מדריכי צרכנות    

איך להיערך כלכלית ללידת תאומים והאם באמת צריך להוציא כפליים?

מעודכן ל-05/2019

ככה זה כשיש שניים: אין ספק שלידת תאומים מביאה איתה שמחה כפולה אך גם כרוכה בקושי גדול בהרבה. אבל מה קורה מבחינה כלכלית – האם גם ההוצאות מוכפלות? במדריך שלפניכם תועלו לקרוא מה באמת צריך להכין עבור תאומים בשנה הראשונה לחייהם, על מה כדאי לוותר ואיך אפשר לחסוך

התבשרתם שאתם מצפים ללידת תאומים בשעה טובה?

לפני הכול כדאי לשבת ולחשוב מהן האפשרויות הכלכליות שלכם ואיך אתם מתכוונים לנהל את התקציב. תעשיית התינוקות הפכה בשנים האחרונות לאימפריה של ממש שמנסה למכור לנו הרבה דברים חשובים לצד הרבה דברים מיותרים שבעיקר ישכבו על המדף ויעלו אבק.

אם הורים לילד יחיד מרשים לעצמם להתפנק ולקנות את הטוב והיקר ביותר, בהריון מרובה עוברים המצב שונה לחלוטין. אם תחליטו לקנות הכל חדש, הכל יקר והכל מיוחד תמצאו את עצמכם מהר מאוד ללא כסף לגדל את האוצרות שלכם. לכן הכנו עבורכם רשימה קניות ראשונית מומלצת, המבוססת על  מהמלצותיהם של הורים מנוסים לתאומים ושלישיות שכבר היו במצבכם ומצאו דרכים לחסוך ולהתייעל.

ברשימה זו תמצאו את כל הדברים שאתם באמת זקוקים להם, וגם את כל הדברים שאתם יכולים לוותר עליהם בתור התחלה. כמו כן תמצאו בה המלצות לכמויות וטיפים חשובים.

רשימת קניות מלאה לתאומים שבדרך

עגלת תינוק

ללא ספק המוצר שניצב בראש רשימת הקניות לתאומים וגם המוצר שרוב ההורים הכי מתקשים לבחור. בחנויות השונות תמצאו אינספור עגלות, אך בניגוד לעגלות היחיד, בהן תוכלו למצוא עגלות גם במחיר כמה מאות שקלים, אצל תאומים ושלישיות המחירים מתחילים בכ-1,500 שקלים לעגלה חדשה.

עגלת כפולה היא כבדה ורחבה יותר מעגלת יחיד וכאשר הילדים גדלים ומשקלם עולה, כך גם העגלה נהיית יותר ויותר כבדה ומסורבלת. לכן בחרו בחכמה, אל תחפזו לקנות ועשו את כל הבדיקות האפשריות כדי לוודא שאתם אכן מוציאים סכום כסף על עגלה שבאמת תשמש אתכם במהלך השנתיים הקרובות לפחות.

טיפ: בניגוד להרבה מוצרים אחרים, שאותם ניתן למצוא באתרי יד שנייה בחצי מחיר, דווקא בעגלה שווה להשקיע, לוודא שהכול בה שלם, חדש, שיש אחריות ושלא מצפות לכם הפתעות. מומלץ לצאת לסקר שווקים בין החנויות השונות, למדוד את המעלית שבביתכם, את רוחב הדלתות, לוודא שאכן העגלה עוברת בהן, להרים את העגלה כדי לבדוק שהיא לא כבדה או בקיצור, ממש לא לבחור עגלה רק על פי המראה שלה בחנות ועל סמך מה שאומר לכם המוכר.

איך לחסוך? הורים רבים מזמינים עגלות מחו"ל, לעיתים מדובר בהבדל משמעותי מאוד במחיר.

סלקל

תינוקות עד משקל 9 קילו ועד גיל שנה מחויבים במושב בטיחות המופנה נגד כיוון הנסיעה. בשוק קיימים דגמים רבים של מושבים שכאלה, הנקראים "סלקל".

