חדשות    

אורביט עברה לרווח; ה-EBITDA הסתכם ב-1.25 מיליון דולר

ההכנסות של אורביט טכנולוג'יס הסתכמו ברבעון השני בכ-10.2 מיליון דולר, עלייה של 11% בהשוואה להכנסות של 9.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2017.  

ה-EBITDA ברבעון השני של 2018 הסתכם ב-1.25 מיליון דולר, עלייה של 658% בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 224 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של אורביט ברבעון השני של השנה הסתכם ב-755 אלף דולר, זאת לעומת הפסד נקי של 910 אלף דולר ברבעון השני אשתקד. המעבר לרווח נקי נובע בעיקר מגידול בהכנסות החברה, משיפור ברווח התפעולי ומהכנסות מהפרשי שער.

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2018 הסתכם ב-3.3 מיליון דולר (32.4% מסך ההכנסות), עלייה של 18% בהשוואה לרווח גולמי של 2.8 מיליון דולר (30.5% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2018 הסתכם ב-627 אלף דולר, זאת בהשוואה להפסד תפעולי של 528 אלף דולר ברבעון השני של 2017. המעבר לרווח תפעולי נובע בעיקר מגידול בהכנסות החברה. באורביט מסבירים כי השיפור ברווח התפעולי וברווחיות מקורו בגידול בהכנסות ובמהלכי התייעלות בהם נקטה החברה בתחומי הפיתוח ובמערך המכירות.

צבר ההזמנות של אורביט נכון לסוף הרבעון השני עומד על 55.6 מיליון דולר, גידול של 21% בהשוואה לצבר הזמנות בהיקף של 46 מיליון דולר בסוף הרבעון המקביל ב-2017.

איתן ליבנה, מנכ"ל אורביט, אמר לאחר פירסום התוצאות כי: "אורביט נמצאת בתנופת עשייה כפי שמשתקף היטב בתוצאותיה הכספיות במחצית הראשונה של 2018. החברה מצליחה למנף את יתרונותיה הטכנולוגיים ואת קשריה העסקיים עם לקוחותיה הן בשוק האזרחי והן בשוק הביטחוני-ממשלתי, תוך השגת הסכמים אסטרטגיים ארוכי טווח, בדגש על תחום התעופה העולמי. מגמה זו נמשכת גם ברבעון השלישי של השנה, עם הכרזתנו לאחרונה על חתימת הסכם אסטרטגי עם חיל האוויר האמריקאי לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות משימה קריטית, וקבלת הזמנת ביצוע ראשונה בעקבותיה".  

מירב דודק, סמנכ"לית הכספים של אורביט, הוסיפה לדבריו כי:  "יכולותיה הטכנולוגיות ומגוון מוצריה של אורביט, יחד עם הגישה האסטרטגית של פימי והאיתנות הפיננסית של החברה כיום, מחזקים מאוד את מעמדה העסקי של אורביט והם שאפשרו לנו להשיג שיפור מרשים בהכנסות וברווח".

אורביט טכנולוג'יס עוסקת בתקשורת לוויינים, מערכות עקיבה ומערכות לניהול תקשורת ושמע במטוסים.

אורביט דיווחה לאחרונה על עסקה עם חיל האוויר האמריקאי בהיקף של כ-109 מיליון שקל, והזמנת ביצוע ראשונה במסגרת הסכם זה בהיקף של 9 מיליון שקל. בנוסף, דיווחה החברה על הזמנה למערכות תקשורת לוויינית עבור פלטפורמה ימית ממפעיל מערכות לוויין גלובלי ב-12 מיליון שקל, הזמנה נוספת בשוק התעופה האמריקאי והזמנת המשך ממשרד הביטחון למערכות תקשורת מתקדמות.