חדשות    

שירות התעסוקה: עובדי המכירות והשירותים הם הנפגעים העיקריים בחודש אוקטובר

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה. צילום:שלומי אמסלם, לע"מ

עם חזרתו המדורגת של שוק העבודה לפעילות, מדווח היום שירות התעסוקה כי במהלך חודש אוקטובר, החודש בו החלה היציאה מהסגר השני, ענפי התעסוקה העיקריים שנפגעו בחודש זה הם ענפי המכירות והשירותים. יצוין, כי בענפים אלו נכללים מקצועות כמוכרים בחנויות, מטפלים, סייעי הוראה, עובדי מסעדות, עובדי אבטחה, ניקיון ועוד.

בעוד בספטמבר, חודש הסגר השני, עמד שיעורם של עובדי ענפים אלו על 35.3% מכלל דורשי העבודה החדשים, הרי שבאוקטובר שיעורם אמנם השתפר אך לא בעצימות המצופה ועומד כעת על 27.9% מכלל דורשי העבודה החדשים. כאשר משווים את נתוני אוקטובר לנתוני חודשי החזרה לשגרה מהסגר הראשון, אפריל ומאי, המצב מדאיג עוד יותר – 27.9% באוקטובר לעומת 21.9% ו 21.1% לאפריל ומאי, בהתאמה. לצד זאת, יש לשים לב שעובדי המכירות והשירותים מהווים גם את הקבוצה העיקרית בקרב החוזרים לעבודה בחודש אוקטובר ומהווים 31.3% מהם, מדובר בעלייה משמעותית ביחס לספטמבר אז עמד שיעורם על 23.5%. כמו כן, שיעורם גבוה גם בהשוואה לחודשים אפריל ומאי, אז עמד שיעורם על 23.5% ו 30.3%, בהתאמה.

נתון בולט נוסף הוא הירידה הדרמטית בשיעור העובדים האקדמאיים בקרב החוזרים לעבודה, אשר בספטמבר היוו 35.2% ובאוקטובר 18.7% בלבד. יצוין, כי גם בשיעור העובדים האקדמיים בקרב הנרשמים כדורשי עבודה ישנו הבדל בין ספטמבר ואוקטובר, אם כי קל יותר – 14.5% בספטמבר לעומת 16.5% באוקטובר. עוד יצוין, כי בין ספטמבר לאוקטובר נרשמה עלייה של 87% בשיעור שמפעילי המכונות ומרכיבי המוצרים בקרב החוזרים לעבודה, מ 4.5% בספטמבר ל 8.4% באוקטובר.

בראש רשימת המקצועות בקרב דורשי העבודה החדשים שנרשמו בחודש אוקטובר נמצאים המוכרים בחנויות עם 7,367 דורשי עבודה, אחריהם ברשימה עובדי מזכירות עם 6,279, מטפלים בילדים עם 5,617 ועובדי מסעדות עם 4,501. עוד ראוי להדגיש, כי בחודש אוקטובר נרשמו 2,669 נהגי אוטובוס ומשאיות כדורשי עבודה חדשים.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "החזרה המדורגת לשגרה מבשרת על מגמת שיפור, ועלינו להוסיף ולחזק אותה. עלינו לחזק את מנגנוני התמך והתימרוץ למעסיקים, לעובדים ולדורשי עבודה להישאר בשוק העבודה ולחזור אליו, זאת באמצעות חיזוק הקישוריות לשוק העבודה בדמות מענקי עידוד למעסיקים, קורסי הכשרות מקצועיות, אימונים וניצול זמן לשיפור מיומנויות של דורשי העבודה. אך באחרונה, קידמנו שורת צעדים בנושא כדוגמת הקול הקורא בשיתוף התאחדות התעשיינים להכשרה מקצועית בענפי התעשייה".