אייסקיור – אגודת מנתחי השד בארה"ב ממליצה על הטיפול באמצעות הקפאה והשתתפות בניסויים
שוק ההון    

אייסקיור – אגודת מנתחי השד בארה"ב ממליצה על הטיפול באמצעות הקפאה והשתתפות בניסויים

אייל שמיר מנכ"ל אייסקיור. צילום: יח"צ

אגודת מנתחי השד האמריקאי (The American society of breast surgeons) פירסמה הנחיות התומכות בטכנולוגיה בה משתמשת החברה על מנת להסיר גידולים.

אייסקיור מדיקל, אשר פיתחה טכנולוגיה לטיפול בגידולים שפירים וסרטניים בשד ובאיברים אחרים באמצעות הקפאת הגידול בטיפול במרפאה ללא ניתוח,  מעדכנת כי פורסמו הנחיות מעודכנות של אגודת מנתחי השד האמריקאי (The American society of breast surgeons), אשר הינה הגוף המאגד את מנתחי השד האמריקאים ובין היתר קובע כללים מנחים (Guidelines) לעניין כירורגית השד, התומכות בשימוש בטכנולוגית קריואבלציה בגידולים ממאירים בשד בשלב מוקדם אשר החברה עושה בה שימוש.

בחודש מאי השנה פרסמה החברה תוצאות חיוביות אודות 146 מטופלות המשתפות בניסוי שהיא מבצעת. במסגרת הניסוי עברו המטופלות הליך רפואי של כ-20-40 דקות במרפאה באמצעות מערכת ה- ™IceSense3 של החברה. הניסוי הקיף 18 בתי חולים ומרפאות מובילים בארה"ב, ביניהם Mount Sinai Beth Israel ו-Columbia University Medical Center.

בכללים המנחים המעודכנים אשר פירסמה האגודה נקבעה התייחסות ספציפית לטכנולוגיות קריואבלציה הממליצה על השתתפות בניסויים קליניים לטיפול בגידולים ממאירים בשד וכן ברשומות (Registries), לאור הופעת מידע ראשוני לגבי יעילות הקריואבלציה. זאת בהשוואה להנחיות קודמות שקבעו כי השימוש בטכנולוגיות שונות (הכוללת גם קריואבלציה, אבלציה ב- RF, מיקרוגל ועוד) לטיפול בגידולים ממאירים בשד הינה ניסיונית בלבד ואין לבצעה מחוץ למסגרת ניסוים קליניים.

באייסקיור מציינים כי רשומות (Registries) הינו מחקר בדרך של איסוף מידע שנערך בסביבה לא מבוקרת, על ידי משתמשים (רופאים) שאינם חוקרים בתחומם ועל מספר רב של חולים. פעמים רבות שימוש ברשומות (Registries) מהווה שלב חשוב בדרך למיסחור הטכנולוגיה ומהווה חלק מהתהליך הנדרש לקבלת קוד שיפוי.

מאייסקיור נמסר כי הם רואים חשיבות רבה בעדכון הקווים המנחים. לאור פעילותה של החברה אל מול האגודה, נמסר מאייסקיור,  בכל הקשור לתוצאות הראשוניות של ניסוי ה- ICE3 של החברה והשפעתה המהותית של האגודה על קהילת מנתחי השד בארה"ב בכל הקשור להכרה בטכנולוגיות חדישות, החברה רואה חשיבות רבה בעדכון הקווים המנחים מאחר ולראשונה האגודה מכירה ביעילות הקריואבלציה לטיפול בגידולים ממאירים בשד ומדווחת על הופעת מידע ראשוני לגבי יעילות הקריואבלציה.

כמו כן מציינים באייסקיור כי בניגוד לעבר (אז דובר על שימוש בטכנולוגיית הקריואבלציה במסגרת ניסויים קליניים בלבד), האגודה מציינת כי שימוש בטכנולוגיית הקריואבלציה מומלץ גם במסגרת "רשומות" (Registries).

אייל שמיר, מנכ"ל אייסקיור מדיקל: "אנו שמחים על ההנחיות החדשות. נראה כי התוצאות החיוביות שהצגנו בניסוי שלנו עד כה תורמים להכרה מצד אגודת מנתחי השד האמריקאית לגבי היעילות של השימוש בטכנולוגיה שפיתחנו. אנו מאמינים כי הכרה חשובה זו שיש בה כדי להביא להרחבת הטיפול באמצעות המערכות שלנו, עוד לפני הפיכתן למסחריות, מהווה שלב נוסף וחשוב בתהליך מסחור הטכנולוגיה שלנו בארה"ב. אנו מאמינים כי תוצאות חיוביות בקרב רופאים נוספים ומטופלות נוספות, יתרמו באופן מהותי למסחור הטכנולוגיה שלנו, תוך יצירת ערך לכלל בעלי המניות של אייסקיור."