חדשות    

בנקאות דיגיטלית לאזרחים וותיקים – בנק ישראל מקיים סדנאות; לכו על זה!

בנקאות דיגיטלית לאזרחים וותיקים – בנק ישראל דרך הפיקוח על הבנקים, בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, מכריזים על פעילות – העצמה בנקאית דיגיטלית לאזרחים הוותיקים.

בתאריך 23.10.18, יתקיימו ברחבי הארץ (במסגרת פעילות שלישי בשלייקס של המשרד לשוויון חברתי) הרצאות בנושא "העצמה בנקאית דיגיטלית" לאזרחים ותיקים. לאחר מכן, במהלך חודשים נובמבר-דצמבר, הבנקים יזמינו את האזרחים הוותיקים, בתיאום מראש, להדרכות פרטניות בסניפי הבנקים, לצורך התנסות בשירותים הבנקאיים הדיגיטליים הקיימים בבנק בו מתנהל חשבון הלקוח. 

מטרת הפעילות היא לסייע לאזרחים הוותיקים להסתגל לבנקאות הדיגיטלית ולהקנות להם כלים לשיפור מיומנויות השימוש בשירותים הבנקאיים הדיגיטליים.

פעילות זו הנה יוזמה של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, שמתקיימת בשיתוף המשרד לשוויון חברתי ובאמצעות המערכת הבנקאית ואיגוד הבנקים.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל: "המשרד לשוויון חברתי מוביל מהפכה דיגיטלית שתהפוך את ישראל למעצמה דיגיטלית מהמובילות בעולם. האתגר שלנו הוא לדאוג שהמהפכה הדיגיטלית לא תפגע בשירותים שאנחנו נותנים לאזרחים ותיקים. המיזם המשותף יחד עם הפיקוח על הבנקים ייתן לאזרחים הוותיקים את הכלים הנדרשים להמשיך לנהל את ענייניהם הפיננסים בעידן הדיגיטלי, כך שיוכלו ליהנות משירותים חדשניים דיגיטליים ונגישים כמו צעירים. אני מברכת על שיתוף הפעולה עם בנק ישראל, שנרתם למאמץ הלאומי החשוב לצמצום הפער הדיגיטלי כגורם מוביל".

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר: "המערכת הבנקאית נמצאת בעיצומה של מהפכה שכוללת מעבר לשירותים דיגיטליים לצד התייעלות וצמצום הפעילות בסניפים. מדובר במהפכה חיובית שתחסוך לאזרחים ותיקים עמלות ויכולה לחסוך להם את הצורך והטרחה לבקר בסניף הבנק, יחד עם זאת יש בה גם קשיים למי שלא מורגל בשירותים דיגיטליים.

במטרה לסייע לאזרחים הוותיקים להסתגל לבנקאות הדיגיטלית וללוות אותם באופן אישי ומובנה בהיכרות עם שירותים בנקאיים דיגיטליים בסיסיים, יזם הפיקוח על הבנקים את פעילות "העצמה בנקאית דיגיטלית" לאזרחים הוותיקים.

אני קוראת לאזרחים הוותיקים לנצל את ההזדמנות וליטול חלק בהרצאות ובהדרכות הפרטניות בסניפי הבנקים, אשר יקנו להם מגוון כלים מעשיים לשיפור מיומנויות השימוש בשירותים הבנקאיים הדיגיטליים, יסייעו להם להסתגל לבנקאות הדיגיטלית, לנהל באופן עצמאי את הפעילות בחשבון וליהנות משירות בנקאי זמין וזול יותר.

אני מודה למשרד לשוויון חברתי על שיתוף הפעולה הפורה, ומברכת את איגוד הבנקים ואת המערכת הבנקאית על ההירתמות המלאה להצלחת המהלך ולקידום הפעילות".

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מוביל מדי שנה פעילויות שונות להגברת המודעות הפיננסית של אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית, בין היתר לצורך צמצום פערי מידע, שיפור רווחה כלכלית, הגברת מודעות הציבור לזכויותיו ועוד.

