אדמה – הבצורת באירופה הביאה לירידה של 16% במכירות ל-870 מיליון דולר; רוכשת חברה אמריקאית
שוק ההון    

אדמה – הבצורת באירופה הביאה לירידה של 16% במכירות ל-870 מיליון דולר; רוכשת חברה אמריקאית

חן ליכטנשטיין מנכ"ל אדמה

הבצורת יוצאת הדופן שנרשמה הקיץ באירופה הובילה לירידה חדה ברווחי חברת אדמה הפועלת בתחום חומרי ההדברה לחקלאות. הבצורת הביאה לירידה חדה במכירת קוטלי הפטריות. במקביל לדיווח על תוצאות הרבעון השלישי דיווחה אדמה כי תירכוש את בונייד פרודקטס האמריקאית הפועלת בתחום ההדברה הביתית. ההערכה היא כי אדמה תשלם עבור החברה האמריקאית הפרטית כ-130 מיליון דולר.

ההרווח הנקי של אדמה ברבעון השלישי הסתכם בכ- 46 מיליון דולר ירידה של כ-16% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. . המכירות של אדמה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-870 מיליון דולר, עלייה של כ-%3.4 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הבצורת באירופה גרמה לירידה של 18.5% במכירות באירופה ל-168 מיליון דולר בלבד.

מאדמה נמסר כי מכירותיה של בונייד פרודקטס (Bonide Products Inc) בשנת 2017 הסתכמו בכ-70 מיליון דולר . בכוונתה של אדמה להשתמש ברשת ההפצה של בונייד על מנת לשפר את הנגישות שלה לשוק הפרטי בארצות הברית – שוק של מעל למיליארד דולר.

התוצאות של אדמה כוללות מאז יולי 2017 את התוצאות של אדמה פתרונות לחקלאות, שהאג"ח שלה נסחר בבורסה בתל אביב ואת התוצאות של חברתסנונדה הסינית שאיתה התמזגה לפני כשנה.

באדמה הסבירו, כי במהלך בקיץ האחרון שררו תנאי בצורת קיצוניים במרבית אירופה. מזג אוויר יבש באופן חסר תקדים הביא לפגיעה בגידולים ובנוכחות פטריות ומחלות נלוות, אשר הפחיתה מכירות קוטלי פטריות בעלי רווחיות גבוהה. כתוצאה מכך, נרשמה ירידה בתרומתה של אירופה למכירות ולרווח הגולמי, אשר מיתנה את הצמיחה הכוללת של החברה המשולבת ופגעה ברווח הגולמי.

כמו כן מסבירים באדמה כי שערים נמוכים יותר של מטבעות רבים במהלך הרבעון, בעיקר בברזיל (בה נראה כי המגמה מתהפכת ברבעון הרביעי), הודו, טורקיה וארגנטינה, הקטינו את התרומה למכירות ולרווחיות, אשר קוזזה על ידי צמיחה חזקה והעלאת מחירים.

עוד מסבירים באדמה כי ברבעון השלישי השיגה החברה צמיחה כמותית של 3.8% במכירות, והצליחה להעלות את מחיר תיק המוצרים שלה ב-6%, כאשר העלאות מחירים אלו אמורות להימשך. ביצועים חזקים במיוחד רשמה החברה ברבעון השלישי באמריקה הלטינית, בהודו, במזרח התיכון ובאפריקה וכן באזור אסיה פסיפיק.

מכירות אדמה באמריקה הלטיניתעלו ברבעון השלישי ב-20.2% לכ-277 מיליון דולר. הגידול נבע  בין ה הודות להשקת מוצרים חדשים בעלי שולי רווח גבוהים.

יאנג שינצ'יאנג, יו"ר דירקטוריון אדמה, אמר כי "הבצורת הקשה באירופה מנעה מאיתנו להגיע לרבעון מצוין, היות שלא היה שימוש בקוטלי הפטריות המובילים שלנו. יחד עם זאת, אדמה ממשיכה להוכיח את יכולתה לצמוח באזורים אחרים, ושוב מדווחת מכירות שיא הן ברבעון השלישי והן בתשעת החודשים הראשונים. החוסן המסחרי והיעילות התפעולית שלנו איפשרו לחברה לייצר תזרים מזומנים חזק ולהגיע לרמות מינוף הנמוכות אי פעם, כך שאדמה יכולה להביט קדימה בביטחון ולהמשיך להוציא לפועל את אסטרטגיית הצמיחה שלה."