חיסכון פנסיוני    

קרן הפנסיה עם השירות הטוב ביותר

מעודכן ל-02/2019

לפי מדד של רשות ההון, הפניקס מובילה, ואלטשולר שחם בתחתית.   מאיזו חברה הכי מרוצים, איפה עונים לטלפונים ואיפה הכי הרבה תלונות?

לאחר שבנק ישראל פרסם מאיזה בנק הכי מרוצים, עכשיו מגיע תורן של קרנות הפנסיה. רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרסמה את מדד השירות לשנת 2017 בקרנות הפנסיה, הגמל וביטוחי המנהלים.

מדד השירות מבוסס על שלושה פרמטרים ובהם – שביעות רצון והמלצת לקוחות המהווה מהווה 70% מהציון הכולל במדד השירות. ציון תלונות הציבור המהווה 20% מהציון הכולל במדד השירות וציון זמני מענה טלפוני המהווה 10% מהציון הכולל במדד השירות.

מדד השירות המלא מתייחס לשנת 2017. נתוני 2018 יתפרסמו רק בעוד מספר חודשים אבל, הרשות פרסמה את נתוני שביעות רצון הלקוחות גם לשנת 2018 מהם עולה כי בתחום הפנסיה מובילה מיטב-דש ומנגד בתחתית הרשימה נמצאת פסגות. בגמל מובילה ילין לפידות ובסוף הרשימה מנורה מבטחים ופסגות.

 

לפי הבדיקה ב-2017 הפניקס במקום הראשון עם ציון של 72 אחריה מנורה עם ציון 68 והראל עם ציון 67. ואילו בתחתית הרשימה דורגה קרן הפנסיה של אלטשולר שחם עם ציון 60.

בענף הגמל  ילין לפידות עם ציון 85 וגם קיבלה את הציון הגבוה ביותר בשביעות רצון הלקוחות. אחריה אינפיניטי עם ציון 84 ואחריה אנליסט עם ציון 82.

בתחתית הרשימה דורגה כלל עם ציון 60 שקיבלה ציון שלילי במדד תלונות הציבור, בתחום הגמל, עם ציון 53.

בביטוחי המנהלים במקום הראשון הראל והפניקס בראש, עם ציון 71 ובתחתית כלל עם ציון 62 עם הציון הגרוע ביותר בשביעות רצון הלקוחות. איילון שדורגה במדד השירות עם ציון 66 קיבלה את הציון הנמוך ביותר במדד תלונות הציבור.

 

הציונים בקרנות הפנסיה ובביטוחי המנהלים משקפים שביעות רצון בינונית מאוד מהחברות. כמעט כל החברות רשמו(למעט הפניקס) ירידה בציון לעומת מדד השירות בשנה הקודמת.

 

במהירות המענה הטלפני יש ציונים נמוכים מאוד בקרנות הפנסיה. כך למשל דורגה הראל עם ציון של 15 בלבד, אלטשולר שחם עם ציון 16 ומגדל מקפת עם ציון 29. הציון הממוצע של כל הקרנות עומד על פחות מ-40.

 

ב-2017 טופלו 4,464 תלונות שהוגשו לרשות שוק ההון, מתוכן ב-1,849 מהתלונות שבוררו נמצא שהחברה פעלה שלא כנדרש, שיעור לא מבוטל של 41%. אבל רוב התלונות כלל לא מגיעות לידיעת הפיקוח. הלקוחות מתייאשים בדרך או פונים לבית המשפט..

 

לדברי הרשות הנתונים של שנת 2017 מצביעים על הגברת המודעות הצרכנית של הציבור בתחום זה, מה שהשפיע על כל מרכיבי המדד. למשל  עלייה של כ-20% בפניות למוקדי השירות בנושאי הצטרפויות וניוד כספים. לפי הרשות זה נתון המעיד על הגברת מעורבות הציבור בתנאי החיסכון הפנסיוני שברשותו ומגביר את התחרות בענף.

מאיזה בנק הכי מרוצים

דירוג קרנות הפנסיה ב-2018 – מנורה מבטחים מובילה במסלול הכללי