אישים בפיננסים    חדשות    

אורי לוין – ממקינזי עד ניהול דיסקונט

מעודכן ל-07/2019

אורי לוין הוא המנכ"ל הנכנס של בנק דיסקונט.  לפני תפקיד זה שימש כמנכ"ל דיסקונט ניו יורק והוא החליף בץפקידו את ליל אשר-טופילסקי. לוין היה מהמועמדים המובילים לניהול בנק הפועלים, אך לבסוף החליט לפרוש לטובת ניהול דיסקונט.

לוין היה טייס חיל האוויר, סיים בהצטיינות תואר ראשון בהנדסת מחשבים ומדעי המחשב באוניברסיטת תל-אביב, ואחר-כך גם תואר שני במנהל עסקים בלונדון ביזנס סקול. בתום לימודיו החל לעבוד במקינזי לונדון.

אל הקריירה הבנקאית הגיע לאחר שצבי זיו, מנכ"ל הפועלים דאז, ביקש שישמש כעוזרו הראשי. לאחר מכן היה מנהל מחקר ופיתוח בחטיבה העסקית של הבנק.

לאחר שנתיים בפועלים הוא עזב את הבנק לטובת תפקיד מנכ"ל ISP, חברת ברוקרים הפעילה בישראל ובשוויץ ומנהלת השקעות למשפחות עשירות ולגופים מוסדיים.

שמו של לוין נקשר בפרשת הרצת המניות של נוחי דנקנר ואיתי שטרום.  שניהם היו מהבעלים של חברת ISP בעיצומו של המשבר הכלכלי העולמי, הוא ניהל את מכירת אגרות החוב מגובות המשכנתאות של בנק הפועלים (MBS). ISP, מכל מקבילותיה הגדולות בהרבה, נבחרה להוביל את המהלך.

על כך אמר בחקירתו:
הייתי בבנק הפועלים והייתה לנו פוזיציה מאוד גדולה – 4.7 מיליארד אגרות חוב מגובות במשכנתאות, שבמשבר הגדול ב-2008 היה להן הפסד מאוד משמעותי. הגענו להחלטה שאנו רוצים למכור את הפוזיציה, אני קיבלתי אחריות על פעילות המכירה, וסופו של הסיפור שהצלחתי למכור אותה בהצלחה גדולה, בהפסד הרבה יותר קטן ממה שהיה יכול להיות. ככה בעצם נוצרה ההיכרות ביני לבין איתי, על בסיס מקצועי של הצלחת מכירת תיק אגרות החוב. נוצרה הערכה מקצועית מאוד גדולה שלי וגם יחסי ידידות".

מי שהביא אותו לדיסקונט היא לילך אשר-טופילסקי שהכירה אותו מבנק הפועלים. היא שכנעה אותו לעזוב את ISP, ומינתה אותו לסמנכ"ל כספים ואסטרטגיה בדיסקונט.

לאחר שנתיים בתפקיד מינתה אותנו למנכ"ל דיסקונט ני יורק, אחד הבנקים הישראליים הגדולים בעיר. בשנתו האחרונה שם נהנה מתגמול (כולל מענק) של 7.3 מיליון שקל, שכן לא חלה עליו הגבלת שכר הבכירים שנקבעה בחוק. על כך מחתה טופילסקי שבעקבות חוק שכר הבכירים היא מרוויחה פחות ממנהלי החברות הבנות

במערכת הבנקאית זכה לשם של מנהל מבריק, ולכן התחרו עליו הן בפועלים והן בדיסקונט.  בתחילת 2018 החל לוין ליישם תוכנית אסטרטגית בדיסקונט ניו יורק, ובסופה הציג הבנק שיא ברווח הנקי – 96.2 מיליון דולר, זינוק של 93% בהשוואה ל-2017.

הנהלת אי.די.בי ודסק"ש בורחת, המניות צוללות

בנק דיסקונט – רווח של 440 מיליון שקל ברבעון