חדשות    

שכר חברי הכנסת ונושאי משרה בכירים לא יעלה ב-2021

ועדת הכספים אישרה את ביטול עדכון משכורתם של נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021. האמור הוא בנשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים ונושאי משרה שיפוטית.

עפ"י ההחלטה, שהתקבלה במסגרת בקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, לא יעודכן שכר היסוד של נושאי משרות אלה לפי השינוי בשכר הממוצע במשק. בהמשך לכך, לעדכון שכרם בשנת 2022 יובא בחשבון השכר הממוצע האחרון שפורסם בשנת 2020.

עדכון השכר מתקבל במסגרת החלטת ועדת הכספים, שבגדר חקיקת משנה, ולכן אינו מצריך אישור נוסף, והוא נכנס לתוקף עם פרסום החלטת הוועדה ברשומות.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: ההחלטה היא לא לעדכן את שכר נושאי התפקידים הללו נוכח המצב, כדוגמא לציבור. רציתי להוריד את זה מסדר היום, כי הבנתי מהאוצר שהולכים להביא לממשלה קיצוץ בשכר הנבחרים, אמרתי למה שנצביע פה פעמיים? ואז התברר לי שהם לא מביאים את הקיצוץ הזה לממשלה, כי יש בעיה, ויכוח בין כחול לבן לליכוד ולא מביאים את זה לוועדת השרים, ולכן הקיצוץ לא על סדר היום. לכן אנחנו לא יכולים לחכות. יש אנשים שלא יכולים להביא לחם לשולחנם, לא יכול להיות שיגיע ראשון בינואר, ונבחרי הציבור, מקבלים תוספת גדולה, בגלל שחלק גדול מהעובדים בחל"ת, זה גובל במידת סדום".

ההחלטה מצטרפת להחלטה שעברה אתמול בועדת הכנסת, בראשות ח"כ איתן גינזבורג, לדחיית עדכון שכר חברי הכנסת בשנת 2021 כהצעת חוק מטעם ועדת הכנסת. בנוסף, ההצעה אישרה לקריאה שנייה ושלישית ובנוסף מיזגה את הצעת החוק של חה"כ יאיר לפיד ומיקי לוי להצעת החוק של הוועדה.

כזכור, שכר חברי הכנסת, העומד כיום על מעל ל-45 אלף שקל ברוטו לחודש, צפוי היה להתעדכן בינואר 2021 בהתאם לשכר הממוצע במשק שעלה בצורה חדה, בין היתר בעקבות משבר הקורונה, אשר הוביל למפוטרים רבים בעלי משכורות נמוכות. הצעת החוק קובעת בהוראת השעה כי ההצעה תקפיא את העלאת שכרם של 90 חברי כנסת.

הלמ"ס- השכר הממוצע באוגוסט עמד על 11,578 שקל