חדשות    

תל אביב: אושר פרויקט פינוי בינוי סמוך לפארק דרום

עיריית תל אביב
מעודכן ל-08/2020

התוכנית כוללת בניית שלושה מגדלים ובהם 474 יחידות דיור ברחוב הבושם הוועדה אישרה גם מתן תוקף לתוכנית "מתחם שינדלר" בבת-ים – במסגרתה ייבנו 84 דירות בצפון העיר

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה את תוכנית "לבנה מערב" להתחדשות עירונית בצומת הרחובות הבושם-בירנית בעיר.

התוכנית שאישרה הוועדה, בראשות אדר' דניאלה פוסק, היא בשטח כולל של כ-14 דונם בשכונת לבנה בסמוך לפארק דרום. התוכנית כוללת הקמת 3 מגדלים בני 25-17 קומות ובהם 474 יחידות דיור – במקום 130 יחידות דיור קיימות, ובנייה מרקמית לאורך הרחובות. השילוב בין בנייה מרקמית לבנית מגדלים מייצר בינוי הטרוגני ויאפשר מגוון רחב של יחידות דיור בעלות אופי שונה.

לאורך רחוב הבושם מתוכננת חזית מסחרית שצפויה לתרום למרחב העירוני וליצירת מרחב אינטנסיבי. כמו כן, התוכנית מייצרת שטח פרטי פתוח בלב התכנית שיוצר מרחב פתוח ומגונן לטובת הציבור. על מנת לענות על צרכי התושבים, התוכנית כוללת שטח בגודל של כדונם שיוקצה לטובת מבנה ציבור לרווחת התושבים, ובנוסף שטחי ציבור מובנים בחלק מבניני המגורים.

הדיירים בפרויקט צפויים ליהנות מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים ובכלל זה דרך בר-לב אשר עתיד לעבור בה נתיב תחבורה ציבורית במסגרת פרויקט מהיר לעיר. בנוסף, הדיירים יוכלו ליהנות מפארק דרום – פארק רחב ידיים במרחק קצר מביתם.

התוכנית היא ביוזמת ים סוף נדל"ן ונערכה על ידי אורי בלומנטל אדריכלים ומילוסלבסקי אדריכלים.

בתוך כך, הוועדה המחוזית החליטה על מתן תוקף לתוכנית ההתחדשות העירונית "מתחם שינדלר" בבת-ים. התוכנית מתפרשת על שטח של כ-3.75 דונם, עליו 4 מבני מגורים הכוללים 84 יחידות דיור והיא ממוקמת בין הרחובות הרצל, מסיקה ושינדלר בצפון העיר בת ים, במרחק של כ-150 מ' מחוף הים.

התוכנית מציעה את הריסת המבנים הקיימים והקמת שני מגדלי מגורים ובהם 234 יחידות דיור בני 25 קומות ומתחתיהם עד 6 קומות לטובת מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור.

התוכנית מתירה את המרת שטחי התעסוקה או המגורים למלונאות, ומרחיבה את רחוב מסיקה המהווה ציר גישה לים, ואת רחוב הרצל, שהינו אחד הרחובות הראשיים בעיר.

לתוכנית הוגשה התנגדות אחת, על ידי יזמת ומגישת התוכנית, אשר ביקשה זכויות נוספות למגורים. הוועדה שמעה את ההתנגדות, את התייחסות נציגת העירייה ואת היועץ השמאי לוועדה, והחליטה לדחות את ההתנגדות ולאשר את התוכנית. הוועדה סבורה כי התוכנית ראויה, תואמת את מדיניות הוועדה המחוזית, כמו גם מדיניות הוועדה המקומית, בהיותה תוכנית המאופיינת בעירוב שימושים וכוללת תעסוקה, מלונאות, מסחר ומגורים. עוד ציינה הוועדה בהחלטתה כי מיקום התוכנית באזור מבוקש, בסמיכות מיידית לחוף הים, מצדיק צפיפות גבוהה של כ-70 יחידות דיור לדונם, וכי היקף השטחים המאושר בתוכנית נותן מענה בהיבט התכנוני ובכל היבט אחר.

מתכוננים לפינוי בינוי בירושלים: בוטלו היתרי בנייה לתמ"א 38 במתחם בן זכאי

פתח תקווה: תוכנית ענק להתחדשות עירונית אושרה להפקדה