מחירם של הסלקלים הוא לא זול בכלל, על אחת כמה וכמה כשאתם צריכים לרכוש לעצמכם שניים. אם יש בסביבתכם חברים ובני משפחה שיכולים להשאיל לכם סלקל או שניים לשנה הראשונה, מומלץ בחום לנצל זאת ובכך לחסוך כ-1,000 שקלים אם לא יותר.

עריסת תינוק

בחודשי חייהם הראשונים של התינוקות תוכלו להשכיב אותם לישון בעריסות, שאותן ניתן להשאיל ברשתות מוצרי התינוקות בארץ במחיר נמוך של כ-20-30 שקלים לחודש לאחת. את העריסות ניתן לקחת ממש ביום הלידה, אך מומלץ לקחת אותן לפני כדי לנקות אותן ולהכין אותן לשימוש.

הורים רבים ממליצים על שימוש בעריסה בשל גודלה הקטן יותר מגודלה של מיטת תינוק, הדבר גורם לתחושה קצת יותר מכורבלת וסגורה, דבר שמזכיר לתינוק את השהות ברחם.

טיפ: לרוב ניתן לאסוף אותן מהחנות ממש במקום, אך מומלץ להרים טלפון ולוודא שאכן יש את המוצר במלאי, על אחת כמה וכמה כשמדובר ביותר מעריסה אחת.

מיטת תינוק

לאחר כשלושה-ארבעה חודשים מלידתם מעבירים רוב ההורים את התינוקות למיטת תינוק. בשוק תמצאו שפע של מוצרים החל מזולים ופשוטים ועד לדגמים מפוארים במיוחד.

טיפ: מכיוון שמיטת התינוק תשמש אתכם רק לפרק זמן של שנה וחצי-שנתיים, ולאחר מכן תיאלצו לרכוש שתי מיטות חדשות, חבל להשקיע במיטות התינוק כסף רב. מומלץ לחפש מיטות זולות ובטוחות בחנויות (שמחירן כ-600 שקלים ולא 1,000 ומעלה כפי שתמצאו בחנויות רבות). כמו כן אתם יכולים גם לקנות מיטה יד שנייה במצב מצוין ולהשאיל מחברים ובני משפחה. את הכסף הגדול עדיף להשקיע במיטות שתיקנו להם בהמשך, אז לפחות תדעו שמדובר בהשקעה לכמה שנים טובות.

מוניטור נשימת תינוק

תפקידו של המוניטור הוא איתור מצוקה נשימתית אצל התינוק המתבטאת בהפסקת נשימה. הדעות לגבי יעילות המכשיר חלוקות: הורים רבים טוענים שהוא קיצר את חייהם בשל כמות הפעמים שהוא צפצף ללא סיבה וגרם להם לרוץ מבוהלים אל מיטת התינוק. יחד עם זאת, ישנם הורים הטוענים שהוא אכן זיהה הפסקת נשימה ונתן להם שקט רב בשעות הלילה, בהן ישנו ולא יכלו לבדוק את הילד בכל דקה.

טיפ: מכיוון שהורים רבים החליטו להפסיק את השימוש במכשיר זמן קצר לאחר שרכשו אותו, מומלץ לנסות למצוא מכשירים יד שנייה, שיעלו לכם כחצי מהמחיר המלא. ושוב, אם יש לכם אופציה לקבל את המכשירים מחברים ובני משפחה – אל תהססו.

מגן ראש למיטת התינוק, סדיניות ומצעים

מבחינת כמות סדינים מומלץ לקנות כ-2 לכל ילד, אין צורך ביותר מכיוון שתמיד יש אחד או שניים בכביסה ומכונת הכביסה עומדת להיות מאוד פעילה בביתכם. מגן הראש נועד להגן על ראשם של התינוקות וידיהם מפני סורגי המיטה. מגיל מסוים התינוק מתחיל להשתעשע במגן הראש ולמשוך אותו, משלב זה עדיף להסיר אותו מהמיטה כדי למנוע מצב שבו הוא מסתבך איתו בשעת שינה. סדיניות הן ריבועי בד עם שרוכים הנקשרים מעל למצעים באזור ראשו של התינוק מתוך מטרה שלא תצטרכו להחליף את כל סט המצעים בכל פעם שהוא קצת מתלכלך מפליטה, מבחינת כמות גם כאן כ-2 סדיניות לתינוק יספיקו.

