חדשות    

שר האוצר אישר- רף הזכאות למענק השתתפות בהוצאות בנובמבר דצמבר ירד ל-25% לפחות 

שר האוצר, ישראל כ"ץ, אישרר היום את ההרחבה של הסיוע לעסקים לפיה לצורך זכאות למענק השתתפות בהוצאות קבועות לחודשים נובמבר דצמבר 2020 תידרש ירידה במחזורים של 25% לפחות לעסקים שמחזורם עד 100 מליון שקל, במקום 40%. כמו כן, תינתן הקלה גם לעסקים עם מחזור גבוה יותר. בכך הלכה למעשה, ניתן יהיה להמשיך את הסיוע לעסקים רבים.

ההחלטה על הפחתת הרף לזכאות למענק התקבלה בהמלצת כלל הגורמים המקצועיים בהנהלת האוצר וברשות המסים.

שר האוצר ישראל כץ: "החלטתי הערב להמשיך ולהוריד את הרף לקבלת מענקי הוצאות קבועות לעסקים שמחזורם נפגע בהיקף של 25% ומעלה, גם בחודשים נובמבר-דצמבר. זוהי בשורה גדולה שתאפשר לעוד עסקים רבים לקבל מהמענקים על פי הקריטריונים. היקף המענקים מגיע עד ל-500 אלף שקל בחודשיים בנוסף להחזר הוצאות הארנונה. נמשיך לסייע למשק הישראלי עד להגעת החיסונים וסיום משבר הקורונה."

בהתאם להחלטה, ההקלה בתנאי הסף לקבלת מענק השתתפות בהוצאות קבועות תוארך גם לתקופת נובמבר-דצמבר תוך דרישה להוכחת ירידת מחזור של 25% בלבד לעסקים עם מחזור שנתי של עד 100 מיליון שקל. יש לציין כי 99% מהעסקים שהגישו בקשות למענק הוצאות קבועות בחודשים הקודמים היו עסקים שמחזורם נמוך מ-100 מיליון שקל בשנה.

כמ כן, בהתאם להחלטה שהתקבלה, תחול הקלה בתנאי הסף למענק גם לעסקים עם מחזור שנתי של מעל 100 מיליון באופן הבא: עסקים עם מחזור שנתי של 200-100 מיליון ש"ח יצטרכו להראות ירידת מחזור של 40% (לעומת 60% ברשת הביטחון המקורית) עסקים עם מחזור שנתי של 400-200 מיליון ש"ח יצטרכו להראות ירידה של 60% (לעומת 80% ברשת הביטחון המקורית). הרציונל העומד מאחורי ההפחתה המדורגת הוא, בין היתר, להקל את המעבר של העצמאיים והעסקים מתקופת הסגר לקראת פתיחה רחבה יותר של המשק הישראלי.

נפתחה האפשרות לבקשת מענק השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים עם מחזור של עד 400 מיליון שקל עבור החודשים ספטמבר – אוקטובר

נפתחה האפשרות להגשת בקשות למענק הוצאות לעסק קטן עם ירידה של 25% בפעילות לחודשים ספטמבר-אוקטובר  2020