עסקים קטנים    

איך לקדם את האתר שלי בגוגל? שיטה שצריך להכיר

מעודכן ל-05/2019

אם יש לכם אתר וורדפרס, זה כבר טוב לקדם את העסק שלכם. האתר מאפשר אלמנטים. שגוגל אוהב כמו תגיות וקטגוריות פשוטות לביצוע. אבל אחד התוספים שהכי כדאי להכיר הוא Youst SEO. זה התוסף שרלוונטי לכל מי שרוצה לקדם את האתר שלו ויש לו שרת משלו ולא דרך WordPress.com

תוסף Yoast SEO (נקרא גם יוסט SEO) עוזר להטמיע את הקוד של מנהלי אתרים במנועי החיפוש גוגל, יאנדקס ובינג (של מיקרוסופט), כך שתוכלו לעקוב אחר מילות החיפוש שמכניסות לאתר שלכם, פתרון תקלות באתר ועוד. כמו כן תוכלו לדעת אם בחרתם כותרת מתאימה, לבדוק אם מילת המפתח מתאימה. התוסף, Yoast SEO  גם מציע מגוון הצעות איך לשפר .

התוסף הוא באנגלית ויעיל מאוד אך יש לזכור שגם מנועי החיפוש באנגלית ובעברית עובדים קצת שונה.

איך להוריד תוסף Yoast SEO

יש שתי דרכים להוריד את התוסף. הדרך המהירה היא ישירות מהאתר שלכם. נכנסים באתר הוורדפרס בספריית התוספים בתוסף חדש, מורידים ומפעילים והנה הוא אצלכם.

אפשר גם דרך wordpress.org. אבל דרך זו אינה מומלצת אלא מסיבה כלשהי אתם לא יכולים להפעיל את התוסף מאתרכם.היכנסו לעמוד התוסף בספריית התוספים של וורדפרס כאן: wordpress.org/plugins/wordpress-seoואז לחצו על "הורדה", התוסף יורד למחשב שלכם.

בשלב השני, בלוח הבקרה של אתר האינטרנט שלכם גשו לתוספים ולחצו על "תוסף חדש" לאחר מכן לחצו על "העלאת תוסף" > לחצו על "Browse" ובחרו את הקובץ מתיקיית ההורדות במחשב שלכם. בשלב הבא לחצו על "התקן עכשיו", המתינו לסיום ההתקנה ולחצו על "הפעל תוסף".

איך להגדיר ב-Youast seo

אחרי הורדה והתקנת התוסף צריך להגדיר, תהליך קצת ארוך אבל  חד פעמי. שימו לב מאוד לפרטים בהגדרות. אם התוסף כבר הותקן בעבר אצלכם, כדאי לראות אם הוא זקוק לעדכונים, זאת ניתן לראות על ידי גישה לתפריט צדדי תוספים מותקנים בלוח הבקרה. שם כבר יצוין לכם אם צריך עדכון

אלו ההגדרות המופיעות

תחת dashbord

כאן תוכלו לראות את כל ההודעות וההתראות שהתוסף מציג,.

 Features

בסעיף זה מוגדרים המאפיינים של האתר שלכם, בואו נעבור עליהם:

