אישים בפיננסים    חדשות    

שי באב"ד – מנכ"ל משרד האוצר שרב עם כולם

שי באבד, מנכ"ל משרד האוצר
מעודכן ל-07/2019

שי באב"ד מכהן כיום כמנכ"ל משרד האוצר, בעבר היה מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. באב"ד הוא בעל תואר ראשון  בכלכלה ובמשפטים מהאוניברסיטה העברית ובעל תואר שני בכלכלה ומימון מבית הספר לכלכלה ולמשפטים של לונדון.

במגזר הפרטי היה מנהל בכיר בכמה תפקידים בצים, כמו  מנכ"ל אזור ישראל והמזרח הקרוב, עוזר בכיר למנכ"ל, נשיא צים העולמית, מנהל תוכנית ההתייעלות של החברה וכראש אגף תקציבים וכלכלה. חברות פרטיות נוספת שבהן עבד אייפקס ו-POC.

אל האוצר הגיע לאחר שב-2011 היה מועמד מטעם כולנו, אך לא נכנס לכנסת. ב-2015 עם כניסתו של משה כחלון לתפקיד שר האוצר מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד.

באב"ד מכהן כמנכ"ל האוצר בתקופה הארוכה ביותר מאז  אברהם אגמון ב-1975.  כך שהעביר שלושה תקציבים וחוקי הסדרים.   ב-2018 גם שימש כארבעה חודשים כממלא מקום הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר וניהל משאים ומתנים בסכסוכי עבודה רבים ובהם: ברשות המיסים, משרד החוץ, הסתדרות המורים, חברת חשמל, בנמלים ועוד. במהלך כהונתו שלוש סוכנויות דירוג האשראי הבינלאומית העלו את דירוג האשראי של ישראל לרמתו הגבוה המעולם.

חלק מהרפורמות שהוביל בתפקידו הן  הרפורמה לניידות בבנקרים, רפורמה לתקצוב נוסף של המכללות,  שוק פנסיה לעצמאים, הרפורמה בחברת החשמל, נטו משפחה, יישום מסקנות ועדת שטרום, אישור יצוא הקנאביס ועוד.

בתקופת כהונתו על רקע הגירעון התקציבי ופיזור הממשלה חל עימות בינו לבין ראש אגף התקציבים שאול מרידור עם חילופי האשמות הדדיי םובהם האשמות על תפירת מכרזים.

בראיון לגלובס הודה באב"ד כי חלק מהסיבות לעימותים היא מזגו החם. אגף התקציבים סברו שבאב"ד למנסה להשתלט על האגף, או למנות את עצמו לממונה על תקציבים בפועל. ב-2017 הצליח באב"ד לשכנע את כחלון למנות ועדה  שתבחן את מבנה הסמכויות במשרד. עוד טען אגף התקציבים שבאב"ד הסתיר את חומרת הגירעון וכן שהוא לא מאפשר לעבוד. באב"ד דחה את הדברים  ולבסוף לפחות כלפי חוץ יושרו ההדורים. באב"ד בכמה הזדמנויות הודיע על פרישה

מנכ"ל משרד האוצר: בכל תקציב היה לנו גירעון. זה לא משהו בלתי פתיר;