טיפ: פעמים רבות ניתן לקנות מגן ראש כחלק מסט מצעים וסדיניות ואז ההשקעה הרבה יותר משתלמת.

שמיכות

בתור התחלה מומלץ לקנות כשתי שמיכות לכל ילד, אחת אמורה לשמש אתכם בבית והשנייה בעגלה כאשר אתם יוצאים איתם מהבית. יש להקפיד על שמיכות שיחממו היטב את הילדים אבל מצד שני שלא לא יחנקו אותם מרוב חום. תינוקות הנולדים בחורף זקוקים לשמיכות חמות יותר מאלה הנולדים בחודשי הקיץ.

טיפ: אל תקנו שמיכות קטנות יותר מדי, תשתדלו לקנות כאלו שישמשו אתכם עד גיל שנתיים לפחות.

מנשא לתינוק

מנשא הוא הדרך הקלה והנוחה להתנייד עם התינוק בבית ובחוץ מבלי להיסחב עם סלקל ועגלה. במקרה של תאומים הסיפור אחר לגמרי. למרות שקיימים בשוק גם מנשאים המיועדים לתאומים, מעטים ההורים שהודו שהשתמשו באחד כזה. לכן כדאי לכם להחזיק מנשא אחד, שישמש אתכם בעיקר כאשר אתם בבית או יוצאים עם אדם נוסף.

טיפ: אם תוכלו להשאיל מנשא מחברים קרובים או בני משפחה, קבלו זאת בברכה. המנשא ישמש אתכם רק בחודשים הראשונים אם בכלל, אז עדיף להשקיע בדברים אחרים.

מובייל למיטת התינוק

רוב המוביילים בשוק מורכבים ממספר בובות צבעוניות המסתובבות לצלילי מוזיקה. ישנם תינוקות שאוהבים את המובייל עד מאוד בעוד ישנם כאלה שנרתעים, מפחדים ולא מעוניינים להתבונן בו. מחיר מובייל חדש בחנות הוא כ-360 שקלים.

טיפ: מכיוון שאין לדעת לאיזו קבוצה ילדיכם משתייכים, עדיף לקנות מובייל מיד שנייה בחצי מחיר או פשוט לבקש אותם כמתנה.

שידה לחדר התינוק

בעצם מעין ארונית עם מגירות שעליה ניתן לחתל את הילד ולאחסן בה את הבגדים הנמצאים בשימוש. במקרים של יותר מתינוק אחד כמובן שעדיף לבחור בשידה גדולה יותר שתכיל פריטים רבים יותר, אך אין זה חובה, גם שידה סטנדרטית רגילה תשמש אתכם נהדר.

טיפ: הורים רבים בוחרים שלא לקנות שידת החתלה, מכיוון שמהר מאוד הם מגלים שהם מחתלים את התינוקות בכלל בסלון, בחדר השינה או בכל מקום אחר חוץ מעל השידה. אם חסכתם את קניית השידה תוכלו להשקיע את הכסף בקניית ארון בגדים גדול וסטנדרטי, שישמש אתכם במשך שנים רבות.

בגדים ראשונים

בבית החולים ינחו אתכם לשמור על טמפרטורת גופו של הילד שתנוע בין 36.4 ל-37.5. אחת הדרכים היעילות לשמירת הטמפרטורה היא כמובן בגדים, עד שבחודש הראשון לחייו של התינוק נדמה שאנחנו רוב הזמן עסוקים בלהלביש ולהפשיט אותו מכל מיני שכבות מוזרות של בדים.

ההנחיה היא להלביש את התינוק בשתי שכבות ובאופן כללי לדאוג תמיד שהוא ילבש שכבה אחת נוספת מכמות השכבות שאתם לובשים.