  1. SEO analysis (ניתוח קידום אתרים) – בעבר נקראה Keyword analysis, ההגדרה הזו מאפשרת לכם לשפר את הנראות של הכותרת, מילת מפתח ותיאור וזאת באמצעות המלצות וטיפים נוספים. מומלץ להשאיר אותה פעילה (On).
  2. Readability analysis (ניתוח קריאות) – ההגדרה הזו מאפשרת לכם להבין האם הכתבה היא ניתנת לקריאה בצורה תקינה או לא. מומלץ להשאיר אותה פעילה (On).
  3. Cornerstone content (תוכן אבן פינה) – האפשרות הזאת עוזרת לכם להגדיר מהם הכתבות החשובות באתר כדי שתוכלו בעתיד לקבל טיפים לאופטימיזציה שלהם. תוכלו להשתמש בה או לא לשיקולכם.
  4. Text link counter (מונה קישורים) – חושפת כמה קישורים פנימיים יש אל כתבה כלשהי וכמה קישורים פנימיים מן הכתבה לכתבות אחרות באתר. כדאי להשאיר אותה פעילה (On).
  5. XML Sitemaps (מפות אתר) – ההגדרה הזו מאפשרת לתוסף ליצור מפות XML לאתר שלכם. מפות אתר עוזרות למנועי החיפוש להבין טוב יותר את אתר האינטרנט שלכם. כדאי להשאיר אותה פעילה (On).
  6. Ryte integration – זה ספק שבודק האם האתר שלנו מאונדקס במנועי חיפוש. לרוב עמודי וורדפרס מאונדקסים ויש גם כלים טובים יותר כמו של גוגל בתחום זה.
  7. Admin bar menu (תפריט בסרגל של המנהל) – בצד העליון באתר שלכם, ליד השם של האתר יש סמל של Yoast המאפשר לכם להגיע להגדרות במהירות. מומלץ להשאיר את זה מופעל, יעזור לכם בעתיד.
  8. Security: no advanced settings for authors – כאן ניתן להגדיר האם כל משתמש יכול לקבוע הגדרות מתקדמות לכתבה, כגון האם היא תופיע במנועי חיפוש או לא. ברירת מחדל היא שרק מנהלים ועורכים רשאים לערוך זאת. מצב Off יאפשר לכולם לשנות הגדרות.

חשוב לא לשכוח ללחוץ על שמור.

Webmaster Tools

לשונית המתחברת לכלים של מנועי החיפוש ומספקת מידע על האתר שלכם על אינדקס, מילות מפתח, שגיאות ועוד. בגדול עליכם להזין את הקוד שמנוע החיפוש מספק לכם כדי לאמת שהאתר בבעלותכם. קוד זה ניתן לקבל כאן:

  • עבור גוגל: Google Search Console.
  • עבור בינג: Bing Webmaster Tools.
  • עבור יאנדקס: Yandex Webmaster.
  • עבור ביידו: Baidu Webmaster Tools.

אנחנו עובדים בעיקר עם גוגל. באתרים ישראליים שאר המנועים שוליים

חזות

תחת search apperance  תמצאו את ההגדרות הקשורות לחזות

 General

כאן תוכלו לבחור מהו מפריד הכותרת שלכם. המפריד זה עושה הפרדה בין שם הכותרת של העמוד או הכתבה לבין השם של האתר או העסק שלכם.

כמו כן, ניתן להגדיר Knowledge Graph. זהו החלק שמראה נתונים על העסק שלכם בעת חיפוש בגוגל,

לבסוף שמרו את ההגדרות.

דף הבית – Homepage

חלק זה מתייחס לכותרת ולתיאור של דף הבית. בחרו כותרת קצרה אך ״חזקה״ ובעלת מילים וביטויים שמתמצתים דף זה. ניתן להוסיף לפני (או אחרי) את המשתנה %%sitename%% אשר יכניס בצורה אוטומטית את שם האתר.

שימו לב – אם בהגדרות הקריאה של וורדפרס עמוד הביתעמוד סטטי, לא תראו אפשרות זו. במקרה זה קביעת הכותרת והתיאור לעמוד הבית תתבצע דרך ההגדרות המקומיות של עמוד הבית עצמו.

הכותרת אמורה להיראות בסגנון הזה: %%sitename%% | המילים החזקות שבחרתם, או הפוך כאשר שם האתר מופיע בסוף הכותרת. יש להוסיף את מפריד הכותרת בינהם ולשים לב שמספר האותיות בכותרת אינו מעל 70 תווים, אחרת הכותרת תחתך בתוצאות החיפוש של גוגל.

תיאור הדף אמור להיות מורכב גם כן ממילים וביטויים משכנעים ה״מוכרים״ לגולשים את דף הבית שלכם. שמרו שמספר האותיות בחלק זה יהיה לא יותר מ 160-155 תווים, מעבר לכך זה ייחתך בתוצאות החיפוש.

