חדשות    

אבי גבאי על הקרקעות: יש בעיות מימון? קרנות הפנסיה יממנו את זה

עוד אמר על התוכנית של יו"ר המפלגה הקודמת שלו: מחיר למשתכן לא גרמה ליותר בנייה

בוועידת הנדל"ן של גלובס אמר אבי גבאי, יור מפלגת העבודה" למדתי היטב את נושא הנדל"ן אחרי שהתפטרתי מהממשלה, וזה משום שזו ההוצאה הכי גדולה של האזרחים בישראל – מסים ודיור" -עוד הוסיף "מה צריך לעשות? צעד אחד הוא לבנות, לבנות, ולבנות – לא בונים בקצב של האוכלוסייה שצומחת, צריך לתת ודאות שתהיה בנייה. היום המדינה שולטת כמעט בכל הקרקעות, היא מוכרת קרקעות אבל לא שולטת במתי יבנו בהן . יש פה בעיית מימון? קרנות פנסיה יממנו את זה. צריך שיעשו דברים גדולים ולא קטנים כדי לפתור את הבעיה החמורה של הדור הזה. בעיות גדולות פותרים בפטישים גדולים, לא במסמרים קטנים. מצד שני אנחנו רוצים שהשוק החופשי יפעל טוב והיום הוא לא פועל טוב בגלל המדינה ועודף הרגולוציה והיתרים ותכנון – דברים מזעזעים שקורים ברמת הרשויות והמדינה. ביד אחת שכונות חדשות וביד שנייה להקל על השוק הפרטי לבנות בקרקעות הפרטיות. כך, אתה מייצר שינוי גדול ואמיתי. העשור הזה של שליטת נתניהו בישראל זה העשור האבוד של הצעירים עם מחירי דיור בלתי נסבלים".

על מחיר למשתכן  אמר:

"נבין קודם את כל העבודות לפני שנקבל החלטות. התוכנית הזו מבחינתי לא גרמה ליותר בנייה, ולכן במהות לא הצליחה לבנות יותר".

על זמן ההמתה האפסי לדיור ציבורי במצע של העבודה אמר:

"אתה מכיר אנשים שחייבים כסף למע"מ או לביטוח לאומי, ואתה יכול להגיד להם לחכות עשר שנים? למה כשהמדינה חייבת לך משהו, שזו זכותך, מותר לה להגיד לך לחכות עשר שנים? מהאופויזציה אין דרך לפתור בעיות כאלה. מפלגת עבודה יש לה הכי הרבה הצעות חוק חברתיות וכלכליות, חלק עוברות  אנחנו מציגים תוכניות בשעה שכולם מדברים על המצע שלהם – שכל אחד יכול לכתוב מצע – אצלנו מכינים ויושבים ומכינים תוכניות. תוכנית שלום, ביטחון לדרום, בריאות. ביקרתי ב-20 בתי חולים במדינת ישראל כדי לבוא עם תוכנית אמיתית בדרך אתה לומד על הפקקים. יש לנו נבחרת רצינית ותוכנית אמיתית".

הוא התייחס גם למצב בעזה:

"הדברים מורכבים ואף בעיה אינה פשוטה. זה ידוע אבל שלממשלת ישראל אין יוזמה באף אחד מהנושאים. זו ממשלה שלא לוקחת יוזמה בשום נושא. בהיסטוריה של עם ישראל, כל הציונות היא יוזמה לקחת את גורלך וידך. אבל אנחנו הפכנו להיות מדינה מתנהלת ולא מנהלת".

על הטיפול ברגולציה אמר

" אנחנו מאמינים ביוזמה ובכלכלה חופשית ובלטפל באמת בבירוקרטיה וברגולציה המטורפת, נתניהו  רק מדבר על זה עשר שנים ולא עשה כלום ולראיה לרוב העסקים בישראל אין רישיון עסק".

 

שר האוצר, שר הבינוי ויור מרכז השלטון המקומי משלבים כוחות לפתרון משבר הדיור

ראש הממשלה: נטפל באמצעי הייצור – קרקע, כוח אדם והון – כדי להוזיל הדיור