00.

כמו כן קייטנה ציבורית צריכה לכלול  פעילויות המועברות על-ידי מדריך מקצועי שאינו חלק מצוות הקייטנה – המתקיימות בתוך אתר הקייטנה או מחוצה לו. בקייטנות עבור ילדים שכבר החלו את לימודיהם בכיתה א' – נדרשת פעילות אחת לפחות מחוץ לאתר הקייטנה, הכוללת כניסה לאתר שגורם חיצוני מפעיל אותו.

אם קייטנה ציבורית נמשכת אחרי 13:00, היא יכולה לדרוש תשלום נוסף אם היא תכלול גם ארוחת צהריים בהתאם לנדרש בצהרונים. הקייטנה תימשך עד השעה ארבע אחר הצהריים ועבור ילדים שהחלו את לימודיהם בכיתה א': תשע פעילויות פנים או חוץ

מחירים מרביים לקייטנה ציבורית

*המחירים נכונים ל-2019 ומתעדכנים בנובמבר עם עדכון מדד המחירים לצרכן

*המחירים משתנים בהתאם לגוף שמפעיל  את הקייטנה ולפי מספר הילדים הרשומים

המחיר המירבי לקייטנות ציבוריות בין השעות 8:00 עד 13:00

  • עבור ילדים שטרם עלו לכיתה א': בין 699.3 שקל ל-812 שקל.
*חשוב
  • בעדכון של צו הפיקוח על קייטנות ציבוריות נכתב בטעות כי הסכום המרבי עבור ילדי הגנים הוא 893.2 שקל. המחיר המירבי הנכון הוא 812 שקל.
  • עבור ילדים בבית ספר יסודי: בין 612 שקל ל-724.7 שקל.

המחיר המרבי לקייטנות ציבוריות בשעות 8:00 עד 16:00

  • עבור ילדים שטרם עלו לכיתה א': בין 1,051.5 שקל ל-1,236.3 שקל.
  • עבור ילדים בבית ספר יסודי: בין 991.6 שקל ל- 1,183.5 שקל.

מחיר מרבי עשוי להשתנות במקרים הבאים:

  • בקייטנה ציבורית לילדים מכיתה א' ומעלה – במקרה שמספר הילדים בקייטנה נמוך מ- 100.
  • בקבוצת גן ילדים – במקרה שמספר הילדים בקבוצה נמוך מ-35.

בתי הספר של החופש הגדול

תוכנית "בתי הספר של החופש הגדול" מקדמת מענה חינוכי איכותי לתלמידים ולהורים כדי להקל בנטל ולעודד השתלבות הורים בשוק העבודה. המטרה היא צמצום פערים, טיפוח תרבות פנאי משמעותית וחיזוק המוסד החינוכי כעוגן קהילתי. התוכנית מיועדת לתלמידי כיתות א'-ג' בכל הארץ ומתקיימת ב-20-1 ביולי.

השתתפות ההורים במימון התוכנית

רשויות באשכולות למ"ס 4-1: משרד החינוך מעניק מימון מלא לתוכנית וההורים אינם משתתפים במימונה.

רשויות באשכולות למ"ס 7-5: נוסף על השתתפותו של משרד החינוך במימון התוכנית ישלמו ההורים 300 שקל לכל תלמיד המשתתף בתוכנית, לכל פרק הזמן.

רשויות באשכולות למ"ס 10-8: נוסף על השתתפותו של משרד החינוך במימון התוכנית ישלמו ההורים 450 שקל לכל תלמיד המשתתף בתוכנית, לכל פרק הזמן.

איך נרשמים לתוכנית

הרשויות המקומיות אחראיות לרישום התלמידים לתוכנית בתי הספר של החופש הגדול. פנו לאגפי החינוך במקום מגוריכם ובררו את פרטי ההרשמה. הרשות המקומית תנגיש את המידע להורים גם באמצעות מכתבים, מפגשים ואתר האינטרנט של הרשות ואף תזמן מפגש של ההורים עם רכז התוכנית האחראי להפעלתה בבית הספר. לבירור פרטים נוספים ניתן לפנות במייל.

מחירים בקייטנה פרטית יכולים להסתכם גם באלף שקלים לשבוע, עד אפילו 9,000 שקלים לשלושה שבועות. הפרמטרים שקובעים את המחיר לצד זמן הקייטנה הם הסעה נדרשת, כלכלה ולינה, חוגים, מקצועיות המדריכים, מספר התלמידים, מיתוג הקייטנה ועוד.

מדד המחירים באוגוסט עלה ב-0.1%

כמה מזונות משלמים על ילד אחד?

קורס גלישת גלים – מה זה בעצם, כמה זה עולה, מי יכול ללמוד ואיך?

הורים בקשיים כלכליים: למה אתם זכאים במערכת החינוך?