איחור גורלי: שנה וחודש מאסר לאיש עסקים מענף המזון שהתעכב בהגשת דוחות
חדשות    

איחור גורלי: שנה וחודש מאסר לאיש עסקים מענף המזון שהתעכב בהגשת דוחות

מעודכן ל-08/2021

תושב אבן יהודה, שבבעלותו ארבע חברות, הורשע בעבירות של אי הגשת דוחות במחזורי עסקאות כוללים של מעל 9.6 מיליון שקלים.  בכתב האישום הואשם גם שותפו לניהול אחת מהחברות

משה דניאלי, בעליהן של ארבע חברות מענף המזון והמסחר הסיטונאי הורשע יחד עם שותפו אדם שמחון בעבירות של אי הגשת דוחות במחזורי עסקאות כוללים של מעל 9.6 מיליון שקלים. השופטת סגנית הנשיאה טל אוסטפלד נאוי מבית משפט השלום בנתניה גזרה על דניאלי 13 חודשי מאסר בפועל, ועל שותפו שמחון נגזרו 6 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות. השניים הואשמו בכתב אישום אחד שהוגש ונוהל על ידי עו"ד מוחמד עסלי ממדור תביעות יחידת יהלום ברשות המסים.

מכתב האישום עולה כי דניאלי, תושב אבן יהודה, מנהל ארבע חברות העוסקות בענף המזון והמסחר הסיטונאי, אחת מהן יחד עם אדם שמחון. כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בנתניה כלל 8 עבירות של אי הגשת דו"חות החברות בבעלותו בין השנים 2007-2012. מחזורי העסקאות בשנים הרלוונטיות עמדו על סך של 9,691,814 שקל.

על פי כתב האישום, דניאלי פעל וביצע את העבירות תוך תכנון ותחכום, ניצל אנשים תמימים, ולא עשה כל מאמץ להסיר את המחדלים, שלא הוסרו עד היום. לחובת דניאלי עבר פלילי עשיר הכולל אף ביצוע עבירות דומות, והוא ריצה בעברו עונשי מאסר לתקופות שונות. דניאלי הודה בעובדות כתב האישום והורשע על פי הודאתו.

בכתב האישום הואשם גם שותפו לניהול אחת מהחברות של דניאלי, אדם שמחון. שמחון, תושב חדרה, הואשם בביצוע 6 עבירות של אי הגשת דוחות החברה ואי הגשת דוחות אישיים בין השנים 2009-2011. מחזורי העסקאות בשנים הרלוונטיות עמדו על סך של 5,360,758 שקל.  יצוין כי שמחון הסיר את המחדל והגיש את הדוחות האישיים שלו. גם לחובתו של שמחון שתי הרשעות בפלילים בגין ביצוע ריבוי עבירות, בגינן ריצה עונש מאסר בפועל לתקופה של 18 חודשים. שמחון הודה בעובדות כתב האישום והורשע על פי הודאתו.

בית משפט השלום בנתניה גזר על דניאלי עונש מאסר בפועל לתקופה של 13 חודשים, 8 חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 25 אלף ₪ והתחייבות בגובה 100,000 שקל. על שמחון גזר בית המשפט 6 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, 8 חודשים מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 7,500 שקל והתחייבות בגובה 25,000 שקל.

תביעה: רשות המסים תידרש להשיב כמיליארד שקל לבעלי דירות בגין מס שבח