קריירה    

איך יודעים שהארגון לפני סבב פיטורים?

מעודכן ל-09/2019

יש כמה סבבי פיטורים המוניים בארגוני העבודה, והם קורים תכופות, לא תמיד מדובר בהפסדי החברה כמו במקרה סלקום, לפעמים מדובר רק בהתייעלות או אפילו כניסה של טכנולוגיה המייתרת עובדים רבים. לרוב, הפיטורים ההמוניים קורים בחודשי דצמבר וינואר,זמן החלטת התקציב לשנה הבאה, אבל הם יכולים לקרות בכל עת בהתאם למצב הפיננסי של החברה.

בניגוד לפיטורים נקודתיים, בסבבים המונים גם המיומנים, המוכשרים והמרוצים ביותר יכולים לסיים את עבודתם. לפעמים המצב לא קשור כלל למצב החברה אלא למצב המשק בכללותו וכך החברות נערכות.

סימנים שהחברה נערכת לפיטורים כוללים אי-עמידה ביעדים לזמן ממושך, קיצוץ או ביטול תקציב לפרויקטים ולמחלקות חיוניות, לא עולה השכר זמן מה, אין קידומים, יותר עבודה, אין גיוסים חדשים במקום עובדים שעזבו, ישיבות מנהלים תכופות יותר ללא עובדים או ישיבות צוות משאבי אנוש.

אם מנהלים בכירים עוזבים, ובאה ממונה במקומם, זה סימן ברור ביותר. גם ארגון מחדש, מיזוג או החלפת בעלים וכן כיוס יועץ ארגוני. לפעמים המנהלים ישלחו רמזים בכיוון. כמובן שלא כל העובדים יפוטרו, לרוב העובדים החדשים ביותר מפוטרים ולפעמים העובדים שעולים הכי הרבה ביחס להכנסה, תלוי במצב החברה.

אז מה עושים?

חברה לפני סבב פיטורים מתבטאת הרבה פעמים במצב רוח ירוד של העובדים . דווקא אלו שיתגברו על הקשיים ויגלו יותר מוטיבציה ויראו את נחיצותם לחברה צפויים להישאר.

ובכל זאת, אתם לא יודעים מה ילד יום, לכן כדאי להשקיע את מרבית הזמן והאנרגיה שלכם בעדכון קורות החיים וחיפוש אחר מקומות עבודה. כשהסימנים על הפיטורים מופיעים, החברה לרוב כבר יודעת מי מועמדים לפיטורים, וקשה מאוד לשנות את זה.

לעובדים המפוטרים יש זמן לחשוב על כיוון חדש בזמן תקופת האבטלה והפיצויים. כדאי לנצל אותה..לעתים אם מדובר רק בקיצוצים במחלקה שלך או בתפקיד שלך, אפשר להציע להשתלב בתפקיד אחר, אבל זכרו שזה תפקיד אחר בארגון שמונפת עליו חרב פיטורים.

פיטורים בבזק בינלאומי – 325 עובדים ילכו הביתה

שימוע לפני פיטורים – שאלות ותשובות