חדשות    

אושרה תביעה ייצוגית נגד בזק בינלאומי ו-012 סמייל – הטעו במהירות הגלישה

בית המשפט המחוזי בלוד אישר בשבוע שעבר בקשה לאישור תובענה כייצוגית נגד ספקיות האינטרנט בזק בינלאומי ו-012 סמייל, שעניינה הטעיה של לקוחותיהן ביחס למהירות הגלישה שהן מציעות – ולא יכולות לספק בפועל.

במסגרת בקשת האישור נטען כי בזק בינלאומי וסמייל משווקות ללקוחות חבילות גלישה משולבות תוך תיאור המהירות האפשרית כ-"עד 100 מגה" או "עד 40 מגה", כאשר בפועל המהירות הנקובה כלל לא אפשרית לאותם לקוחות לאור מגבלות התשתית באזור מגורם, כך שהמהירות המרבית אותה הלקוח יוכל לקבל נמוכה, לעתים בעשרות אחוזים רבים, מהמהירות הנקובה.

התביעה לא אושרה נגד סלקום, לאחר שנמצא כי בחוזה שלה מול הצרכנים לא נפל פגם בנושא זה.

הספקיות טענו בתגובתן כי הן אינן מתחייבות למהירות גלישה מקסימאלית שכן נתון זה תלוי בתשתית שמספקת בזק.

הקבוצה שבשמה אושרה התביעה כייצוגית כנגד בזק בינלאומי ו-012 סמייל כוללת כל לקוח קיים של בזק בינלאומי בשנים 2015-2016, שהיה מנוי לחבילת גלישה באחת החברות האלו, ושילם עבור מהירות גלישה שאין ביכולות החברות לספק, בהתחשב בערך הניחות המושפע ממרחק הלקוח מה-MSAG ,התדר, עובי הנחושת, כמות ואורך הפיצולים/חיבורים והפרעות מקווים סמוכים.

הסכום הראשוני המבוקש לכל לקוח הינו על סך 2.8 שקל (נזק ממוני) ו-100 ש"ח (נזק לא ממוני), מה שמעמיד את התביעה על סכומים של מליוני שקלים אך עדיין לא ידוע בדיוק בכמה לקוחות מדובר ולכן אין סכום סופי לתביעה.

ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית אינטרנט- ועדת הכלכלה רוצה לשמור על התחרות

לא מחכים יותר- מהיום כל יישוב יוכל להקים רשת אינטרנט סיבים משלו