מוצרי מזון    

אוכל ביתי שמגיע עד אליך: איפה מזמינים וכמה זה עולה?

אוכל ביתי שמגיע עד אליך: איפה מזמינים וכמה זה עולה?

בעידן שבו לכל סבתא יש מחשב והרשת מוצפת בהצעות מפתות לכל גולש רעב – במרחק טלפון או מייל אחד אפשר למצוא אופציות רבות להזמנת קופסאות אוכל ביתי, מזין וטרי של בשלנים ביתיים

חורף, קר, חזרת מהעבודה רעב ואין לך חשק לצאת מהבית החמים. הייתם מוכנים עכשיו לעשות הכול בשביל קציצות כמו של סבתא. משהו מנחם ופשוט. בלי תחכום יתר, בלי פנפונים מיותרים – אוכל של בית עם ניחוח של אהבה.

מה עושים? אפשר כמובן ללכת על האופציה הבטוחה (והיקרה יותר בדרך כלל) – להתקשר או לגלוש למסעדה המוכרת והחביבה עליכם ולהזמין משלוח, אבל אם חשקה נפשכם באוכל ביתי של ממש, כזה שבושל במטבח פרטי וזכה לטיפול אישי מכל הלב, בכמה הקלקות מהירות תוכלו לבחור בשלן או בשלנית שיכינו לכם על פי הזמנה את המנות האהובות עליכם וישלחו לכם אותן עד הבית.

היכן תמצאו בשלן ביתי?

חובבי הבישול של היום כבר לא מסתפקים במחמאות מהסביבה ורבים מהם הפכו את התחביב למקצוע. הרשתות החברתיות מלאות בפרסומים של בשלנים שמוכרים ללקוחות אוכל שבישלו במטבח הפרטי שלהם. אפשר לחפש המלצות, למשל בקבוצות הפייסבוק המקומיות, וניתן גם לפנות לאחד האתרים הייעודיים, המאגדים אנשים שמבשלים בביתם ולבחור ממגוון קטגוריות בשלן מועדף או ארוחה על פי קריטריונים שהגדרתם.

יאמי

האתר "יאמי" מאגד 70 בשלנים ביתיים ומתווך בינם לבין גולשים רעבים ברחבי הארץ. המייסדת, חן לב עמי מצהירה כי כל בשלן עובר תהליכי סינון ונתון לפיקוח. האתר המרכז משלוחי אוכל מבשלנים ביתיים, מספק פתרון להורים עובדים שמנסים, למרות חוסר זמן כרוני, לספק לילדיהם אוכל בריא יחסית.

כיום מציע האתר מנות במבחר עצום של סגנונות, וגם את האפשרות לשלב בהזמנה אחת מנות של כמה מהם. שילוב כזה אמנם מסרבל קצת את התהליך, שכן יש לשלם בעבור כל הזמנה בנפרד, אך החיוב הוא על משלוח אחד בלבד, והאוכל מגיע ארוז יפה עם הוראות מפורטות לחימום ואחסון. לדברי לב עמי, הבשלנים ניגשים להכנת המנות רק לאחר ביצוע ההזמנה, כך שאפשר לבקש גם התאמות אישיות: ללא גלוטן, למשל, ללא סוכר, ואפילו להשמיט תבלין שנוא מהמנה.

באתר גם נותנים לסועד הזדמנות להביע דעה על האוכל, כאשר נציגת האתר מתקשרת למחרת ההזמנה – לכל לקוח חדש – כדי לקבל פידבק.

לצד כל טבח באתר מוצג מידע הכולל שם מלא, אזור חלוקה, סגנון המטבח (למשל: ביתי-ישראלי, עדות וכו'), סכום הזמנה מינימלי, ימי פעילות ועוד.

מחירים לדוגמה:

קציצות עוף: 21 שקל

קציצות דגים ברוטב – 38 שקל

לזניית חצילים ותרד – תבנית אישית – 65 שקל, תבנית גדולה – 120 שקל

דיל לילדים: כדורי בשר בקר וספגטי / נודלס חזה עוף וירקות מוקפצים; שניצלים / או קציצות הודו עם ירקות; קוסקוס עם מרק ירקות / לביבות בטטה  – 150 שקל ל-8-6 מנות