חדשות    

אזהרה: אפליקציית "משחקי הדיונון" מסכנת משתמשי אנדרואיד

ציוץ המזהיר משימוש באפליקציה

מעודכן ל-10/2021

האקרים מנצלים את היישומון שנועד כביכול לספק רקעים של הסדרה ומפיצים באמצעותו את נוזקת הג'וקר, תוכנה זדונית שעלולה לבצע פעולות במכשיר ללא הסכמת הבעלים, כולל הונאות כספיות

לקוחות אנדרואיד, שימו לב: אפליקציה בשם משחקי הדיונון, המבוססת על סדרת הטלוויזיה המצליחה, הפכה לכר פורה להאקרים שמנצלים את הפופולאריות כדי לפגוע במכשירי אנדרואיד של קורבנות פוטנציאליים.

מומחה אבטחת המידע לוקאס סטפנקו, חוקר נוזקות בחברת אבטחת המידע ESET, חשף בחשבון הטוויטר שלו כי אפליקציה ידועה בשם "Squid Wallpaper 4K HD" שהייתה זמינה בחנות האפליקציות של גוגל (לאחר הדיווח כבר ירדה מהאוויר), פותחה על ידי תוקפים, במטרה להדביק מכשירי אנדרואיד בתוכנה זדונית בשם Joker.

נוזקת הג'וקר זוהתה בחנות האפליקציות כבר בשלב מוקדם יותר, אך מדובר במקרה הראשון של אפליקציה שמבוססת על הסדרת הפופולארית כדי להפיץ אותה.

כיצד פוגעת האפליקציה?

סטפנקו מציין שהאפליקציה הותקנה יותר מ-5,000 פעמים לפני שהוסרה מהחנות. האפליקציה יכולה להוריד ולהפעיל ספריות מקוריות, להפעיל אפליקציות זדוניות במכשירים המותקפים ולאפשר ביצוע פעולות ללא קבלת הסכם מהמשתמש. בנוסף התוקפים יכולים לבצע הונאת פרסומות או הרשמה לקבלת הודעות SMS לא רצויות וגם לרשום את המשתמשים לשירותי פרימיום שיעלו להם כסף.

איך מתגוננים?

באופן כללי, כדאי להיות זהירים מאוד כשמתקינים אפליקציות במכשירים הניידים. למשתמשים שהורידו את האפליקציה, מומלץ למחוק אותה מהמכשיר כדי למזער את הסיכוי להידבק בנוזקה. כמו כן, רצוי לצייד את המכשירים הניידים  בתוכנת הגנה שתסייע להתגונן מפני איומים ברשת.

הונאה בחסות הקורונה: האקרים מנצלים את המגפה למתקפות סייבר