מדריכי השקעות    

איך לבחור תוכנת מסחר

קרדיט: pixabay

מעודכן ל-08/2021

מזמן נגמרו הימים שסוחרים בבורסה היו צועקים זה על זה מול מסכי ענק. ההתקדמות הטכנולוגית של היום מאפשרת לסחור מכל מקום ובכל זמן בסמארטפון ובשקט ובלי תלות בסוחרים הגדולים. לשם כך כדאי להכיר את מערכות המסחר הקיימות, לדעת מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן, ולבדוק אם הן מתאימות לצרכים ולמטרות שלנו.

אם תבחרו תוכנת מסחר שנכונה ומתאימה לכם לעבוד איתה, יש סיכוי טוב שכל ההשקעה שלכם בשוק ההון תיראה ותרגיש אחרת לגמרי. בעזרת שימוש בתוכנה נכונה למסחר בשוק ההון, אתם תוכלו לייעל את המסחר שלכם וליצור רווחים גבוהים יותר.

יש שלושה סוגים של מערכות סחר ממוחשבות: הראשון והמוכר ביותר הוא פלטפורמה אינטרנטית, שלא דורשת התקנה על המחשב. היתרון שלה הוא הזמינות הגבוהה, והאפשרות לעבוד בה מכל מחשב – מה שמתאים למי שמחליף מחשבים בתדירות גבוהה, וכמובן לסוחרים ממקום העבודה. החיסרון: מהירות תגובה נמוכה יותר, ולכן סוחרים מתקדמים מעדיפים מערכות מורכבות יותר.

מערכות אינטרנט

דוגמה למערכת כזו היא OrderNet Spark, מערכת אינטרנטית המבוססת על HTML 5 וניתן להשתמש בה מכל סוגי הדפדפנים, וגם ממחשבי מקינטוש. המערכת מאפשרת מסחר משולב בישראל, בכל נכסי הבסיס, וכן בארה"ב – במניות ו-ETF's. היא מספקת ציטוטי זמן אמת וגרפים מתקדמים, וכן אפשרויות שימוש במגוון פקודות מסחר מתקדמות, מסוג טריגר (ראו בהמשך).

מערכת אחרת היא View Trade – מערכת אינטרנטית למסחר בארה"ב ובקנדה, בשילוב מידע אנליטי על מניות מאנליסטים מובילים בעולם, מ-Tip Ranks. המערכת מאפשרת מתן פקודות מתקדמות ואפשרות למסחר במניות, ב-ETF's, אופציות ומכירות בחסר. היא מתאימה לסוחרים מתחילים ומקצועיים גם יחד, ותומכת בעברית, אנגלית וגם רוסית.

מערכת אינטרנטית הדורשת התקנה היא Global EXtrade, מערכת מתקדמת המוצעת כפלטפורמה אינטרנטית אשר דורשת התקנה ומאפשרת מסחר בכ-100 שווקים ברחבי העולם עם עשרות סוגי הוראות, סימולטורים וכלים מתקדמים. באמצעות המערכת ניתן לסחור מסביב לשעון בבורסות המובילות בעולם ולקבל גישה לשוקי מניות, אופציות, אג"ח, ETF's וחוזים עתידיים – בעמלות מסחר אטרקטיביות.

תוכנת מסחר מתקדמת נוספת הדורשת התקנה על מחשב היא OrderNet Pro המאפשרת מסחר דואלי בבורסה הישראלית והאמריקאית במערכת אחת באמצעות אתר אינטרנט ואפליקציית מסחר ייעודית. בשימוש במערכת ניתן גם לרכוש מניות בארה"ב על סמך השקלים בחשבון ולבחור במסלול עמלות FIX.

מערכת נל"ן

סוג נוסף של מערכות הוא עמדות מסחר המחוברות לבורסה באמצעות נל"ן – נקודה לנקודה בקו ישיר. היתרון שלה הוא מהירות תגובה גבוהה ביותר, והתמודדות עם מספר גדול מאוד של פקודות מסחר. גם רמת אבטחת המידע ברמה גבוהה. החיסרון הוא שצריך מחשב שישמש רק להפעלת מערכת המסחר, שלא מחובר לאינטרנט אלא רק לנקודה פיזית.

דוגמה למערכת כזו היא FMR, מערכת מסחר מקצועית ללקוחות בעלי היקף מסחר גבוה, המתאימה בעיקר למנהלי תיקים וסוחרי נוסטרו העוסקים במסחר באופציות ומניות. למערכת קו נל"ן המחובר ישירות לשרתי הבורסה, והיא מציעה ממשק עבודה נוח ויציב, לצד מהירות ביצוע גבוהה.

איך מתאימים מערכת למשתמש

כפי שאפשר להבין, מערכות נל"ן מיועדות לסוחרים מתקדמים יותר עם היקף מסחר גבוה, ואילו המערכות האינטרנטיות מתאימות גם לסוחרים קטנים יותר. אתם צריכים להכיר את הצרכים הבסיסיים שלכם כסוחרים, את השווקים שבהם אתם פועלים ואת שפות הפעולה המתאימות לכם. אם אתם סוחרים רק בישראל, אין טעם להתמקד במערכות הסוחרות בכל העולם.

דרך אחרת היא לבדוק את הטכנולוגיה ומהן פקודות המסחר בהן ומה העושר שלהן. כך תוכלו לדעת אם הן מתאימות לצרכים שלכם. פקודות מסחר יכולות לגרום לכך שתמכרו מניה כשהיא מגיעה למחיר מסוים ולהפך. קראו עוד כאן: הוראות מסחר או פקודות מסחר – את אלו אתם חייבים להכיר. נוסף על כל אלו, בתי ההשקעות השונים מציעים אפליקציות ואתרים משלהם לסחר אמין יותר.

כמה מס תשלמו על רווחים בבורסה

רוצים להנפיק בבורסה? זה מה שאתם צריכים לדעת