חדשות    

רוסק עמינח: "הדיגיטל זה רק עטיפה"

מאייר : אורקה

מנכ"לית לאומי: "בנקים השיקו אפליקציות בנקאיות חדשניות אבל זו רק 'עטיפה דיגיטלית' שמכסה על מערכות ליבה מיושנות"

מנכ"לית לאומי רקפת רוסק עמינח אמרה "בנקים השיקו אפליקציות בנקאיות חדשניות אבל זו רק 'עטיפה דיגיטלית' שמכסה על מערכות ליבה מיושנות", את הדברים אמרה הרצאה באוניברסיטת Insead בצרפת בפני תלמידי בית ספר למנהל עסקים.

"אם רוצים להביא לשינוי אמיתי ולהתמודד עם הטכנולוגיה המתקדמת, חייבים להקים הכל מהתחלה, שכן המערכות הוותיקות של הבנקים לא יעמדו בקצב השינוי", הוסיפה.

לדברי רוסק עמינח האחרים למצב החדש: "הרגולטורים – שאחרי המשבר הגלובאלי של 2008 הבינו שבמקום להגן על הבנקים הגדולים ('Too big to fail'), יש לאפשר תחרות מצד שחקני פינטק חדשים; המעבר ההדרגתי מבנקאות מסורתית, מבוססת סניפים, לבנקאות בערוצים הדיגיטליים, לאור השינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות; המהפיכה הטכנולוגית, שמאפשרת כיום חיסכון אדיר בעלויות תשתית הודות לטכנולוגיות חדשות דוגמת טכנולוגיית הענן; ולבסוף, אמון הלקוחות בבנקים המסורתיים, אשר נשחק משמעותית מאז המשבר של 2008".

"חברות שלא יעשו את השינוי הנדרש ולא יתאימו עצמן למציאות החדשה – לא ישרדו", סיכמה רוסק עמינח. "כל אלה הובילו את בנק לאומי לבצע מהלך דרמטי של 'שיבוש עצמי' (Self-disruption), במסגרתו החליטו להקים את הבנק הדיגיטלי Pepper".

מעניין לציין כי הדברים באים ימים ספורים לאחר שהתגלתה פרצת אבטחה חשובה בנושא הדגל של הבנקות הדיגיטלית פפר, ולפיו נחשפים פרטי משתמשים בהזנת המספר שלהם.

מה זה בנק דיגיטלי

בנק דיגיטלי שבו עיקר (או כל) פעילותם של הלקוחות מתבצעת און-ליין ובאמצעים דיגיטליים.

בבנק דיגיטלי ניתן לבצע את כל הפעולות הבנקאיות אשר בעבר ניתן היה לבצע רק פיזית בסניף הבנק – הפקדות, משיכות והעברות כספים, בדיקת / וניהול החשבון, הזמנת מוצרים פיננסיים, ניהול הלוואות, תשלום חשבונות ועוד, בכל זמן ומקום ובאופן ידידותי.

היתרון שבמעבר לפעילות מבוססת דיגיטל אמור להיות במיקסום הנוחות והנגישות ללקוחות, בהתאמה לאופן שבו הם מעוניינים לפעול ובניצול המבנה ה"רזה" של הפעילות להוזלת תעריפים.

בנקאות דיגיטלית לאזרחים וותיקים – בנק ישראל מקיים סדנאות; לכו על זה!

בנקאות דיגיטלית – בדרך לעולם דיגיטלי, וזול יותר; ככה תחסכו בעמלות

בנק לאומי לאומי יקים חטיבה חדשה לבנקאות דיגיטלית שבראשה תעמוד תמר יסעור