חדשות    

אבוג'ן מקימה חברה בת נוספת – לביא שתתמחה בשיפור איכות המזון

עופר חביב, אבוג'ן

אבוג'ן (EVGN),  המפתחת מוצרים חדשניים לתעשיות מדעי החיים מקימה חברה בת חדשה – לביא ביו (לביא).

לביא תתמקד בשיפור איכות המזון, קיימות ופרודוקטיביות בחקלאות באמצעות מוצרי אג-ביולוגיקלס חדשניים, המבוססים על המיקרוביום של הצמח וסביבתו.

נכסי האג-בילוגיקלס שפותחו ע"י אבוג'ן, הכוללים יכולות וצבר מוצרים בפיתוח הממוקדים בגילוי, אופטימיזציה ופיתוח של מוצרי אג-ביולוגיקלס חדשניים מועברים לחברה הבת החדשה. בנוסף ינתן ללביא רישיון בלעדי לפלטפורמת החיזוי הביולוגי המיחשובי (CPB) של אבוג'ן. שיתוף הפעולה הקיים של אבוג'ן עם Corteva (חברת החקלאות של דאו ודופונט לאחר המיזוג ביניהן) לפיתוח ביו-סטימולנטים (אג-ביולוגיקלס לשיפור יבול) לתירס יועבר אף הוא לחברה החדשה.

הנכסים והיכולות המועברים ללביא הם תוצר של פעילות חטיבת האג-ביולוגיקלס, שהוקמה ב-2015, וכוללים צבר מוצרים משמעותי הממוקד בביו-סטימולנטים וביו-פסטיצידים (אג- ביולוגיקלס להגנת הצמח ממזיקים). צבר המוצרים של לביא עונה על צרכים משמעותיים בגידולי שדה כגון תירס, חיטה, כמו גם בגידולים כגון גפן. צבר המוצרים והתוצאות המבטיחות הושגו באמצעות שימוש בפלטפורמת ה-CPB של אבוג'ן, טכנולוגיה מבוססת שעושה שימוש בביג-דאטה  ויכולות חישוביות מתקדמות.

ההנהלה של לביא תכלול את עידו דור, שמונה למנכ"ל לביא ושימש עד כה כמנהל חטיבת האג-ביולוגיקלס וסמנכ"ל אבוג'ן ועופר חביב, מנכ"ל אבוג'ן, שישמש כיו"ר דירקטוריון החברה החדשה.

כפי שאבוג'ן דיווחה בעבר, כדי לנצל בצורה מירבית את פלטפורמת ה-CPB, אבוג'ן החליטה להתמקד במספר תעשיות מבוססות מדעי החיים בהן הטכנולוגיה שלה עשויה להוות יתרון משמעותי בפיתוחם של מוצרים מהדור הבא. האסטרטגיה של אבוג'ן היא להקים חברות בנות ייעודיות לכל תחום – כגון כימיה ואג-ביולוג'יקלס לחקלאות –  עם יכולות ארגוניות מלאות וגישה מתמשכת לפלטפורמת ה-CPB של אבוג'ן. בנוסף, כל חברת בת תוכל לקדם באופן עצמאי את האסטרטגיה העסקית והפיננסית שלה ולהבטיח בכך את מימון פעילותה

אבוג'ן מתקדמת בפיתוח קוטלי עשבים מהדור הבא

אבוג'ן ו-TMG בפיתוח משותף – סויה עם עמידות למזיקים