חדשות    

קפיצת מדרגה: "נופר אנרגיה" תרכוש את פרויקט תחנת הכוח הסולארית "מגלים"

פרויקט מגלים 5 – צילום: אלבטרוס

מעודכן ל-07/2021

החברה צפויה לשלם כ-580 מיליון שקל עבור 100% מהזכויות בפרויקט – אשר צפוי להניב לה הכנסות שנתיות  שנתי בהיקף של כ-120 מיליון שקל

חברת "נופר אנרגיה" מנהלת מו"מ לרכישת 100% מהזכויות של קרן נוי ושותפיה ב"נוי מגלים" בפרויקט מגלים,  מתקן תרמו סולארי בהספק מותקן של 121 מגה ואט, הנחשב למתקן הסולארי המניב הגדול בישראל, ומהגדולים מסוגו בעולם. החברה תשלם 580 מיליון שקל עבור רכישת  100% מהזכויות בפרויקט אשר צפוי להניב ל"נופר אנרגיה" הכנסות שנתיות בסך כ-270 מיליון שקל, EBITDA שנתי בסך של כ-190 מיליון שקל  ו-FFO שנתי בהיקף של כ-120 מיליון שקל.

בנופר אנרגיה רואים בעסקה הזדמנות לגיוון ועיבוי משמעותי של נכסי החברה, תוך התבססות על יכולותיה ההנדסיות התפעוליות והטכניות לצורך המשך השבחת הנכס.

בנייתו של הפרויקט הושלמה בהצלחה במהלך 2019, והוא חובר לרשת והחל הפעלה מסחרית במסגרת הסכם זיכיון BOT לתקופה של 28 שנה עם מדינת ישראל. ביצוע העסקה כפוף, בין היתר, לביצוע בדיקת נאותות של נופר לפרויקט אשר צפויה להתחיל בימים הקרובים. העברת האחזקות במגלים תהיה כפופה לאישור המדינה מכוח הסכם הזיכיון של הפרויקט.

לאחר השלמת העסקה, סך הנכסים של החברה המחוברים לרשת והמצויים בהליכי הקמה צפוי לעמוד כ- 1.1 ג'יגה, אשר צפויים לייצר הכנסות שנתיות כוללות מייצור חשמל בהיקף של כ- מיליארד שקל כבר ב-2023.

העסקה מהווה הזדמנות משמעותית לגיוון הנכסים והפעילויות של נופר אנרגיה, אשר מקדמת כיום הקמת פרויקטי אנרגיה מתחדשת בישראל, בארצות הברית, בספרד, באיטליה וברומניה. החברה צפויה להתבסס על מערך ההנדסה והתפעול שברשותה וכן על יכולותיה וניסיונה לטובת ניהול והובלה של הפרויקט בצורה מיטבית.

פרויקט מגלים הינו מההשקעות הבולטות בקרן נו 1 אשר גויסה בשנת 2011 ונמצאת לקראת סיום חייה ומימוש נכסיה. הקרן השכילה להשביח את הנכס במהלך תקופת ההשקעה בו, וסבורה שעדיין ניתן להמשיך להשביחו ואילולי הגיעה לסוף חייה הייתה מחזיקה בו עוד שנים ארוכות.

תחנת האנרגיה התרמו-סולארית של מגלים, הממוקמת באשלים אשר במועצה אזורית רמת נגב, היא אחד הפרויקטים הגדולים מסוגם בעולם. זהו גם המתקן המסחרי הראשון בישראל לאנרגיה תרמו-סולארית, המכונה גם אנרגיה סולארית מרוכזת (CSP), על בסיס טכנולוגיית מגדל שמש.

המיזם כולל 50,500 הליוסטטים מבוקרי מחשב, בעלי שטח פנים של יותר מ-20 מטר רבוע, המתפרסים על פני שטח של למעלה מ-3 קמ"ר.

ההליוסטטים עוקבים אחר השמש בשני צירים ומרכזים את קרני השמש אל דוד קיטור, המונח על גבי מגדל בגובה כולל של כ-240 מטר, המייצר קיטור בטמפרטורה ולחץ גבוהים אשר מוזרם לאחר מכן לטורבינה המייצרת חשמל.

מקרן נוי נמסר: "עסקת מגלים הינה ציון דרך משמעותי במיוחד עבור הקרן ומשקיעיה. הקמת הפרויקט לוותה בלא מעט אתגרים – הן ברמת לוח הזמנים והן ברמת התקציב, ובהובלתה של הקרן הגיע להפעלה מלאה ברמת ביצועים גבוהה במיוחד, הבאים לידי ביטוי בשווי הפרויקט. אנו משוכנעים שהעסקה ככל שתיחתם תהווה נדבך חשוב גם בפעילות של נופר ותתרום להתפתחותה".

נדב טנא, מנכ"ל "נופר אנרגיה", מסר: "עסקת מגלים מהווה קפיצת מדרגה משמעותית לנופר אנרגיה וצפויה להשתלב באופן מיטבי בפעילויותיה, תוך התבססות על הסינרגיה הגבוהה עם המודל העסקי הייחודי ויכולותיה ההנדסיות, התפעוליות והניהוליות של החברה. מתקן מגלים מצטרף לשורת הפרויקטים שהחברה מקדמת בישראל, בארצות הברית, באיטליה, בספרד וברומניה – תוך בניית תמהיל נכסים מגוון, אשר צפוי לייצר כבר ב-2023 הכנסות כוללות מייצור חשמל בהיקף של כמיליארד שקל".

 בעקבות הזינוק בהנפקות: תתי-ענפים חדשים בבורסה