חדשות    

שווה בדיקה: האם מגיעה לכם הנחה בחשבון החשמל

FREEPIK

חברת החשמל יצאה בקמפיין לקידום מיצוי זכויות ע"י לקוחות הזכאים להנחות בחשמל. לקוחות החברה, זכאים להנחה בחשבון החשמל מעצם השתייכותם לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, שהוגדרו על ידי המדינה. ביניהן משפחות חד הוריות, ניצולי שואה, חיילים בודדים ועוד.

ההנחה ניתנת על פי רשימת זכאים אותה מקבלת החברה מידי חודש מהמוסד לביטוח לאומי, ומשרד הביטחון.

מי שעומד בתנאי הזכאות כפי שנקבע בתקנות, זכאי להנחה של עד 50% עבור 400 הקילוואטים הראשונים שיצרכו על ידו בחודש. רובנו בעלי חשבון דו חודשי כך שמדובר בפועל בהנחה עבור 800 קילוואט בכל חשבון. יש לציין שבמידה ואתם זכאים ההנחה תיתן גם רטרואקטיבית מתחילת הזכאות ולא רק מרגע הבקשה.

בחברה גילו כי קיימם לקוחות רבים שהשם שלהם או מספר ת"ז ברשימת הזכאויות שונה מהמופיע במשרדי החברה, או לקוחות הגרים במסגרת שיתופית (בתי אבות), או שהם אינם בעלי החוזה הרשומים בנכס ולכן אינם מקבלים את ההנחה המגיעה להם.

בחברה החליטו לצאת בקמפיין שיעורר את המודעות לנושא, ויאפשר לאוכלוסיות הנזקקות והנמצאות תחת רשימת הזכאים לקבל את ההנחה המגיעה להם.

בין הזכאים נכללים- צרכנים מעל גיל פרישה המקבל מהמוסד לביטוח לאומי קצבת אזרח ותיק או שאירים, בתוספת  השלמת הכנסה, ניצולי שואה הזכאים לתגמול לפי הכנסה ותגמול מוגדל לפי הכנסה, צרכן המקבל מהמוסד לביטוח לאומי קצבת אזרח ותיק עם תוספת המשלימה לגובה קצבת הנכות, מי שמקבל ביטוח לאומי קצבת שירותים מיוחדים בשיעור 112% ומעלה, צרכן המקבל מהמוסד לביטוח לאומי קצבה לילד נכה בתנאים מסויימים, צרכן שהוא הורה עצמאי (משפחה חד הורית) עם 3 ילדים ומעלה בתנאים מסויימים ועוד. את רשימת הזכאים המלאה ניתן לראות באתר חברת החשמל.

אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה :"כל נושא מיצוי הזכויות וסיוע לאוכלוסיות מוחלשות בחברה נמצא בראש סדר העדיפויות. אנחנו עושים פעילויות רבות כולל מפגשים עם ארגוני רווחה ועמותות ברחבי הארץ, מפגשים עם עובדי רווחה בעיריות ובמועצות המקומיות כמו גם העמדת 2 עובדים 24/7 לטובת אוכלוסיות מוחלשות . הקמפיין בא לעורר את מודעות הלקוחות הזכאים להנחה אך אינם מקבלים אותה מסיבות שונות, לפנות אלינו. חשוב לציין כי מרגע ההסדרה, לקוחות יקבלו את הסכומים רטרואקטיבית על כל תקופת הזכאות".

חברת החשמל: אשראי נוסף של 30 ימים לעסקים קטנים ובינוניים 

חברת החשמל מציגה רווח נקי שנתי של 1.8 מיליארד שקל