מיסים    

תוך כמה זמן מקבלים החזרי מס

מעודכן ל-02/2019

תלוי איפה אתם גרים. עדיף לגור באשקלון או בטבריה מאשר בנתניה או בפתח תקווה. למרות מאמצים של רשות המסים להקל את העומס, עדיין לא נפתחים מספיק מרכזים המיועדים לכך

אף שסכום החזרי המס המגיע לציבור עומד על  מיליארדי שקלים, הרבה לא מנצלים זאת. וגם אם כן מנצלים, הזמן עד קבלת ההחזר יכול להיות רב מאוד, תלוי באזור המגורים. יש מקרים שבהם הכסף אפילו לא הגיע למרות שעבר זמן רב. הסיבה הרשמית במקרים אלו הייתה "אבד התיק, תגיש מחדש", וכך הסאגה התחילה מהתחלה.

אז איפה הכי כדאי לגור בשביל לקבל החזר מס מהר?

אשקלונים וטבריינים במקומות הראשונים מקבלים את ההחזר בתוך 29 יום בלבד בממוצע. אחריהם עכו ומחוז ירושלים 2 (34, 44) וכן נצרת ומחוז ירושלים   3 (51, 55). שיאניות העיכובים הן נתניה עם 133 יום, פתח תקווה  132 יום. בכלל גוש דן תחכו  119 יום. ובעפולה  118 יום. חיפה במקום סביר באמצע עם 91 יום, באר שבע עם 69 יום.

לאחר דיווחים בתקשורת על עיכובים שנמשכו אפילו שנתיים חל שיפור ניכר בחלק מהמקומות ורשות המסים החלה במעקב מסודר. אבל יועצי המס המייצגים את הלקוחות טוענים שנתוני רשות המסים אינם מדויקים והמספרים גבוהים הרבה יותר  למשל בעפולה, בחיפה, בחולון, בנתניה ובפתח תקווה. אבל עדיין חל שיפור

ברשות המסים לעומת זאת טוענים  שהם לא מקבלים כמעט תלונות על עיכובים בחודשים האחרונים, לעומת פניות רבות בעבר. איך הם מפחיתים את העומס?   באמצעות מרכזי מידע שירות ומשאבים הפזורים ברחבי הארץ. חלק מהם בסניפי השומה עצמם וחלק כסניף בערים שבהן אין פקיד שומה. אלו מטפלים בנושאים השוטפים כמו החזרי מס תאומי מס, והגשת טפסים שונים. אך בינתיים אין תוכניות לפתיחת סניפים חדשים כאלו.

בעבר פרסם מבקר המדינה דוח שלפיו רשות המסים גבתה ביתר מיליארדי שקלים,  אך לא יזמה מהלכים להחזירם לציבור. על אף השיפורים ברשות המסים והכנסת המרכזים החדשים בערים, אל תסמכו על כוונות טובות של רשות המסים, עדכנו תיאומי מס אם אתם עובדים אצל יותר ממעסיק אחד, בררו החזרים שמגיעים לכם הן כשכירים והן כעצמאים ובקשו עדכונים, אחרת הכסף יישאר ברשות.

החזרי מס הכנסה באוגוסט – 1.7 מיליארד שקל

אימהות עובדות? בדקו כמה נקודות זיכוי ממס מגיעות לכן

החזר מס הכנסה – ככה תדעו אם מגיע לכם כסף