טיפ: מכיוון שחלק גדול מהמתנות יהיו מעולם הבגדים והטקסטיל, עדיף שלא להשקיע סכומי כסף גדולים בשלב ראשון ולקנות באמת רק את מה שאתם צריכים אל תעמיסו על ארון הבגדים של התינוקות כמויות בגדים גדולות. זכרו, בשנים הראשונות הילדים גדלים בקצב מהיר. בגד שתקנו היום יהיה כבר קטן בעוד שלושה חודשים וכך תגלו שהארון שלכם עמוס בבגדים שלא יצא ולא ייצא להלביש. אז מהי בכל זאת רשימת הבגדים הראשונה המומלצת עבור כל ילד, בהתחשב בכך שמהר מאוד תקבלו עוד בגדים רבים? כפפות, כ-6 רגליות, 6 בגדי גוף, 4 חולצות מעטפת, 6 אוברולים, שני כובעים לתינוק, 6 זוגות גרביים. כמובן שאפשר גם לקנות שני סטים חגיגיים, ככה סתם בשביל הכיף.

הטיפ הכי חשוב: אם יש לכם מי שישאיל לכם בגדים – אל תמצמצו – רוצו וקחו.

אמבטיה

הורים רבים נוהגים לרחוץ את הילד בימיו הראשונים בכיור, אך לא תוכלו לברוח מרכישת אמבטיה מיוחדת שתתאים לתינוקות לפחות עד שיוכלו לשבת ולעמוד בצורה יציבה ולעבור לאמבטיה המשפחתית שלכם.

טיפ: מכיוון שבשנה הראשונה תצטרכו לרחוץ כל תאום בנפרד, אתם יכולים להסתפק באמבטיה אחת. וכמובן, אם יש לכם ממי להשאיל אמבטיה, אל תהססו.

תיק החתלה

תיק החתלה הוא אחד הדברים הכי שימושיים שתקנו, בעזרתו האדיבה תצליחו לשרוד מחוץ לבית עם התינוקות אך גם להרגיש שהבית איתכם. על התיק להיות מספיק גדול כדי להכיל כמות כפולה של חיתולים חד-פעמיים (לפחות 2-3 חיתולים להחלפה לכל תינוק), משחה לטוסיק, בגדים להחלפה (לפחות סט אחד לילד בשנה הראשונה), מחלקי מנות, צעצועים, מוצצים לכל ילד (ועדיף לפחות שני מוצצים אקסטרה), מגבונים, בקבוקים וכל דבר אחר שתרגישו שבלעדיו מחוץ לבית אתם אבודים.

טיפ: חברות שונות המייצרות תיקי החתלה גובות עבורם מאות שקלים, שלא תמיד באמת שווים את ההוצאה, אך בחנויות תיקים רגילות תמצאו הרבה פעמים תיק גדול, יפה ושימושי שפשוט לא מתהדר בשם "תיק החתלה" ולכן גם יעלה לכם חצי מחיר.

סטרליזטור

למען האמת ניתן גם לעשות סטריליזציה לבקבוקים ולפטמות בסיר עם מים רותחים, אך מכיוון שזה הרבה יותר קל רבים מעדיפים לקנות סטריליזטור שניתן לסדר בו את הבקבוקים והפטמות ולהכניס למיקרו למספר דקות. במקרים של תאומים ושלישיות, אשר נולדים פעמים רבות כפגים, ההמלצה היא להמשיך לעשות סטרליזציה עד גיל שנה.

מנורת לילה

כדי להימנע מלהדליק את האור בחדר בכל פעם שהתינוקות בוכים בשעת לילה וכדי שתוכלו למצוא את המוצץ, החיתול או כל דבר בלי להדליק את האור, מומלץ לשים בחודשים הראשונים מנורת לילה קטנה בחדר הילדים, במשך שעות הלילה.

