אישים בפיננסים    חדשות    

אייל עופר – היורש העשיר מכולם

צילום: ויקיפדיה

 

מעודכן ל-07/2019

אייל עופר (1950) הוא איש עסקים ישראלי שב-2019 פורבס דירג אותו כאיש העשיר בישראל עם הון של 9.4 מיליארד  דולר.  אייל עופר לצד אחיו עידן עופר הוא יורשו של טייקון אחר, סמי עופר, שלאחר מותו פוצלו עסקי הקבוצה שלו "האחים עופר" בין היורשים.

הוא המנכ"ל של Deerbrook ומ-1995הוא מכהן כדירקטור של חברת השיט השנייה בגודלה בעולם, רויאל קריביאן, מיזם משותף עם משפחת פריצקר (מלונות הייאט). הוא יו"ר ומנכ"ל חברת הנדל"ן קרלייל MG, ומאז 1996 יו"ר משותף של קרן מילר גלובל. בנוסף הוא חבר בוועדה המייעצת הבינלאומית של חברת הנדל"ן הגרמנית Eurohypo.

למרות שגר בלונדון עם משפחתו ושוהה רבות במונקו, יש לו בית בהרצליה וכן אחד הבתים היקרים בישראל, בטיילת בתל אביב. אייל אחראי על חטיבת הספנות והנדל"ן של המשפחה.

בתגובה לחוק הריכוזית, הדורש הפרדה בין נכנסים פיננסיים, לנכסים ריאלים משפחת עופר חילקה את נכסיה, כך שאייל עופר ימשיך להחזיק במזרחי טפחות והחברות עופר השקעות ומליסרון יהיו שייכות לבני דודו, ילדיו של יולי עופר, ליאורה ודורון.  הוא מחזיק בבנק מזרחי ב-22%, מה שהופך אותו הלכה למעשה לבעל השליטה בבנק.

כיום  בנוסף לאחזקתו ברוריאל קריביאן קרוז הוא משקיע בנדל"ן בבריטניה ובארצות הברית. כמו כן הקים את O.G. Tech המתמחה בהשקעות הייטק.

בתחום האנרגיה יש לעופר עסקי קידוח והפקת נפט וגז באוסטרליה ובדרום־מזרח אסיה, תחת O.G oil and gas. חברת Omni שבבעלותו מספקת שירותים לקידוחי offshore.

לאחרונה תרם תרומה של 5 מיליון דולר למוזיאון תל אביב לצורך שיקום ביתן הלנה רובינשטיין, אשר בתום השיפוץ יהפוך להיות בניין איל עופר לאמנויות.

עופר הוא גם אספן שמתמקד באמנות עכשווית ומודרנית. ב־2013 תרם 1.5 מיליון ליש"ט למוזיאון הימי הלאומי בלונדון, כדי שירכוש שני ציורים של הצייר האנגלי ג'ורג' סטאבס, מהמאה ה־18. הציורים נרכשו קודם לכן על ידי אספן מחוץ לבריטניה, אולם הוצאתם מהמדינה נעצרה לאור חשיבותם לאוצר התרבותי האנגלי. התרומה של עופר אפשרה לפתור את הסערה הציבורית ולהשאירם באנגליה. עופר הוא גם התורם של מכון הלב בבי"ח רמב"ם בחיפה