סוגי תוכן – Content Types

במסך זה יוצגו לפניכם כל סוגי התוכן באתר הוורדפרס שלכם. סוגי תוכן כוללים פוסטים, עמודים,סוגי תוכן מותאמים שקיימים באתר ואף עמודי הארכיון עבור אותם סוגי תוכן מותאמים אם מוגדרים ככאלו שתומכים בעמודי ארכיון.

ל אחד מאותם סוגי תוכן ישנן כמה אפשרויות:

1. תוכלו לבחור האם להציג אותו בתוצאות החיפוש של גוגל. אם תבחרו לא להציגו – התוסף Yoast יוסיף את התגית noindex עבור אותו סוג תוכן ומכאן שמנועי החיפוש לא יציגו אותו. כמו כן, הבחירה לא להציגו תסיר את אותו סוג תוכן בצורה אוטומטית ממפת האתר (Sitemap) ללא צורך שתתערבו.

2. תוכלו לבחור האם להציג את התאריך בתצוגה המקדימה של Yoast עבור אותו סוג תוכן.  לאפשרות זו השפעה אך ורק על התצוגה המקדימה של Yoast ואינה משפיעה על האם גוגל תציג את התאריך בתוצאות החיפוש או לא.

3. תוכלו לבחור ם להציג את ההגדרות הלוקאליות של Yoast עבור אותו סוג תוכן ספציפי. הרוב בוחרים באפשרות זו כדי להבין בצורה נוחה כיצד ייראה אותו העמוד או סוג התוכן בתוצאות החיפוש של גוגל.

מלבד שלוש אפשרויות אלו – אפשר לקבוע את מבנה הכותרת ואת מבנה תיאור העמוד/הפוסט לכל אחד מסוגי התוכן וזאת באמצעות משתנים ש Yoast מספקת לנו. לחיצה על ״Insert Snippet Variable" תציג חלון בו נמצאים המשתנים האפשריים כפי שציינו קודם לכן.

 

מדיה –  Media

כאשר אתם מעלים תמונה או וידאו לאתר וורדפרס, היא יוצרת attachment url, או בעצם כתובת עבור כל מדיה שתעלו. אם תגשו לאותה כתובת תגלו כי במרבית המקרים העמוד די ריק. אם אינכם משתמשים בכתובות אלו נכון יהיו להפנות אותן לפוסט או לעמוד המקורי המכיל אותן. .

טקסנומיות – Taxonomies

לוורדפרס שתי טקסונומיות המגיעות כברירת מחדל – קטגוריות ותגיות. בהתאם להגדרות התבנית שלכם, ייתכן ותמצאו טקסונומיות נוספות בחלק זה. הגדרות ברירת המחדל מספקות במקרה זה כך שאין יותר מדי מה לעשות בחלק זה.

עם זאת, נכון יהיה לסמן noindex על תגיות אם אינכם משתמשים בהן, פעולה זו יכולה למנוע מצב של תוכן כפול במידה וישנן קטגוריות ותגיות בעלות שם זהה לצורך העניין. כנ״ל לגבי הטקסונומיה Format האחראית על אותן Post Formats שקיימות במידה והתבנית שלכם תומכת בהן.

במסך זה תמצאו גם את האפשרות להסיר את ״כתובת הבסיס״ (Prefix) לקטגוריות מכתובת ה URL, וזו נמצאת תחת Remove the categories prefix. לקטגוריות בוורדפרס רם אינכם יודעים ישנה כתובת בסיס שניתן להגדירה תחת הגדרות > מבנה קישורים

אם ברצונכם שבסיס כתובת זה לא יופיע (עבור קטגוריות בלבד) ניתן לעשות זאת על ידי ביטול אפשרות זו.

