מדריכי קרנות נאמנות    מדריכי תעודות סל    

קרנות סל – HDV, DVY, VIG – למאמינים בדיבידנדים

מעוניינים להשקיע במניות שמחלקות דיבידנדים – אתם יכולים להשקיע ישירות במניות שמחלקות הרבה, אבל רובנו לא באמת רוצה להשקיע במניות ספציפיות, והפתרון עשוי להיות השקעה בתעודות סל שמשקיעות בחברות שמחלקות דיבידנדים. רק לפני – לא בטוח כלל שדיבידנדים זה כל כך מפתה. נכון יש אופנה של נהירה למניות שמחלקות הרבה (ותעודות שמשקיעות בהן), אבל קראו כאן על הבלוף של הדיבידנדים. ואם אתם בעניין של דיבידנדני הנה כמה קרנות סל בתחום – 

קרן סל (ETF ) – HDV  הונפקה במרץ 2011 והיא משקיעה בחברות בארה"ב המחלקות דיבידנד. הענפים המרכזיים בהן הקרן משקיעה – פארמה 28.5% , מוצרי צריכה 24.5% , טלקום 17% ותשתיות 15%.  בין החברות המוחזקות: פייזר, AT&T, פרוקטר אנד גמבל, ג'ונסון אנד ג'ונסון, אינטל, פיליפ מוריס, אלטריה ומרק. קרן הסל הזו ממוקדת במספר מניות יחסית מצומצם כאשר 10 המניות המובילות בקרן (המפורטות לעיל) מהוות מעל 60% מהיקף הנכסים של הקרן.

הנה גרף של HDV

מנגד, קרן הסל – DVY הרבה יותר מפוזרת מקרן הסל HDV. DVY משקיעה במניות בארה"ב שמחלקות דיבידנד בשיעור בינוני וגבוה. בין ההשקעות הבולטות בקרן – מקדונלדס, קימברלי קלארק, שברון, ג'נרל מיילס, ווטסון, היינז, קוקה קולה, אלטריה, קראפט ומרק.

קרן סל נוספות באותו התחום –  VIG, "הרעיון" שלה בשונה מקרנות הסל הקודמים הוא שהיא משקיעה בעיקר במניות שמעלות את שיעור הדיבידנד שלהם על פני זמן. בין המניות הבולטות בקרן הסל הזו – וולס פארגו, מקדונלדס, פרוקטר אנד גמבל ואקסון מובייל.

קרנות סל התחילו כמוצר פסיבי עוקב מדדים והתפתחו למוצרים מעין משלימים נוספים כמו קרנות הסל המפורטות למעלה – קרנות סל שמשקיעות במניות מחלקות דיבידנדים.

קרנות הסל (ETF- Exchange Traded Fund), נוצרו בארה"ב בתחילת שנות ה-90', והם היו המכשירים הפסיביים הראשונים בבורסות (אחר כך נוצרו תעודות הסל והקרנות נאמנות המחקות).קרנות הסל, הן מעין קרנות נאמנות שנסחרות באופן שוטף במהלך היום (בעוד שקרן נאמנות נסחרת רק פעם אחת או פעמיים ביום; כלומר יש לה רק שני שערים בדר"כ בתחילת היום ולפעמים גם בסופו), ומכאן שקרן סל נסחרת כמו כל מניה רגילה.