שוק ההון    

אבוג'ן נכנסת לתחום הקנאביס

חברת החקלאות אבוג'ן הודיעה שתיכנס לתחום הקנאביס ומקווה שתובנותיה בתחום הגנטיקה של צמחים יעזרו לה בתחום

אבוג'ן הודיעה כי תיכנס לתחום הקנאביס ופירטה את התוכניות שלה לגביו. הפעילות תפוצל לחברה-בת בשם Cannonic. בעקבות ההודעה קפצה המניה.

 

אבוג'ן הוקמה במקור כספין-אוף  של חברת הביולוגיה החישובית קומפיוג'ן, ופיתחה מערכות חישוביות לניתוח ביג דאטה לשם כריית תובנות לגבי גנטיקה ותפקוד של צמחים, ולכן יכולותיה מתאימות מאוד לתחום הקנאביס.

בשלב הראשון אבוג'ן אינה מביאה לתחום את היכולות שלה בתחום ההנדסה הגנטית, מחשש כי  הציבור יתנגד, והיא תפעל בתחום הקנאביס באמצעות הרכבות בלבד. בהמשך, אם תהיה פתיחות למוצרים המבוססים על הנדסה הגנטית, החברה תוכל להביא לכך את היכולות שלה בתחום, אך כרגע זה לא בתוכנית.

החברה מתכוונת גם למכור ידע לחברות קנאביס, אך היעד שלה הוא גם לפתח זנים ייחודיים באופן עצמאי (אם כי כנראה היא לא תהיה אחראית לשווק אותם). בעבר אבוג'ן ביססה את עסקיה על שיתופי-פעולה עם חברות זרעים, שאמנם הניבו הכנסות נאות לחברה, אך המוצרים לא התקדמו בצנרות הפיתוח של החברות הללו בקצב המתוכנן. מאז מעוניינת לקדם פעילות מלאה שבשליטתה ולהגיע לשוק מהר יותר, אף שאין לה עדיין מוצרים בשוק. החברה מקווה כי בתחום הקנאביס היא תוכל להביא מוצרים לשוק במהירות יחסית, בגלל הביקוש הרב, מיעוט התחרות מולה והקצב המהיר בו מתפתח התחום

לדברי עופר חביב, מנכ"ל אבוג'ן, "גדלתי בדור שבו הקנאביס נחשב למאוד שלילי, ולכן לקח לי זמן להחליט סופית להיכנס לתחום. בעבר סירבתי להיכנס לפעילות בטבק, והיה לי חשוב לבחון את התחום החדש לעומקו, כדי לוודא שאנחנו לא נכנסים לבעיה אתית, וגם שהפעילות הזו לא תשפיע על הקשר עם תאגידים שהם השותפים הפוטנציאליים שלנו".

"השוק הבין שבתחום הזה לא מספיק לגדל קנאביס ולשווק אותו, אלא מי שיצליח יהיה זה שיציע מוצר טוב ומבודל מן האחרים", אומר ד"ר ארנון היימן, מנכ"ל פעילות הזרעים של החברה.

לדברי היימן, "הקנאביס הוא צמח ששום גורם חקלאי לא ניסה לשפר אותו במשך המון שנים. בניגוד לתירס או סויה ששופרו ושופרו, והיום יותר קשה לחדש – הרי שהקנאביס הוא צמח כמעט בתולי בהקשר הזה".

אבוג'ן מקימה חברה בת נוספת – לביא שתתמחה בשיפור איכות המזון

רפורמת הקנאביס – מה צריך לדעת