קריירה    

איך עובדים מהבית בכיף – ההמלצות של גוגל

מתחם עבודה Regus צילום עודד סמדר

 

מעודכן ל-04/2019

אלו ההמלצות של גוגל לעבודה מהבית

היום יותר מתמיד קל לעבוד מהבית, האינטרנט הסמארטפונים ועכשיו גם חללי העבודה מאפשרים לעבוד מהבית ובקלות

אלא שבעבודה מהבית יש אתגרים למעסיקים ולעובדים.  מי שניסתה  להתמודד איתם היא גוגל. שם ערכו מחקר במשך שנתיים שהתבסס על ניתוח מידע מ-5,600 עובדים ברחבי העולם.

המדדים כללו שביעות רצון, ביצועים וחיבור לעבודה, ונוספו המלצות לגבי עבודה מהבית וכיצד להבטיח שהמדדים האלה יישארו יציבים גם כאשר העובדים מרוחקים.המחקר מצא שאין הבדל ביעילות, דירוג הביצועים או קידומים של אנשים או צוותים שעובדים מרחוק בשיתוף פעולה עם עובדים אחרים מרחבי העולם – בהשוואה לעובדים שמבלים את רוב זמנם בעבודה במשרד. עובדים או צוותים שעובדים מרחוק מוצאים דרכים לאיזון בין בית וחיים פרטיים באופן דומה לעובדים שנמצאים במשרד. הם מקפידים על שינה בלילה ופעילות גופנית באופן דומה.

בכל זאת, העובדים מהבית דיווחו על קושי ביצירת חיבור וקשרים. יותר קשה לתקשר עם קולגות מרחוק. גם הטכנולוגיה עצמה עשויה לגרום להגבלת החיבור שכן שיחות וידאו עדיין אינן מושלמות.

אלו ההמלצות שקיבלו בגוגל בנוגע לעבודה מהבית, למעסיקים ולעובדים:

 קבעו שעות – אל תניחו או תנחשו מהן שעות העבודה המועדפות על הקולגות והעובדים שלכם – שאלו אותם מהן השעות המתאימות להם לפגישות. חלק מהעובדים מעדיפים שעות מסוימות ביום ויש כאלה שרוצים להתנתק לגמרי מהמחשב בזמנים אחרים.

. הכירו בין חברי הצוות– לפני שעובדים יש להקצות קצת זמן בתחילת פגישות לשאלות פתוחות כמו "מה עשית בסוף השבוע?"ככה בונים קשרים 'מרחוק' ומבססים אמון. בגוגל מצאו שאחת הדרכים הטובות ביותר לכך היא שמנהלים מהווים דוגמא אישית בכך שהם משקיעים מאמצים בהכרת הצוות שלהם שעובד מרחוק.

 צרו קשרים פנים מול פנים לצד קשרים וירטואליים – לפעמים צריך גם פגישות פנים מול פנים. מנהלים צריכים לספק הנחיות ברורות וכן הזדמנויות עבור העובדים מרחוק שבהן הם יוכלו לערוך פגישות פנים מול פנים. בפגישות וידאו מומלץ להגיב באופן מובחן לרעיונות של קולגות שעובדים מרחוק כדי להראות להם שסופרים אותם. בהזדמנויות בהן ניתן להיפגש פנים מול פנים – נצלו את הפגישה כדי לחזק קשרים שנוצרו באופן וירטואלי.

עורכת המחקר בגוגל החלה כבר ליישם את ההמלצות האלה בעצמה  כמי שמנהלת צוות של עובדים מרחוק. למשל היא עורכת ארוחות צהריים וירטואליות משותפות כדי לאפשר שיחות והיכרות של חברי הצוות. היא גם שולחת מיילים לכל הצוות שבו היא מפרטת את המטרות לשבוע ומה החסמים, ההצלחות והישגים.ומה איתכם, איך  אתם מנהלים או עובדים מהבית?

הוצאה מוכרת – מה צריך לדעת

חלל עבודה או משרד – יתרונות וחסרונות

מיזם קמפוס – המיזם המאפשר ללמוד מהבית ובחינם