חדשות    

אורי אריאל, שר השיכון הנכנס נערך לשיווק קרקעות מוגבר והרחבת ההתחדשות העירונית

אורי אריאל, שר השיכון והבינוי, אמר בכנס  בנושא התחדשות עירונית "נפתור את בעיית הדיור באמצעות שיווק קרקעות במקומות המאפשרים מתן היתרי בניה בתוך שנה וחצי בלבד. אנחנו במשרד, עובדים יום ולילה בכדי לפתור את בעיית הדיור, יש לשווק באופן אפקטיבי את הקרקעות האלו,ובמקומות שאין  קרקע פנויה ויש צורך בהתחדשות עירונית, נערוך תכניות של פינוי בינוי. זה עוזר לכולם ומאפשר לערים להתחדש".

עם כניסתו של אריאל לתפקיד, לפני כחודשיים, אמר  השר – "אין תרופת פלא למצב. הורדת מחירי הדירות לא תהיה בזבנג וגמרנו. שנת 2013, היא שנה בה תהיה התקדמות, אבל לא תהיה פה ההתקדמות הגדולה שכולם מצפים לה וזה נובע בגלל 3 סיבות: הבחירות, אין תקציב ועכשיו כולם עמלים על חוק התקציב וחוק ההסדרים שייקחו כמה חודשים, ועד אז כבר נגיע לסוף השנה. בשנה הזו לא תהיה פריצת דרך, אולם הקמת ועדת שרים לדיור תביא בסופו של דבר לקידום פתרונות, והוזלה יותר משמעותית ב-2014, למרות שכבר השנה עשויה להיות תנודה חיובית שתשפר את המציאות כיום".

אריאל אמר אז – "אני עדיין ביום לימודים ארוך כדי להבין את הבעיות. אין פטנטים. אי אפשר פשוט לצאת לדרך עם 100 אלף יחידות דיור. הפתרונות צריכים להיות משולבים ולהגיע מכלל הגורמים המעורבים בשוק הדיור. זה הדבר הכי חשוב ומרכזי גם בתוך הממשלה, וגם אתכם – הציבור".