טיפ: השוק עמוס במנורות שמנגנות, מקרינות על הקיר חיות ודמויות ושאר מנורות עמוסות אטרקציות, אך רוב ההורים ממליצים על מנורות לילה קטנות ופשוטות שעולות כ-10 שקלים ולא מושכות את תשומת לב התינוקות או מאירות את החדר בצורה מוגזמת.

טרמפולינה

כאשר התינוק נמצא בבית, והוא לא בעגלה, על המיטה או על משטח הפעילות, חל איסור על הנחת התינוק בסלקל. טרמפולינה היא התחליף לכך והיא גם מרגיעה אותו בשל זווית הישיבה הנוחה שלה, שיש האומרים שמקלה על כאבי גזים ובטן, וגם נותנת לו אופציה לשבת ולהתבונן בהנאה בבית ובבני המשפחה.

טיפ: במקרים של תאומים ושלישיות מומלץ בחום שלא לקנות טרמפולינות חדשות, העולות כל אחת כ-400 שקלים, הורים רבים החליטו שלא להוציא כסף עליהן ופשוט בקשו מבן משפחה או חבר קרוב שיקנה להם אותה במתנה. אם החלטתם לקנות, חשוב שתדעו שבלוחות היד השנייה תמצאו גם טרמפולינות במצב מצוין ובחצי המחיר. כל שעליכם לעשות זה לכבס את הכיסויים.

משאבת חלב חשמלית/ידנית

אם בחרתן והצלחתן להניק, סביר להניח שתזדקקו למשאבת חלב, ידנית או חשמלית, שתיתן לכן מעת לעת קצת שקט ואופציה לאנשים אחרים במשפחה לקחת חלק בפעולת ההאכלה. יחד עם זאת, משאבת חלב היא עסק ממש לא זול, אז בטרם תקנו אחת כזאת כדאי לבדוק שאכן זה הכיוון הנבחר ושלא ייווצר מצב שתוך שבוע תגלו שההנקה לא מסתדרת ואתן עוברות לתחליפי חלב אם.

טיפ: ביד שרה ניתן לשכור משאבה יד שנייה במחיר סמלי וכמו כן ניתן למצוא משאבות בלוחות יד שנייה שונים.

תחליפי חלב אם

אמהות רבות בוחרות שלא להניק או שפשוט אינן יכולות. אם אתם נכללים בקטגוריה זו, עליכם להצטייד בכמות עצומה של קופסאות תחליף חלב, אותן יאכלו הילדים בחודשים הראשונים ואפילו ימשיכו לנשנש ולאכול אותם עד שיגיעו לגיל שנתיים ואפילו שלוש.

טיפ: כהורים לתאומים תוכלו למצוא ברוב חברות המזון לתינוקות מועדון מיוחד  שבו תזכו להטבות משמעותיות. מומלץ לפנות לכל אחד מהם ולערוך השוואת מחירים והטבות.

מברשת לניקוי בקבוקים

מומלץ לקנות מברשת אחת ורוב ההורים ממליצים דווקא על מברשת פשוטה ולא מתחכמת.

בקבוקים

גם אם נדרתן להניק אותם עד הצבא או החתונה, עדיין תזדקקו לבקבוקים (אם זה בשביל מים בשלב מתקדם יותר ואם בכדי שתוכלו לשאוב מעת לעת ולתת לאבא, לסבתא או לכל אדם אחר להאכיל). אם תבחרו שלא להניק תשתמשו בערך ב-8 בקבוקים ביום עבור כל ילד (או פחות במידה ובא לכם לשטוף כלים חצי מהיום).

טיפ: חבל לקנות את הבקבוקים הקטנים של 125 מ"ל, בתוך חודש-חודשיים, כשכמות האוכל עולה, הם יוצאים מכלל שימוש וגם בשביל מים הם יחסית קטנים.

