קריירה    

איך לקבל קידום ולהיות העובד שמעסיקים ירצו לשמר

קרדיט: shutterstock

להיות עובד שהמעסיק רוצה לשמר לא קשור רק לסיבת פיטורים, אותם עובדים ששמם עולה אחרון, אלא גם לקידום, להעלאות ולהטבות רבות כאשר המעסיק לא מוכן לוותר על העובד בשום פנים ואופן.

איך הופכים לעובד זה?

בעיקרון, צריכים להוכיח שיש לכם ערך לארגון, שבלעדיו יהיה קשה למצוא מחליף ראוי. זה אומר לעשות יותר ממה שהתפקיד מגדיר, לקשור קשרים עם מחלקות אחרות. אפשר גם מתפקיד זוטר לעשות זאת, כל עוד מבינים את צורכי הארגון ומטרותיו. כך העובד בולט ונותן ערך מוסף לעומת עובדים אחרים.

אפשרות נוספת היא להיות אדם שיוזם ומניע את סביבת הפעולה שלו את והצוות, להיות שזה שפונים אליו כששיש משימות לצוות, גם אם אין מנהל רשמי לצוות או זה לא נמצא.

כמו כן עובד נחוץ הוא עובד שמגלה מעורבות אומר את דעתו על החלטות שונות, אבל לא כל דעה היא חשובה ולא כל דעה כבר תהפוך אתכם לאנשי מקצוע ראויים. הדעות שהמעסיקים מחפשים הן דעות בונות שתורמות לארגון ושקולות, לא כל דעתן שרוצה להשמיע את קולו הוא עובד שרוצים לשמר.

עם זאת, צריך  לדעת לא רק לשמוע דעות אלא גם לשמוע דעות, להיות אדם שמבין שהוא לא יודע כול, להיות אדם שיודע לשתף פעולה עם הצוות, כך קל לו גם ליצור קשר עם מחלקות אחרות.

חיוביות בהכרח הופכת עובד לבולט, אדם שמתמודד עם מטלות  ללא תלונות ומציע פתרונות. עם זאת, כל זאת לא שווה כלום בלי שיידעו מה אתם עושים ושאתם שרוצים את הקידום ואת התפקיד הנכסף. אם תהיו חשאיים לגבי זה, רוב הסיכויים שמישהו אחר יתפוס את התפקיד במקומכם.

מה עובדים הכי רוצים מהמעסיק? לפי מחקרים אחרונים, אחד הדברים החשובים הוא גמישות, בין היתר בשעות העבודה. כך גם המעסיקים מצפים לגמישות, להסתגלות לשינויים ולראות איפה הם מתאימים.

עבודה בשירות המדינה: איך מתקבלים ולמה זה כדאי לכם?

דורשי עבודה – שירות התעסוקה מציע לכם סדנאות בחינם

ניפרד כידידים: מה צריך לדעת כשעוזבים מקום עבודה