בספטמבר 2016 התקיים "שבוע מודעות פיננסית" למשקי הבית במסגרתו הועברו לאלפי לקוחות הרצאות אחידות בנושא התנהלות פיננסית נכונה בעשרות סניפי בנקים, מדן ועד אילת.

בשנת 2017 התקיים "חודש מודעות פיננסית במערכת החינוך" לבני הנוער, במסגרתו הועברו שיעורים להגברת המודעות הפיננסית לאלפי תלמידי כיתות ט' ברחבי הארץ.

בשנת 2018 הוטמעה לראשונה בצה"ל לומדה בנושא חינוך פיננסי בנקאי בקרב חיילי חיל המודיעין. הלומדה עוסקת במידע על התנהלות פיננסית בנקאית נכונה, מעקב אחר הכנסות והוצאות, מושגים בסיסיים, מידע על ניהול חשבון הבנק ועוד.

בנוסף לכך, השנה, לאור המעבר לצריכת שירותים בנקאיים באמצעים דיגיטליים אשר יוצרים אתגר לאוכלוסיות שמתקשות להסתגל לשינוי, יקיים הפיקוח על הבנקים, באמצעות המערכת הבנקאית ואיגוד הבנקים, פעילות "העצמה בנקאית דיגיטלית" לאזרחים ותיקים, במטרה לסייע להם להסתגל לבנקאות הדיגיטלית ולהקנות להם כלים לשיפור מיומנויות השימוש בשירותים אלה.

הפעילות תתבצע במתווה הבא:

חלק ראשון– הרצאה גנרית בתאריך 23.10.18 בנושא "העצמה בנקאית דיגיטלית", במסגרת מיזם "שלישי בשלייקס" של המשרד לשוויון חברתי. במסגרת זו, האזרחים הוותיקים מגיעים בימי שלישי לבתי הקולנוע במטרה לצפות בסרט (בעלות מסובסדת של 10 ₪). בסמוך לתחילת הסרט ובכפוף לרישום מראש, תועבר הרצאה אשר תעסוק במידע נרחב על הבנקאות הדיגיטלית. בתום ההרצאה, יימסרו לאזרחים הוותיקים פרטים על חלק ב' של הפעילות – הדרכות פרטניות שיתקיימו בסניפי הבנקים.

חלק שני-  במטרה לסייע לאזרחים הוותיקים להסתגל לבנקאות הדיגיטלית וללוות אותם באופן אישי ומובנה של היכרות עם שירותים בנקאיים דיגיטליים בסיסיים, יתקיימו, במהלך החודשים נובמבר-דצמבר, הדרכות בסניפי הבנקים (במתכונת הדרכה אישית או בקבוצות קטנות) בנושא השירותים הבנקאיים הדיגיטליים הקיימים בבנק בו מתנהל חשבונם, לרבות התנסות מעשית.

בהדרכות הפרטניות יועברו, בין היתר, הנושאים הבאים:

  • היכרות עם אתר האינטרנט של הבנק
  • למידה על שימוש באפליקציה של הבנק
  • מעקב אחר התנועות בחשבון באופן דיגיטלי
  • ביצוע פעולות בנקאיות במכשירים האוטומטיים: הפקדת מזומן, הפקדת שיקים ועוד.

 יובהר, כי ההרשמה להדרכות בסניפי הבנקים פתוחה לכלל האזרחים הוותיקים, גם לאלו שלא השתתפו בחלק הראשון-ההרצאה במסגרת "שלישי בשלייקס".

פרטים נוספים על פעילות "העצמה בנקאית דיגיטלית", לרבות מיקום ההרצאות, שעות הפעילות ואופן הרישום לפעילות, ניתן למצוא בקישור הבא: http://digitalbanking.co.il/, או במוקד הטלפוני – 8840* שלוחה 3, או באמצעות חיפוש באינטרנט "בנקאות דיגיטלית לאזרחים ותיקים".

 

פפר פיי, ביט ופייבוקס – האפליקציות של הבנקים; כמה זה עולה, ואיך ניתן לחסוך?

בנקאות דיגיטלית – בדרך לעולם דיגיטלי, וזול יותר; ככה תחסכו בעמלות