חדשות    

איך תמצאו עבודה בסיום התואר

לא קל למצוא עבודה כבוגרי תואר טריים, בלי ניסיון. רוב המעסיקים חוששים לתת הזדמנות, ומעדיפים שמישהו אחר יעשה את זה, והם יקבלו עובדים שכבר השתפשפו. אז איך תעזרו לעצמכם למצוא עבודה בתחום שלכם מיד בסיום התואר? קבלו את המדריך שלנו, עם כמה טיפים איך להתנהל נכון, כבר בתחילת הלימודים שלכם.

רזומה ריק- לא טוב

גם אם אתם מברי המזל שלא צריכים לעבוד במהלך התואר, זה לא יהיה לטובתכם כשתתחילו לחפש עבודה. מעסיקים רוצים לראות איזשהו ניסיון תעסוקתי בקורות החיים שלכם, גם אם זה מלצרות, מכירות או שירות לקוחות.

ניסיון תעסוקתי מעיד על מוסר עבודה, על היכולת להשתלב בסביבת עבודה,ולעמוד במשימות ובזמנים.

ולמרות זאת, עבודות זמניות הן- זמניות. לקראת סיום התואר, כדאי להתחיל לחפש עבודות שיותר משיקות לתחום הלימודים שלכם.

גם אם זו משרה התחלתית, בלי ניסיון, ועם שכר סמלי, אל תמהרו לפסול אותה. נכון שמלצרות אולי תכניס לכם יותר כסף, אבל לא תעזור לכם הרבה אם אתם מחפשים עבודה ככלכלנים.

גם תפקיד אדמיניסטרטיבי במשרד שהייתם מאוד רוצים להתברג בו כבוגרי תואר יכול לעזור לכם. יכול להיות שכשתסיימו את התואר, הבוסים, שכבר למדו להכיר אתכם, יסכימו לקחת סיכון, ולשכור את שירותיכם בתפקיד מקצועי יותר.

קשרים ונטוורקינג

חלק מהחברים שלכם ללימודים אולי כבר הצליחו למצוא את משרת חלומותיהם, או שעובדים אצל אבא או אמא. תזכירו להם שאתם שם, כך שביום שיחפשו עובדים נוספים, השם שלכם יהיה הראשון שיעלה.

חברים בפייסבוק או בלינקדאין יכולים להיות לינק מעולה למציאת עבודה, אל תתביישו לפנות בפרטי או לפרסם שאתם מחפשים, כבר לקראת סיום הלימודים.

תכתבו קורות חיים

תתחילו לגבש את המסמך החשוב הזה, כי בלעדיו יהיה קשה מאוד למצוא עבודה. אם יש לכם לינק לאנשים שעובדים ב HR, זה הזמן להתייעץ איתם, ולהבין איך הכי נכון שקורות החיים שלכם יראו.

תעברו לחיפוש אקטיבי

נכון שזה נראה רחוק, ואתם בכלל עוד בלימבו של מבחנים ועבודות, אבל קחו כמה דקות ביום לחיפוש עבודה אקטיבי בקבוצות פייסבוק ואתרי משרות. כך גם יהיה לכם מושג מה הדרישות של המעסיקים בתחום שלכם.

לא קל להיות סטודנט בישראל, מדובר במרוץ שכולל לימודים,מבחנים, עבודה, שכר דירה ומה לא. אבל אל תשכחו בשום שלב להמשיך ולתכנן את העתיד שלכם. אחרי הכל, זו הסיבה העיקרית שבכלל התחלתם ללמוד.