מדריכי צרכנות    

איך להתכונן כלכלית ללידה

זה לא חדש שילדים זו הוצאה ושכל ילד שנוס  הוא הוצאה חדשה, אבל אם נערכים נכון אפשר להימנע מתרחישים שהם צפויים סך הכל.  הרבה פעמים לא מדובר רק בהוצאות נוספות אלא בהקטנת הכנסות, כי אחד מבני הזוג מקטין את היקף המשרה. כמו כן נדרשים יותר ימי מחלה וחופשות.

כדי להיערך לכך הדברים החשובים הם מודעות לזכויות, תקציב ברור, ניהול הוצאות, שילוב נכון בין עבודה לילדים וכן חסכונות והשקעות.

עוד לפני הלידה לאישה בהיריון או בטיפולים יש זכויות והגנה מפיטורים תנאי עבודה וכדומה. כמו כן יש זכויות שחייבים לשמור לגבי חופשת לידה לאחד ההורים. כדאי להכיר אותן: חופשת לידה, דמי לידה וזכויות אחרות – המדריך המלא

כדאי כבר לפני הלידה להכין את התקציב ולראות איפה אפשר לחסוך. אחרי הלידה  בדקו מה ההוצאות על תזונה מהה הוצאות על היגיינה ובריאות, מה ההוצאות על טיפול בילדים ושקללו עם ההכסות השונות. זכרו שלפעמים תצטרכו להגדיל את הרכב ולשפץ את הדירה. שקללו גם את זה.

בדקו שנית את ההלוואות שלכם, האם יש משהו שאתם יכולים להחזיר לפני הלידה, האם יש הלוואה שהופכת פחות רלוונטית, אולי כדאי לאחד הלוואות ועוד.

מבחינת צריכה לא חייבים לקנות כל דבר ומותג חדש שיוצא, אפשר להיעזר ביד שנייה ובציוד של חברים. זכרו גם שילדים  גדלים כל הזמן ולכן מה שקניתם היום לא יישאר להרבה זמן. אז אין סיבה להשתגע בהוצאות. תחליפי החלב והחיתולים הם יקרים יותר, אבל יש פערי מחיר ביניהם. כדאי לבדוק קודם כול מה מתאים לילד. לא אחת תגלו שהבחירה של התינוק לא הכי יקרה.

חשבו על העתיד, המדינה מציעה חיסכון לכל ילד, אבל בנוסף תוכלו  להשקיע עוד סכום בקופת גמל להשקעה, כך שהכסף יהיה נזיל ופטור ממס אם תצליחו לחסוך עד תקופת המשיכה.

חשוב גם שיהיו לכם כל הביטוחים, ביטוח חיים,  פנסיה עם שארים ועוד.

קראו עוד פה:

תינוק חדש במשפחה – איך נערכים כלכלית?

הוצאת דרכון לתינוק באינטרנט, בלשכה, בשדה התעופה ועוד – כמה עולה ומה צריך לדעת

חוגים לתינוקות: האם הם באמת נחוצים וכמה תשלמו עליהם?