Archives

כאן מופיעים עמודי ארכיון של כתבי האתר וארכיון לפי תאריך. ניתן להשאיר עמודי הארכיון פעילים או לבטל אותם בכלל, כדי למנוע מידע כפול סמנו נון אינדקס

פירורי לחם – BreadCrumbs

הגדרת Breadcrumbs (פירורי לחם) מאפשרת לכם להציג במנוע החיפוש  היכן העמוד נמצא באתר ולאן הגולש יופנה. כלומר אם הכתבה מופיעה בקטגוריה חדשות שוק ההון. בתוצאות חיפוש שבו הכתבה תופיע יהיה רשום לדוגמה: " עמוד ראשי >> חדשות שוק ההון >> 'שם הכתבה' ".

RSS

RSS מאפשרת למשתמשים אחרים להירשם אליכם באמצעות כלים שונים כדי לקבל חדשות מידע בכלים אלו. כאן ניתן לערוך מה יופיע לפני ומה יופיע אחרי הפיד. לדוגמה: "כתבה זו הופיעה לראשונה באתר….". .

 Search Console

ה כאן אפשר לחבר את התוסף אל כלי מנהלי אתרים של גוגל כדי לקבל מידע על קישורים שבורים ובעיות שונות.  לחצו על לשונית Settings ואז לחצו על כפתור Get Google Authorization Code. לאחר מכן, בחלון החדש תצטרכו ללחוץ על אישור החיבור. ותקבלו קוד אישור שאותו צריך להזין בשדה הזה ואז לחיצה על Authenticate.

אפשר גם להשתמש ישירות באתר של גוגל.

 Social

בתפריט זה מופיעות ההגדרות הקשורות לרשתות החברתיות.

 Accounts

כאן מזינים את הקישורים לרשתות החברתיות שלכם.

Facebook

כאן יש להגדיר כיצד פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות משתמשות בנתונים כדי לדעת כיצד יש להציג את העמוד שלכם כאשר משתמשים משתפים את הכתבה. בחלק של Add Open Graph meta data יש להשאיר במצב מופעל, כלומר Enabled.

Twitter

כאן יש להגדיר כיצד שיתוף פוסט ייראה בטוויטר. בחלק Add Twitter card meta data מומלץ להשאיר מופעל. בחלק תצוגת ברירת מחדל בחרנו באפשרות של Summary with large image כדי שהתמונה בשיתוף תהיה גדולה יותר ומקצועית.

 Pinterest

אם אתם משתמשים בפינטרסט, אתם יכולים להזין את קוד אימות האתר שלכם, כדי לקבל נתוני אנליטיקס כאשר משתפים קישור שלכם.

 Google+

כבר לא רלוונטית

 Tools

  • ייבוא וייצוא – כאן ניתן לייבא הגדרות של תוספי SEO אחרים ולייצא מידע לדוגמה לאתר אחר שלכם.
  • עריכת קבצים (File editor) – כאן ניתן לערוך במהירות את הקבצים robots.txt ו- htaccess. (אם קיים כזה). זהירות: אם אינכם יודעים להשתמש בקבצים אלו, אל תגעו בהם.
  • עריכה גורפת (Bulk editor) – כאן אפשר במהירות לשנות כותרות ותיאורים של העמודים באתר בלי להיכנס לעורך העמוד בכל פעם.

זהו! סיימנו את ההגדרות של התוסף. לא תצטרכו יותר לגעת בנתונים אלו. אלא אם תצרטכו לשנות דברים.

אבל איך משתמשים ב-yoast seo בפועל?

האזור הכללי של התוסף נמצא מתחת לאזור כתיבת הטקסט והוא מחולק ל-3 קטגוריות:

  1. אופטימיזציית תוכן (סמל של רמזור).
  2. אופטימיזציה עבור רשתות חברתיות (סמל של שיתוף).
  3. הגדרות מתקדמות (סמל של גלגל שיניים).
  4. אופטימיזציה עבור התוכן בפוסט

החלק הזה מסומן בעזרת סמל של רמזור. בכל פעם שאתם לוחצים על פוסט חדש או עמוד חדש, מתחת לשדה של הכתיבה, תופיע תיבת Yoast SEO וכאן אתם יכולים לראות תצוגה מקדימה כיצד תוצג הכתבה בעת חיפוש במנועי החיפוש ועריכת פרטים של הכותרת, הקישור, התיאור, ניתוח של הקריאות של הכתבה ועוד.

