מדריכי השקעות    

איך דור ה-Y משקיע במניות?

אם בארץ נראה שהמשקיעים הם מבוגרים עם עודף כסף, נראה שבעולם המצב משתנה לטובת הצעירים, ואלו כבר פחות חוששים להשקיע. כך לפי מחקר שפורסם בניו  יורק פוסט. לפי המחקר, 7 מתוך עשרה בני דור הוואי (ילידי שנות השמונים והתשעים) מושקעים לפחות בהשקעה אחת.

על פי הסקר, שסקר 2,000 צעירים, 85% מהם אמרו שאינם חשים צעירים מדי להשקיע. עוד קבע הסקר של  Ally Financial Inc כי 85% מהצעירים המשקיעים הרוויחו מההשקעות בממוצע כ-2500 דולר. לדעתם,  הגיל הנכון להתחיל להשקיע הוא 28. עוד הם הצהירו, בסקר שנערך בארצות הברית, כי המשכורת השנתית שלך צריכה להיות 35 אלף דולר וכי  צריכים להיות לך לפחות 3,660 דולר בחסכונות כדי להשקיע.

עוד נובע מהסקר ש-83% מאלו שאינם משקיעים היו משקיעים בחברות שלדעתן מוסריות עם אחריות חברתית. גם מאלו שמשקיעים כשנשאלו אם ישקיעו בחברה, הרוב הגדול אמר שלא ישקיע בחברה חסרת אחריות חברתית גם  אם יתעשר מכך.

מדובר בשינוי מסקרים אחרים מלפני חמש שנים שבהם הצעירים הצהירו שהם מתרחקים משוק המניות ומפיננסים, בעיקר עקב המשבר של 2008 ומשכנתאות הסאבפריים.

מה המגזרים שבהם דור הוואי משקיע

כצפוי הדור שצמח לתוך הטכנולוגיה משקיע בעיקר ברוב גדול של מניות טכנולוגיות, 58%. אחריו דור הוואי מעדיף את מניות האנרגיה –  37%; במקום השלישי תחום פחות סקסי אך יציב – ביטוחי בריאות, מיד אחריו  פיינסים עם 33%; ותקשורת 31%. תחומים אחרים הם קמעונאות, תעשייה, מוסדות חינוך וסטארטאפים חדשים

מהפודקטסט Market Edge נובע שהצעירים, אלו בשנות העשרים לחייהם, מעדיפים להשקיע במניות מאשר האלטרנטיביות כמו ביטקוין והשקעות אלטרנטיביות אחרות.

מה המניות הפופולריות אצל דור הוואי

על פי הפודקאסט, בני ה-20-30 מעדיפים להשקיע בחברות הפופולריות שהן מהוות חלק מהצריכה היומיומית שלהם. כך המניה המועדפת עליהם היא אפל. במקום השני פייסבוק, ובמקום השלישי אמזון. במקום הרביעי כבר מגיעים למניות שהן יותר הימור כמו טסלה, ובמקום החמישי כניסה מפתיעה למותג lululemon – קמעונאית קנדית  בתחום האתלטיקה ועיקר בגדי יוגה לנשים ולגברים.

איך בני דור הוואי משקיעים

מסקרים אחרונים עולה כי בני דור הוואי אינם אוהבים להתייעץ עם יועצי השקעות או מנהלי השקעות. הם מנהלים את ההשקעות בעצמם דרך אפליקציות ובהתייעצות עם חברים וברשתות חברתיות המיועדות לכך.

רשות ני;ע פועלת להקלה על ייעוץ השקעות המוני

יוסי לוי, מור השקעות: ";הסיכונים בשוק נמצאים באגרות החוב. האג";חים יירדו";