הלוואות    

איך לעבור את החגים בלי הלוואות

חופשה, קרדיט:shutterstock
מעודכן ל-10/2019

הנה מגיעים החגים ואיתם הוצאות חדשות, כי הילדים גם בחופשה ויש יותר הוצאות על בילויים וטיולים בארץ ובעולם וכמובן אוכל לחג. ההוצאות פעמים רבות לא משקפות את רמת ההכנסה.

בנוסף חלק מפסידים ימי עבודה, בעיקר עצמאים, הבנקים וגופי האשראאי ומלווים אחרים מציעים לנו פתרון בדמות הלוואה בתנאים משתלמים בריבית נמוכה, אלא שאנחנו שוכחים שמדובר בהוצאה נוספת ואם לא יהיה שינוי אקוטי בהכנסות או בהוצאות, שום הלוואה לא תעזור.

לרוב  תשומת לב מראש להוצאות ולהכנסות יכולה למנוע מאיתנו להיכנס להלוואות, בדומה לכך שתשומת לב לקלוריות שמכניסים ושורפים בחג תמנע מאיתנו להיכנס להשמנות.

תקופה קבועה

מה מיוחד בחגים? שזו תקופה קבועה שאפשר להיערך אליה, להבדיל למשל מטיפול שיניים לא צפוי או הוצאות בריאותיות. לכן כדאי לפני החגים לשים קצת כסף בצד המיועד בדיוק לתקופה זו, בהתאם לאורח החיים שלכם בחגים. כאן נכנס התכנון התקציבי. אם אנחנו יודעים מה ההוצאות שלנו ומה ההכנסות שלנו באותה תקופה, נרשום אותן וכך נוכל להיערך מראש.

לא לוקחים הלוואה אם אי-אפשר להחזיר

הרבה ישראלים לוקחים הלוואות וכל שנה יש יש יותר לווים וגם הסכומים עולים, אלא שלא כולם בכלל בטוחים שיכולים להחזיר, ודאי כאמור בלי שינוי בהרגלים או בהכנסות. השאלה שצריכה לעלות  היא האם יש הכנסה קבועה  שבעזרתה  אפשר לעמוד בהלוואות, האם יש הכנסה עתידית גדולה או אולי יש חסכונות חלופיים.

אל תתפתו לתשלומים

עוד מה שאנשים שוכחים הוא שתשלומים הם לא באמת תשלום נמוך יותר וכך אתם דוחים עוד הוצאות לחודשים הבאים שמכבידות על הכיס, ופריסה גדולה לתשלומים תוביל לעוד ריביות.

מה עושים אם אין ברירה אלא לקחת הלוואה

אם בכל זאת הגעתם למצב שבו אין ברירה לקחת הלוואה, חשוב לשים לב לתנאי ההלוואה, גובה הריבית, מועדי ההחזר, מה קורה אם לא עומדים בהחזר ועוד. גם כאן תכנית תקציבית לפי מועדי ההחזרה תעזור לכם להימנע מקנסות.

קראו עוד כאן:

למרות שלחצי מהישראלים דירוג אשראי גבוה, הם לוקחים הלוואות בריביות גבוהות

האם כדאי לאחד הלוואות?

שוק ההלוואות הגדל פוגע בעניים