האזור מחולק ל-2 לשוניות:

  1. לשונית מילת מפתח.
  2. לשונית קריאות.

לשונית מילת מפתח

בלשונית מילת מפתח תוכלו לקבל ניתוח אודות מילת המפתח והקשר שלה ל-SEO. כאן אתם יכולים לראות תצוגה מקדימה במנועי חיפוש, שינוי ועריכת כותרת, תיאור, מילת מפתח. לבסוף תקבלו גם אנליזה אודות שימוש במילת הפתח בטקסט.

אזור של תצוגה מקדימה

באזור תצוגה מקדימה אתם יכולים לראות כיצד תיראה כתבה ברגע שמשתמשים מבצעים חיפוש במנועי חיפוש והכתבה הזאת תופיע בעמוד התוצאות. ניתן לראות תצוגה מקדימה עבור מחשבי שולחן עבודה ועבור מכשירים ניידים.

בחלק זה ניתן ללחוץ על ערוך מקטע וכאן ניתן לשנות את הפרטים הבאים:

  • כותרת SEO – זו לא הכותרת של הכתבה, אלא הכותרת שתופיע במנועי החיפוש. במידה ולא אהבתם את הכותרת של הכתבה או שאתם רוצים כותרת ייחודית עבור מנועי החיפוש, ניתן לערוך אותה כאן.
  • מחרוזת (מזהה לכתובת) – זהו בעצם הקישור הישיר של הכתבה. כלומר אם מזינים קישור זה בשורת הכתובת של הדפדפן, לכך יגיעו המשתמשים. ניתן לערוך אותה או לצמצם, לשנות אותיות או מילים ועוד. אנחנו משתמשים כאן כדי ליצור כותרת ייחודית עבור הפוסט ועל מנת למנוע מצב שמזהה הכתובת יהיה לא יפה לדוגמה אם מילה תיחתך וכדומה.
  • תיאור מטה – כאן יש לכתוב את התיאור המתאים ביותר עבור הכתבה הזו, זו יכולה להיות שורה כלשהי שמגדירה הכי טוב את הכתבה. לא מומלץ לחרוג מהמקסימום המותר. כברירת מחדל, תילקח השורה הראשונה בכתבה ועד למסקימום מגבלת תווים.

מילת מפתח למיקוד (Focus Keyword)

מילת מפתח למיקוד היא מילת מפתח שאתם רוצים להתמקד בה בכתבה. לפי מילה זו תקבלו ניתוח בהמשך האם היא מופיעה בחלקים טובים באתר. לאחר שאתם מזינים את מילת המפתחש אתם מעוניינים, תקבלו אחד מצבעי הרמזור, ירוק – מצויין, כתום – בסדר, אדום – רע. אם היא מופיעה בצבע ירוק, ביצעת עבודה טובה.

תוכן אבן פינה (cornerstone content)

כאן אתם יכולים לסמן אם מדובר על כתבה ייחודית שחשובה לכם. כמו מוצר דגל של יצרני מכשירי סלולר. איננו משתמשים בחלק הזה, אבל אם זה מעניין אתכם, אתם יכולים לסמן V בחלק הזה.

אנליזה (Analysis)

כאן תוכלו לקבל את כל המידע איפה מילת המפתח מופיעה, האם חסרים תמונות, האם מילת המפתח בכותרת ועוד. להלן הניתוח שהתוסף הזה מבצע עבורכם ומה הוא בודק עבורכם:

