מדריכי דירה ומשכנתא    

אילו תשלומים מותר לגבות משוכר דירה ואילו אסור

שכר דירה מותר לגבות, ארנונה כן, ועד בית כן ותיווך וביטוח? כל התשלומים שהמשכיר יכול לגבות וגם אלו שהוא לא

החלטתם לשכור דירה. יש תשלומים שעל פי חוק מותר לגבות מכם ואת כל השאר אסור. התשלומים שמותר למשכיר לגבות הם כמובן שכר הדירה, ארנונה ותשלומים שוטפים הקשורים לאחזקת הדירה כמו חשמל, מים וועד בית.

המשכיר אינו יכול לדרוש דמי ביטוח על ביטוח מבנה, או תשלום עבור שיפוץ או רכישה שביצע על דעת עצמו… גם על שיפוצים שעורך ועד הבית בבניין המשותף אי אפשר לדרוש תשלום מהשוכר אלא אם כן מדובר בתשלומים הקבועים. המשכיר כן יכול לדרוש תשלום עבור השיפוץ אם זו בקשה של הדייר ולא מדובר בתיקון עקב בלאי טבעי. משכיר גם לא יטיל על השוכר דמי תיווך שהתחייב לשלם למתווך.

עם  זאת השכרה לבני משפחה, כמו בן זוג, אח, אחות, הורה, הורי הורה, צאצא, או צאצא של בן הזוג, או בני הזוג שלהם, אינה כלולה בחוק.

תנאים אלו חלים על שכירות שחלה החל משלושה חודשים ולא על חוזים קצרי טווח. כמו  כן אם חוזה השכירות מעל 10 שנים, או ששכר הדירה מעל  20 אלף שקל בחודש, לא יחולו תנאים אלו.

ומה בנוגע לדירות לנופש או למלון? גם במקרים אלו תנאים אלו אינם חלים. כך גם במעון בין אם משמש לטיפול בילדים או במבוגרים ובין אם למגורים לאנשים עם מוגבלות שכלית או נפשית וכן למכורי סמים.

כמו כן הדירה המושכרת אינה דירה בבית דיור מוגן או דירה במעונות לסטודנטים, לתלמידים או לעובדים.  וכן הדירה המושכרת אינה דירה שחוק הגנת הדייר חל עליה.

ערבים להלוואה או לשכר דירה – מה צריך לדעת

סיוע בשכר דירה

כמה תשלמו על שכר דירה ליד אוניברסיטה