חדשות    

אושרו הנחות נרחבות בארנונה לדירות בבניינים שעברו תמ"א 38

לעתים קרובות גרים בבניינים אשר עוברים תהליך של תמ"א 38 דיירים שהרחבת הדירה עלולה לגרום להם לקושי כלכלי, בשל הגידול בעלויות האחזקה של הדירה הנלווה לגידול בשטח שלה. הגידול בהוצאות מתבטא הן בהוצאות הארנונה והן בהוצאות הקשורות בהשבחת הנכס כמו צוספת מעלית לבנין.

משרד הפנים חתם על תקנות חדשות,שצפויות להיכנס לתוקף בינואר 2019, אשר קודמו על ידי הרשות להתחדשות עירונית ומשרד הבינוי והשיכון. התקנות החדשות אמורות להקל על מי ששטח דירתו גדל כתוצאה מפרוייקט תמ"א 38.

על פי התקנות החדשות,מחזיק בדירה חדשה שהתקבלה כתוצאה מפרויקט של התחדשות עירונית, יהיה זכאי להנחה בארנונה במשך חמש שנים. על מנת לקבל את ההנחה על המבקש להיות בעל הדירה כולה במשך שלוש שנים לפחות, ובתנאי שהכנסתו הממוצעת עומדת בקריטריונים של רמת הכנסה, שיעדכנו משרדי הממשלה.

ההנחה תינתן בעד השטחים החדשים שהתווספו לדירה לעומת הגודל של הדירה הקודמת, במשך חמש שנים מרגע קבלתה. בשנתיים הראשונות לאחר קבלת הדירה יקבלו הדיירים הנחה מלאה . בשנה השלישית יקבלו הזכאים פטור מתשלום ארנונה על 75% מהשטח שהתווסף; בשנה הרביעית יקבלו הנחה על 50% מהשטח שהתווסף,  ובשנה החמישית יתקבל פטור מארנונה רק 25% מהשטח. החל מהשנה השישית ישלמו הדיירים ארנונה מלאה.כמו כן,  מי שיימצאו זכאים, לא ישלמו עליות בגובה תשלומי הארנונה במשך חמש שנים ממועד קבלת הדירה.

ממשרד הפנים נמסר כי "מדובר במהלך שנועד להקל על דיירים עם גידול התשלום הארנונה עקב השבחת הנכס. ההנחה חלה רק על השטח הנוסף לדירה. מדובר בהנחה הנפרסת על פני 5 שנים, עפ"י מבחן הכנסה. הנטל הכלכלי עורר התנגדות בפרויקטים שונים, ובמקומות אחרים גרם לכך שהדיירים מכרו את הנכס ועזבו למקומות זולים יותר, תוך הפרת המרקם החברתי בשכונות הישנות. ההנחה בארנונה מאפשרת לדיירים ולא רק מהשכבות החלשות ללמוד את המצב החדש מבלי להיכנס לטלטלה גדולה".