חדשות    

אושרה תכנית מפורטת בשכונת מורדות לינקולן בחיפה לבניית 720 יח"ד

לאחר יותר מ-20 שנה מאז החלה עיריית חיפה לקדם תכנית לפיתוח מורדות לינקולן ביער, אושרה לראשונה תכנית מפורטת לחלק מהמתחם

לאחר יותר מ-20 שנה מאז החלה עיריית חיפה לקדם תכנית לפיתוח מורדות לינקולן ביער, אושרה לראשונה תכנית מפורטת לחלק מהמתחם. האישור שניתן הוא לתכנית חפ/2185/א, שפוצלה מתוך התוכנית הכוללת במתחם, והיא נוגעת לבנייתן של 720 יח"ד, כולל מרכז מלונאי בשטח של כ-18 דונם. עוד בתכנית – איחוד וחלוקה, הקצאת שטחים ציבוריים בהתאם לצרכי השכונה, הסדרת התחבורה אל מערך הדרכים העירוני וכו'.

מורדות לינקולן היא שכונה שבה מתוכננות להקמה כ-3,200 יחידות דיור. בתחילה העירייה קידמה את הקמתה, אולם מאוחר יותר, בעקבות ההתנגדויות הרבות שהיו בחלק העליון של התכנית, הגישה בעצמה התנגדויות לקידום התכנית.

התכנית היא לפיתוח אחת מהעתודות החשובות והאטרקטיביות של חיפה במורדות הדרומיים של העיר, מעל האצטדיון החדש ושכונה הנבנית בסמוך לו, למול מרכז מת"מ. הקרקע מיועדת לבנייה עשרות בשנים אולם היה צורך לשנות ולהתאים התכנון לתכנון מודרני וקיים תוך הרחבת שטחי הציבור, השטחים הירוקים, ובנייה לגובה. התכנית מתוכננת על ידי האדריכל פרופ' יגאל צמיר וצוות משרדו מזה שנים לא מעטות, יחד עם העירייה והועדה המחוזית, בעלי השטח הינם בעלים פרטיים רבים וחברות גדולות, ומתוך השטח מאות יחידות בבעלות מינהל מקרקעי ישראל.

למרות התארכות התכנון של השכונה, לפני מספר חודשים הואצה התקדמות התכנית, לאחר שהוועדה להשלמת תכנית (הוועדה המחוזית חיפה) החליטה לאמץ את הטיעון שהציעו היזמים בחלק התחתון של התכנית (דרום מערב לדרך פרויד), המיוצגים על ידי משרד עוה"ד צבי שוב, וקבעה כי התכנית כולה תפוצל ל-3 תכניות שונות שיקודמו בנפרד. באמצעות החלוקה הזו ניתן יהיה לקדם את החלק התחתון מתחת לדרך פרויד, של בניית 720 יחידות הדיור עליו אין מחלוקות, והוא בהתאם לתכנית העירייה, והחלקים שבמחלוקת יטופלו בנפרד.

בהתאם לכך אישרה הוועדה לקדם את הקמת החלק התחתון בפרויקט כתכנית עצמאית למתן תוקף, והעניקה לו את השם "מתאר חפ/2185/א – מתחם איחוד וחלוקה 2 ומלונאות מדרום מערב לדרך פרויד".

לדברי עו"ד צבי שוב, ממשרד עוה"ד צבי שוב, המתמחה בתכנון ובניה ומקרקעין, והמייצג את היזמים בחלק התחתון של תכנית מורדות לינקולן, "אני שמח שלאחר תקופה ארוכה ניתן יהיה להתקדם עם התכנית. ברור לכולם שבמצוקת הדיור של היום, אין טעם לעכב עוד שנים תכנית כה גדולה, כשאפשר למצוא פתרונות יצירתיים ולאפשר בניה בחלקי תכניות שאין עליהם הרבה מחלוקות. במידה והוועדה היתה שולחת את התכנית כולה לתכנון מחדש היה לוקח עוד שנים עד שניתן היה לקדם בה בניה, ובינתיים מצוקת הדיור רק הולכת וגוברת".