חיתולים

מומלץ להצטייד ב-12 חבילות חיתולים בממוצע עבור החודש הראשון – 6 לכל תאום. מדובר בחבילות קטנות יותר מהחבילות המיועדות לתינוקות גדולים יותר, מכיוון שהן מיועדות לניו בורן (NB). מעבר לכך אתם מוזמנים להתחיל לעקוב אחר כל מבצעי החיתולים השונים ולקנות כמות גדולה בכל פעם שאתם נתקלים במצבע אטרקטיבי. חיתולים עומדים להפוך להוצאה מאוד משמעותית בחייכם וכדי לחסוך בה כמה שניתן ולהעמיס את הבית בחבילות כאשר יש מבצע טוב.

 

 

מגבונים לחים

מומלץ להצטייד בכמות גדולה מכיוון שהשימוש בהם הוא אינסופי – לניקוי הטוסיק בפרט, לניקוי הילד בכלל, לניקוי הידיים ולאט לאט מגלים שמנקים איתם, מפאת חוסר זמן, בערך את כל הבית.

טיפ: במקרים של תאומים מומלץ ליצור קשר עם מפעלי המגבונים בארץ ולנסות לקנות מהם ארגז המכיל כ-15 חבילות כמעט בחצי מחיר ממה שהן נמכרות בחנויות.

מוצצים

מומלץ לקנות לפחות 3 מוצצים לכל ילד, לשים אחד בתיק ההחתלה, אחד בשימוש ואחד שישכב בארון למקרה חירום.

טיפ: בתור התחלה רוב ההורים ממליצים לקנות את מוצצי הגומי הפשוטים של פעם. המוצצים מגיעים בגדלים שונים וכמובן שמומלץ לקנות את הקטנים ביותר. עם הזמן, כאשר הילדים גדלים, הם לרוב מפתחים חיבה מיוחדת למוצץ מסוג מסוים.

סבון לתינוק

השוק מוצף בכל מיני סוגי סבונים לתינוק וכל שאתם צריכים לעשות זה לבחור את הסבון בעל הריח שהכי נעים לכם, כי זה הריח שילווה את התינוקות שלכם.

טיפ: מומלץ לחפש מבצע של 1+1 או מבצע שבו הסבון נמכר בבקבוק גדול במיוחד (כליטר). סביר להניח שכך הוא יספיק לכם לתקופה ארוכה למדי.

מגבות

מומלץ להחזיק בבית בתור התחלה מגבת אחת לכל תינוק. רוב ההורים המליצו שלא לקנות מגבות המשווקות כמגבות מיוחדות לתינוק, אלא פשוט לרכוש מגבות טובות ואיכותיות למבוגרים, אפשר בצבעים רכים כמו ורוד, לבן או תכלת. דווקא מכיוון שהמגבות גדולות יותר, הרבה יותר קל לעטוף את התינוק היטב. אם הן מתלכלכות תמיד ניתן באותו היום לכבס ולייבש. מעבר לכך חבל לקנות יותר ממגבת לכל ילד, מכיוון שבמקרה חירום תמיד יוכלו להשתמש במגבות שלכם.

ספוג לאמבטיה

מומלץ לקנות ספוג אחד פשוט וטוב לכל אחד מהתינוקות.

מד חום דיגיטלי

חשוב להחזיק בבית מד חום דיגיטלי לתינוק, כדי שתוכלו לעקוב אחר טמפרטורת חום הגוף שלהם. בשוק תמצאו סוגים שונים של מכשירים מודדי חום, החל ממדי החום הישנים של פעם עם הזכוכית, דרך כאלה שמודדים חום באוזן או על המצח. מטעמי היגיינה, רצוי שלכל תינוק יהיה את המדחום שלו.

טיפ: רוב ההורים המליצו על שימוש במד חום רגיל בעל קצה גמיש. הוא גם זול בכ-100 שקלים לפחות מיתר הדגמים המוצעים בשוק (עולה בין 10 ל-20 שקלים ברוב בתי המרקחת).

חיתולי טטרה

החיתולים הללו עומדים לשרת אתכם חודשים רבים: אם כאשר אתם מרימים את התינוקות לגרעפס וחוששים ללכלך את הבגדים, אם זה כי המגע שלהם מרגיע את הילד ורבים אוהבים לישון איתם מחובקים ואם זה כאשר אתם רוצים להניח את הילדים על משטחים כמו העגלה והסלקל וחוששים שהם אינם מספיק נקיים או שהילדים עלול להכתים אותו.

