איך יוצאים בזול מהסופר
מוצרי מזון    

איך יוצאים בזול מהסופר

מעודכן ל-04/2019

עקבו אחרי מבצעים, הימנעו מפיתויים ובואו לשוק בסוף היום – איך חוסכים בקניות מזון

הסופר הוא מקום מפחיד לארנק שלנו, והרבה פעמים הקניות בו מסתכמות בהוצאות גדולות ממה שתכננו. אפשר להימנע מכך. אנחנו מתפתים למבצעים, נענים לגחמות וקונים דברים בלי לשים לב ובלי השוואות מחירים, רק כי אנחנו רגילים. ריכזנו עבורכם כמה טיפים שבזכותם תצאו בזול מהסופר.

לא קונים יותר ממה שצריך

אחת הדרכים היא לקנות רק מה שצריך. אבל איך עושים את זה נכון? הסופר הוא די גדול ולפעמים אנחנו נהנים לטייל בו, והמוצרים קורצים אלינו מהמדפים. מראש החליטו, לעבור רק במעברים שתכננתם והיצמדו לרשימה. היצמדות לרשימה תחסוך לנו המון כסף בחודש.

לשמור מוצרים יותר זמן

בעיה אחרת המעלה את ההוצאה שלנו על סל הקנייה בסופר היא שאנחנו זורקים מוצרים מהר מדי. יש פתרונות לכך כדי שמוצרים יישארו יותר זמן אצלנו או לפחות נוכל להשתמש בהם לדברים אחרים. מלבד הקפאה השומרת מוצרים לאורך זמן, אפשר להפוך את הקוטג' וכך הוא יישמר יותר זמן. מעגבניות רכות אפשר להכין שקשוקה ומטעמים נוספים, כך גם מבננות ושאר פירות היכולים להיהפך לעוגה טעימה.

בואו בסוף היום

בשעות סוף היום רוצים להיפטר מהסחורה שנשארה, אף היא שעדיין טובה. הסוחרים מעדיפים למכור בשעות הללו, בעיקר בשוק, ולכן אפשר לחסוך עד 80%.

שימו לב למבצעים ובקשו מהשכנים קופונים

חשוב לבדוק את המבצעים, האם מתאימים לכם. אם יש הנחה על מארז, האם תשתמשו בכולו לאורך התקופה?  כדאי לעקוב  מדי פעם אחרי מבצעים ולראות אם יש מבצע שחוסך לכם כסף, ולא להיצמד רק לדברים שאתם קונים בדרך כלל. אפשר גם לבקש מהשכנים את הקופונים שלהם, לבדוק אם יש מוצר שאתם צריכים והם לא.

בכל מקרה אל תתפתו למבצע רק כי יש מבצע, קנו רק מה שאתם צריכים.

תכננו ארוחות

ברגע שאתם יודע בדיוק מה המתכון ומה הכמויות אתם לא תיאלצו לזרוק אוכל. לכן כדאי לרשום את התפריטים מראש.

לא הולכים לקניות רעבים

לא משנה מה, אל תלכו רעבים לסופר, אכילה בבית תחסוך לכם קניות מיותרות בחוץ.

אל תקנו ישר מה שאתם רואים

המוצרים שאתם רואים בגובה העיניים הם מוצרים של חברות ששילמו יותר, ולפעמים הם יקרים יותר. חפשו את המוצרים שלא נראים לעין. לפעמים שם אפשר לחסוך.

תקנו במזומן

קנייה במזומן עוזרת לכם לשמור על התקציב לעומת קנייה באשראי שבו אנחנו לא מודעים לתקציב שלנו וחורגים הרבה פעמים ממנו.

קבעו תקציב שבועי

כמו בכל קנייה הכנת תקציב מראש חוסכת לנו המון כסף. קנייה בסופר היא לרוב שבועית ויש להיערך אליה. בכל מקרה אם אתם רואים שאתם עומדים בתקציב, אפשר מדי פעם לחרוג מהרשימה.

מותגים לא תמיד טובים יותר

מותגים הם מפורסמים יותר ויקרים יותר. הם לא תמיד טובים יותר. מוצר מתחרה לא ממותג יכול להכיל בדיק אותם רכיבים כמו המוצר הממותוג, רק בפחות כסף.

שימו לב לתאריכי תפוגה

כדי להיפטר מהמוצרים הישנים, הרשתות מחביאות את המוצרים הטריים יותר מאחור, וכך אתם מחליפים מוצרים בתדירות תכופה יותר. קחו את המוצרים הטריים יותר הנמצאים מאחור.

תקנו בכמה מקומות

נכון, לפעמים זו טרחה, אבל מוצר שזול או במבצע במקום אחד יכול להיות יקר במקום אחר ולהביא לחיסכון של אפילו אלף שקל בחודש. אז אם אתם מחלקים את הקניות לקניות נקודתיות, ירקות בירקנייה הזולה יותר, מוצרי חלב המפוקחים בסופר וממתקים במבצע ליד עבודה, ייחסך לכם המון כסף.

ומה עם הילדים?

הילד אומר בא לי ובא לי, מתחיל לבכות ואתם רוצים להרגיע אותו מהר וקונים לו עוד מוצרים שמכבידים על הכיס. לא צריך להימנע מצ'ופרים קטנים לילד, אבל לפני שהולכים איתם לסופר, יש לקבוע איתם מראש תקציב או מוצר אחד שהם יכולים לקנות בקנייה.

לא לשכוח לבדוק את החשבון

הדרך הכי טובה לחסוך היא לבדוק את החשבון, לבדוק שלא נפלו טעויות, לבדוק אם יש חיובים כפולים, מוצרים שלא רכשתם, מחיר שונה משל האריזה וכן הלאה. לכן גם שמרו את הקבלה למקרה שתגלו פספוסים

אתרי קניות ישראליים – טרמינלX או עדיקה?

ראש בראש: איך לקנות בגדים- חנויות מול קניות אונליין

100% מתקנוני הקניות מקפחים את הקונים