רכב ותחבורה    

איך יודעים בכמה למכור רכב משומש?

pexels

איך יודעים בכמה למכור את הרכב המשומש?

זהו, החלטתם למכור את הרכב. אבל בכמה? אתם פותחים את המחירון של לוי יצחק, בודקים ביד 2, ומתחילים להפנים כמה דברים חשובים על עולם הרכב המשומש – הראשון, המחיר שכתוב במחירון הוא לרוב לא המחיר שבו תוכלו למכור את הרכב שלכם. השני – תהליך המכירה הוא מתיש ואפילו מציק. טלפונים, שיחות סרק, בדיקות. הצעות לא רלבנטיות, ובכלל – נודניקים שמתקשרים כנראה סתם כי מתחשק להם. אבל הם לא באמת רציניים.

וגם אם מגיע הרוכש המיוחל, וגם אם הוא רציני, כאן זה ישראל  – המשא ומתן ארוך, מתיש ולפעמים מתסכל. אז איך מוכרים רכב משומש?

נתחיל בזה שאתם לא לבד. כמעט כולם היו "בסרט" הזה.  התחבורה בישראל נשענת רובה ככולה על רכב פרטי. בניגוד לתחבורה ציבורית, על הרכב הפרטי אפשר לסמוך והשימוש בו חוסך זמן על בסיס יום יומי. כתוצאה מכך יש בשוק גם המון דגמים משומשים והנושא של מכירת רכב נוגע כמעט לכל אחד ואחת מאתנו.

השאלה החשובה ביותר במשא ומתן היא איזה מחיר כדאי לדרוש על מנת להשיג את העסקה הכי טובה. גישה אחת גורסת שכדאי להתחיל במחיר גבוה ולנצל את מרווח הגמישות על מנת להתמקח עד שמגיעים למחיר האמיתי שאותו רוצים לקבל. מנגד, גישה אחרת טוענת שעדיף מלכתחילה להציב מחיר ספציפי ולהישאר מקובעים עליו כדי לחסוך ויכוחים. כמו בכל דבר אחר, גם כאן קשה להכריע בסוגיה וצריך לבחון כל מקרה לגופו.

פרמטרים שיעזרו לכם לקבוע את המחיר

עוד לפני שמחליטים באיזה מחיר לפרסם את הרכב המשומש, צריך להתייחס לפרמטרים אובייקטיביים שמתארים את השווי שלו בשוק. ראשית, מומלץ לקחת בחשבון את הביקוש לעומת ההיצע. אם לא בטוחים לגבי הנתונים האלה, אפשר להיעזר במחירון רשמי של חברות הביטוח והשמאים.

שנית, צריך לבדוק מה המצב המכאני של הרכב ובמידת הצורך גם כמה יעלה על מנת להחזיר אותו לתקינות מלאה. זה רלוונטי כמובן רק אם מדובר ברכב ישן או בכזה שעבר תאונה, אך השיקול הזה יכול לסייע עם כל רכב שכבר עמד על הכביש לאורך תקופה מסוימת.

מבחינה טכנית, הפרמטרים הזמינים ביותר שבהם ניתן להשתמש על מנת לקבוע את המחיר ההוגן של הרכב – עוד לפני המשא ומתן – הם קילומטראז', מספר בעלויות קודמות ומספר תאונות. אם רוצים להיכנס לרזולוציות נמוכות יותר, אפשר לגלם במחיר הסופי את משך הזמן שצפוי לעבור עד לטסט ואת האבזור של הדגם הספציפי לרבות מערכת מולטימדיה, גלגלי מגנזיום, בקרת שליטה וכן הלאה.

רק אתם מחליטים מתי להיות גמישים

אחרי שתדעו כמה הרכב שלכם שווה יהיה לכם קל יותר להיערך לקראת השלב של משא ומתן. אם כבר פרסמתם את הרכב או יצרתם קשר עם מגרשים, יכול להיות שגם תספיקו לצבור קצת ניסיון ולחדד את הכישורים הקיימים. על כל פנים, זכרו שרק אתם מחליטים מתי להיות גמישים והכי חשוב שתהיו מרוצים.

שביעות רצון של הצדדים המעורבים היא אינדיקציה לעסקה טובה. אם קבעתם ביניכם לבין עצמכם מחיר מסוים והקונה מסכים לשלם אותו, אין טעם לנסות להרוויח עוד כמה שקלים ולסכן את כל העסקה. מנגד, אפשר בהחלט להתעקש על מחיר אחר במידה ואתם חושבים שהוא הראוי ביותר.