חדשות    

אדידס מחלקת נעליים בחינם? אל תיפלו בפח

ההודעה המזויפת

החל מהבוקר הודעת וואטסאפ שקרית על פעילות של אדידס  מופצת בתפוצה רחבה במיוחד. ההודעה הופצה כבר בשנת 2018 אך הפעם היא חזרה מעודכנת לתקופת הקורונה כאשר נוספו "מסכות" למגוון הפרסים שמוצעים בחינם.

בהודעה נאמר "חגיגת יום השנה של אדידס, אדידס מציעה 3100 נעליים, חולצות טריקו ומסכות חינם לכולם", וכל מה שצריך לעשות הוא להקליק על הקישור בהודעה ולהשתתף בפעילות. כאשר נכנסים לקישור המופיע בהודעה הגולשים מגיעים לאתר שאינו של חברת אדידס שמבקש מהם לענות על מספר שאלות שנראות כמו שאלות התאמה והעלאת אמינות הפעילות: "האם השתמשת בעבר בנעלי אדידס?", לאחר מכן יתבקשו להפיץ את ההודעה ל-20 אנשים בוואטספ ולאחר שיעשו זאת, יוכלו למלא את הפרטים האישיים לטובת קבלת הפרס.

המבצע כמובן לא מופיע באתר הרשמי של אדידס- מה שכמובן מאשש את החשש שאין לאדידס קשר להודעה שמופצת.

חברת אבטחת המידע ESET בדקה את האתר לא מצאה בעיות אבטחה באתר עצמו ואומרת שהפעם מפיצי ההודעה מעוניינים בפרטים האישיים שאנשים תמימים ישאירו לאחר שיפיצו את ההודעה הלאה, וככל הנראה האתר לא מנסה לגנוב פרטים ללא ידיעת המשתמש. למעשה מי שנופל קורבן, משאיר לתוקפים שמאחורי המזימה את הפרטים האישיים שלו והם יכולים לעשות בהם שימוש למטרות זדוניות.

בנוסף, מבדיקה שערכה ESET עולה כי העמוד להשארת הפרטים אליו מגיעים לאחר הפצת ההודעה בוואטסאפ לא תקין, ולא ניתן להשאיר פרטים בפועל.

מאדידס ישראל נמסר: "לאחרונה נפוצו ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות פרסומים המזמינים אתכם להרשם להגרלה של חברת אדידס ובתמורה מובטחים לנרשמים פרסים שונים, מוצרים, כרטיסי מתנה וכו'. לתשומת לבכם, אין מדובר בפעילות רשמית של אדידס, אלא בתרמית והטעיה של גורמים לא ידועים העשויה להוות עבירה פלילית. אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות במקרים אלה".

חשוב לזכור, יש לחשוד בכל מבצע שמבטיח חלוקה בחינם של מתנות שוות במיוחד. אין ללחוץ על קישורים שמקבלים בהודעות וואטסאפ שמקרון לא ידוע או שכתובת האתר לא מזוהה. ולעולם אין להשאיר פרטים אישיים וכמובן שלא פרטי חשבונות וסיסמאות לפני שבודקים שנמצאים באתר הראשי של החברה