אישים בפיננסים    חדשות    

אדם נוימן – האם הצעיר בעשירי ישראל יושב על בועה?

מעודכן ל-07/2019

אדם נוימן (1979) הוא המייסד של WeWork, חברת חללי העבודה העולמית. נוימן מדורג שישי ברשימת הישראלים של פורבסל-2019  והוא הצעיר ביותר בעשירייה הראשונה.

הוא נולד בתל אביב לזוג רופאים, ולאחר גירושי הוריו עבר לארצות הברית כשאמו התמחתה ברפואה. לאחר ארבע שנים חזר לישראל לקיבוץ ניר עם וגדל שם עם אחותו הדוגמנית עדי נוימן.

את WeWork הקים -2010 לאחר שמכר את חברת חללי העובדה הירוקים GreenDesk. המתחם הראשון של WeWork היה בסוהו בניו יורק. נכון לסוף 2018 יש לה יותר מ-400 סניפים ברחבי העולם ופנה להתרחבות נוספת

ב-2018 נבחר לאחד ממאה המשפיעים של מגזין דה מרקר, שם ציינו שאף על פי שאינו היה הראשון שעלה על הקונספט של חללי עבודה משותפים,  לזכותו נזקפת הפיכת סביבת העבודה של חללים משותפים לסביבה מועדפת על הדור הצעיר.

היתרון של WeWork הוא זיהוי שינויים בטעם הקהל בסביבת העבודה ובצורכיה, ואף יש לה חלק מהותי ביצירת הטעם הזה. אך מבחינת מודל כלכלי רבים מתקשים להבין מה החידוש הגדול, ורואים בה כעוד חברת נדל"ן להשכרת משרדים עם עיצוב ופיצ'רים קצת אחרים.

המשקיעים שתומכים בו ואחראים להונו הם סופטבנק  וקרן רוהן הבריטית. המשקיעים מאמינים שהחברה תהיה אטרקטיבית יותר ויותר לשוכרים החדשים ותחליף את שוק המשרדים המיושן. עוד סימן לאמון שנתנו בו המשקיעים הוא רכישת אג"ח ב-700 מיליון דולר.

אלא שעל פי דיווחים אחורנים החברה לא מרוויחה ואפילו מפסידה, בעיקר בגין הוצאות על התרחבות. לחברה חסרה טכנולוגיה, פטנטנים, מספיק נכסים עצמאים משלה וגם יש לה לא מעט מתחרים. אבל יש לה מותג אהוב והרבה לקוחות, בעיקר בזכות אסטרגייית ההתרחבות והפרסום האדיר שיכול לראות כל מי שמוציא את הראש מהחלון.

ובכל זאת עם כ־60% ממניות החברה שעדיין בידיו על פי התקשורת הכלכלית העולמית, נוימן לפחות על הנייר אחד הישראלים העשירים ביותר – גם אם מדובר בבועה שיכולה להתנפץ מחר בבוקר. ב-2019 החברה הגישה תשקיף לבורסה לקראת הנפקה, שבסופו של דבר יגלה כמה באמת החברה שווה.

נוימן הקים גם את מתחם המגורים המשותפים WELIVE – מתחם מגורים משותפים אורבני, שמציע את כל השירותים הדרושים לשוכרים תחת קורת גג אחת עם אזורי בילוי משותפים.

ב-2019 רכש את Managed By Q המציעה פלטפורמה לניהול חדרים בכל רמות ההיבטים שלהם, מהקצאת משאבי IT ועד ניקוי.  כמו כן שינה את השם של WeWork ל-The We Company.

הוא  הרוויח מיליוני דולרים מהחכרת נכסים רבים שבבעלותו ל-WeWork עצמה, כך על פי תחקיר של הוול סטריט ג'ורנל