  • האם הוספתם תמונות לכתבה והאם מילת המפתח נמצאת באזור הטקסט החלופי.
  • כמה קישורי nofollow יוצאים יש בכתבה וכמה קישורים רגילים.
  • כמה קישורי nofollow פנימיים יש בכתבה וכמה קישורים רגילים.
  • האם מילת המפתח מופיעה בפסקה הראשונה.
  • מהי צפיפות מילת המפתח וכמה פעמים היא מופיעה בכתבה.
  • האם מילת המיקוד נמצאית בתיאור ה-meta.
  • מה האורך של תיאור המטא של הכתבה.
  • כמה מילים הטקסט מכיל.
  • האם אורך הכותרת של הדף היא טובה.
  • האם אורך המחרוזת היא טובה או לא.
  • האם מילת המפתח מופיעה בכותרות בעמוד.
  • האם אי פעם מיקדתם את המילת המפתח הזו בכתבות אחרות.

כמו שאמרנו, הצבעים הם בצבע רמזור, אם מופיע לכם צבע ירוק, סימן שעשיתם עבודה טובה, בצבעים אחרים, התוסף ימליץ לכם מה אתם צריכים לשנות.

 דוח קריאות

לשונית קריאות מסבירה עד כמה הטסקט שלכם בכתבה הוא קריא, ניתן לקבל מידע האם הכתבה שלכם מסודרת בצורה טובה או לא, האם יש פיסוק נכון, כותרות ותתי כותרות ועוד. כמה מילים הכנסתם למשפט, האם נדרשות כותרות ביניים ועוד.

אנליזה (Analysis)

כאן תוכלו לקבל את כל המידע אודות קריאות הטקסט. להלן הניתוח שהתוסף הזה מבצע עבורכם ומה הוא בודק עבורכם:

  • האם המשפטים שלכם כוללים יותר מ-20 מילים וכמה אחוז מהם. כאשר משפט מופרד בעזרת נקודה.
  • האם כמות המילים בכל אחד מכותרות המשנה עולות על 300 מילים או לא.
  • האם הפסקאות ארוכות מידי או לא.

לבסוף, ניתן ללחוץ על הסימן "עין" ולראות על אילו משפטים או פסקאות מדובר. כך שתוכלו לדעת מה צריך לתקן.

2. אופטימיזציה עבור רשתות חברתיות בפוסט

החלק הזה מסומן בסימן של שיתוף. בחלק הזה תוכלו לראות להגדיר כותרות, תיאור ותמונות בצורה ידנית עבור הרשתות החברתיות פייסבוק ו- טוויטר. אינכם חייבים להשתמש בחלק הזה, אלא אם זה נחוץ לכם להראות לרשתות החברתיות תוכן מותאם יותר.

  • לשונית פייסבוק – כאן ניתן לשנות כותרת, תיאור ותמונה בעת שיתוף בפייסבוק (גודל תמונה ממומלצת היא 1200X630 פיקסלים).
  • לשונית טוויטר – כאן ניתן לשנות כותרת, תיאור ותמונה בעת שיתוף בטוויטר (גודל תמונה ממומלצת היא 1024X512 פיקסלים).

3. הגדרות מתקדמות בפוסט

החלק הזה מסומן בסימן של גלגל שיניים. כאן ניתן לקבוע כללי מטה תגים עבור רובוטים של מנועי החיפוש. על מנת להקל, יוסט שינו את המילים Meta robots index, Meta robots index ו- Meta robots advanced. תוכלו להגדיר:

  • האם לאנדקס את הכתבה הזאת במנועי החיפוש או לא.
  • האם לאפשר מעקב אחר הקישורים בכתבה או לא.
  • אילו פקודות יש לתת לרובוטים.
  • קישור קנוניקל (Canonical URL) – קישור ראשי של הכתבה. במידה ויש כתבה עם 2 גרסאות, יש להזין את הכתבה הראשית. אחרת, אם אין כמה גרסאות, השאירו את זה ריק.

בנוסף יש אפשרות גם לשירות פרימיום

 

רק אמצעי אחד

yoast זה כלי אחד מני רבים ואוטומטי בקידום אתרים. זה לא אומר שצריך לוותר על כמה דברים חשובים כמו מחקר מילות מפתח ובדיקת התחרות בתחום, עיצוב מזמין ועוד.

.