מדריכי השקעות    

חושבים לטווח ארוך – איך להיחשף לתחום הסייבר?

צילום : Shutterstock

חושבים שתחום הסייבר ימשיך לספק תשואה עודפת? הנה הדרך הנוחה להיחשף לתחום

תחום הסייבר / אבטחת המידע הוא אחד מהתחומים החמים ביותר בבורסה האמריקאית בשנתיים האחרונות, למרות שבנפילות של קיץ 2015 הוא איבד יותר ממדד הטכנולוגיה. בילים פשוטות – התחום הזה עלה יותר כשהיו עליות אבל ירד יותר עם הירידות. ובכל זאת, מי שמאמין בחברות בתחום ובמניות בתחום (וזה ממש לא אותו הדבר – חברות טובות יכולות להיסחר במחירי מניות גבוהים) אז יש דרך להיחשף לסל של מניות. רגע לפני, קצת על התחום –  ארגונים ופרטיים מבינים יותר ויותר את הצורך והחשיבות להגן על מערכות המידע שלהם, והם מבקשים פתרונות אבטחה. מנגד, הפורצים משתכללים גם כן, ותוקפים בשיטות שונות,  במקומות שונים ובטכנולוגיות מתקדמות יותר.

המאבק הזה בין התוקפים לבין חברות הסייבר נמשך ברציפות והוא הופך בשנתיים האחרונות על רקע פריצות לגופים מובילים בארה"ב ובעולם בכלל ( גניבה של רשימות כרטיסי אשראי, פריצה לאתרים של רשתות קמעונאיות, מתקפה על חברת סוני ועוד) לאחד הנושאים הקריטיים בארגונים. אלו שמים בראש סדר העדיפויות שלהם את נושא אבטחת המידע והנהות מכך הן חברות הסייבר.

למדריכי השקעות

החברות הישראליות מובילות את תחום הסייבר בעולם – צ'קפוינט (CHKP) היא הגדולה מכולן במונחים של מכירות, אבל פאלואלטו  (PANW) שמרכז פיתוח גדול שלה נמצא כאן  עקפה אותה לאחרונה במונחי שווי שוק וזה בעיקר בגלל צמיחה מרשימה בתוצאות ברבעונים האחרונים. נציגות ישראליות נוספות – אימפרבה (IMPV),סייברארק (CYBR), וורוניס (VRNS).

המניות של רוב החברות בתחום הסייבר זינקו בשיעורים משמעותיים בשנתיים האחרונות. אף אחד כמובן לא יחתום שמניות מסוימות ימשיכו לדהור, ואף אחד לא יבטיח לכם שהתחום כולו ימשיך לשגשג, אבל אם אתם מעוניינים להיחשף לתחום ניתן לעשות זאת דרך קרןסל (ETF ) שנסחרת בוול-סטריט בשם –  PureFunds ISE Cyber Security  (סימבול: HACK). קרןהסל הזו מנוהלתעלידיPureFunds ולמרות שמדובר בקרן חדשה יחסית (פחות משנה) היא כבר מנהלת 1.4 מיליארד דולר.

דמי הניהול בקרן מסתכמים ב-0.75%, וחשוב להסביר שמדובר בקרן סל – מכשיר שעדיין לא הגיע לארץ (אבל הוא בדרך לכאן), זאת לא קרן נאמנות שבעצם ניתן לקנות או למכור בנקודה אחת במהלך היום, מדובר במכשיר שהוא סחיר בדומה לתעודת סל, במשך כל יום המסחר, ומחירו נקבע בשוק, אך לרוב הוא כמובן לא אמור להיות רחוק משמעותית מהערך הנכסי הנקי. כלומר בעוד שבקרן נאמנות המוכר מקבל בדיוק את הערך הנכסי הנקי (שכן המחיר נקבע בהתאם לערך הנכסי הנקי מחולק במס יחידות ההשתתפות) הרי שבקרן סל מדובר במחיר שיכול להיות שונה מהערך הנכסי המדויק.

קרן HACK שהתשואה בה בחצי השנה האחרונה מסתכמת בכ-19%, עוקבתאחרימדדISE Cyber Securityשכולל  30 מניות, כאשר האחזקות הגדולות של הקרן הן –פורטינט (FTNT ) המוחזקת בשיעור של 5% מסך נכסי הקרן; אימפרבה הישראלית  (IMPV ) בשיעור של 4.7%; פרופפוינט (PFPT  ) בשיעור של 4.63%; אחזקות נוספות – טרנד מיקרו, ג'וניפר, סיסקו וכאמור גם פאלואלטו, צ'ק פוינט, סייבר ארק ועוד.

 אין לראות בכתבה הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה של ניירות ערך; והכתבה אינה מתיימרת להיות תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם