חדשות    

אבי גבאי מבטיח להעלות את שכר המינימום ל-7,000 שקל – זה ריאלי?

עוד הבטיח הגדלת קצבאות הזקנה והבראת מערכת הבריאות, אך על מקורות תקציביים לא דיבר

באירוע של מפלגת העבודה  אמר יו״ר המפלגה אבי גבאי שהוא מתחייב להעלות את שכר המינימום ל-7,000 שקל.

מדצמבר 2017 שכר המינימום החודשי מגיל 18 הוא 5,300 שקל. השכר הזה הועלה אחרי קמפיין פוליטי של מפלגות האופוזיציה בכנסה-19 ורק אחרי שפוזרה הכנסת ההיא בדצמבר 2014, פעלה הממשלה בראשות נתניהו לשינוי החקיקה והעלאת שכר המינימום .

מי שנאבק  עבור אותו השינוי היו ח״כ דב חנין (חד״ש) ,ח״כ אילן גילאון (מרצ) ומי שהיה אז יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כיום חבר בכיר במפלגת כחול לבן. מה שכן מזכיר את מפלגת העבודה הוא הבטחה של עמיר פרץ ב-2006 להעלאה של שכר המינמום לאלף דולר, הבטחה שלא קוימה, בין היתר כי פרץ לקח את תיק הביטחון. קשה להאמין שתהיה קפיצה כזו בשכר המינימום לאחר שלפחות עשרים שנה שכר המינימום עולה בהדרגתיות בשיעורים קטנים, בשל חשש של האוצר שהעלאה גבוהה תזעזע את המשק.

עוד חשף תוכנית להבראת מערכת הבריאות, וחיסול התורים והצפיפות; חינוך ממלכתי לגיל הרך מגיל 0 עד 3; 300 אלף יחידות דיור בבנייה ממשלתית, העלאת קצבאות הזקנה לשכר המינימום, מהפכה בתחבורה הציבורית, פיקוח על מחיר הגז הטבעי והוזלת יוקר המחיה. אך על המקורות התקציביים הוא לא דיבר.

בתחום המדיני דיבר על הפסקת הבנייה מחוץ לגושים, חקיקת חוק פינוי מרצון, משאל עם על מחנות הפליטים סביב ירושלים , חיזוק ציר המדינות המתונות וקידום הסדר אזורי, השלמה הפרצות בגדר ההפרדה, פינוי מאחזים בלתי חוקיים ותכנית "בטחון לדרום" – תכנית מפלגת העבודה להחלשת החמאס וחיזוק האוכלוסייה האזרחית. וגם: החזרת השבויים והנעדרים.

אבי גבאי על הקרקעות: יש בעיות מימון? קרנות הפנסיה יממנו את זה

שכר מינימום – כל מה שצריך לדעת כדי לקבל את מה שמגיע לכם!