טיפ: מומלץ לקנות לפחות 6 חבילות, הן ישמשו אתכם במשך חודשים רבים ומהר מאוד תראו שחלק יוצאים מכלל שימוש בגלל כתמים שלא ויורדים וגם בגלל שהם סתם נעלמים. כאשר הם מסיימים את שימושם עבור הילדים, אתם יכולים להמשיך להשתמש בהם בבית לניקיון אבק ומשטחים אחרים.

חיתולי פלנל

אם הולכים לפי הספרים אז אלו החיתולים שאותם אתם אמורים להניח על משטחים ואזורים לא נקיים, אך הורים רבים הודו שהם קנו אותם ובקושי השתמשו בהם, מכיוון שהטטרה כל כך שימושיים ונוחים.

טיפ: אם כבר לקנות – לא יותר מחבילה אחת.

משחות לטיפול בתפרחת חיתולים

בתור התחלה מומלץ לקנות כ-4-5 משחות, בכדי שתוכלו לשים אחת בתיק ההחתלה ואת היתר לפזר בבית בעמדות ההחתלה שלכם ולשמור למקרה חירום. מעבר למשחות הפשוטות מומלץ לקנות לפחות משחה אחת חזקה יותר, למקרים של תפרחת חתולים חמורה שלא עוברת במשך כמה ימים.

מספריים לציפורני התינוק

מספריים עדינים לגזירת ציפורני התינוק, קצוות המספריים מותאמות לציפורני התינוק. מומלץ לרכוש זוג אחד.

________________________________________________________________

שימו לב: דברים שממש מיותר לקנות בהתחלה:

צעצועים וספרים – כי אין עדיין מי שישחק בהם וגם תקבלו מלא מתנות.

כמות גדולה של בגדים – כי תקבלו אינספור בגדים בחודשים הראשונים, בייחוד מהסבתות הנלהבות.

מסרק ומברשת – כי בינינו, אין יותר מדי מה לסרק או להבריש.

מוביילים ומשחקים לסלקל – יעניין אותם רק בשלב הרבה יותר מאוחר.

סינרים/כפיות/צלחות וכוסות – כי יעבור עוד זמן עד שהם יישבו לטרוף איתכם איזה סטייק אנטריקוט.

משחקים לעגלה – עדיף לבקש מחברים כמתנה או לקנות בשלב מאוחר יותר, ובעצם מה הם צריכים משחקים כשהם יכולים לבדר אחד את השני?

דרכים נוספות לחיסכון בהוצאות על תאומים

הורים רבים אוהבים לצייד את התאומים בתלבושות תואמות, שתי טרמפולינות, שני כיסאות גבוהים לאוכל, שני כסאות בטיחות לרכב וכן הלאה. אך האם כל זה באמת נחוץ?

מה רע בכך שיתלבשו שונה, או שבזמן שתינוק אחד נמצא על הטרמפולינה השני ישחק על משטח הפעילות? חישבו מה הכי נכון וחשוב לכם, ועשו את ההחלטות שמתאימות לתקציבכם ולהשקפת עולמכם.

למעשה אין סיבה שלא לקנות פריטים בודדים, הסיבה היחידה היא ההעדפה שלכם. בחנויות הבגדים, בדרך כלל חליפה לתאומים עשויה לעלות מעט יותר, בעיקר לאור העובדה שהרבה הורים אוהבים להלביש את הילדים כמו שמלבישים תאומים…

אופציה נוספת היא קנייה של מוצרים מיד שנייה או פנייה לחברים בבקשה שיעבירו לכם דברים שבהם הם אינם משתמשים. אז אמנם המוצרים אינם "תואמים", אך לפחות אתם שומרים על כך שלכל אחד יהיה מוצר משלו, אם זה רצונכם.

חופשת לידה, דמי לידה וזכויות אחרות – המדריך המלא

תינוק חדש במשפחה – איך נערכים כלכלית?