הלוואות    

אין הלוואות חינם: הלוואות אקספרס מציעות הלוואה לכל מטרה, אבל מה הריבית?

מעודכן ל-02/2019

 הריבית הממוצעת שגובות חברות כרטיסי האשראי על הלוואות מהירות היא בטווח 7%-9% – וזו ריבית גבוהה, במיוחד אם נזכור שזו רק ריבית ממוצעת. בבנק הריבית הממוצעת נמוכה יותר ועמדה בשנה האחרונה על  4.2%-5%

ההלוואות המהירות לא מפסיקות לצוץ בכל פרסומת. בין אם קיבלתם טלפון מהבנק ובין אם מחברת מהאשראי. הישראלים מתפתים להלוואות מהירות לכל מטרה בתקווה שזה יפתור את צרותיהם ובינתיים החוב של משקי הבית בישראל עולה, ויציבותם הפיננסית של לווים מהעשירון התחתון מוטלת בספק..

היום היוזמה היא כבר לא של הלווה אלא של הגופים המלווים  הצצים בקניות, בהודעות סמס ובפניות ישירות. כולם חוזרים על הצעות דומות בשם אחר – הלוואה מהירה, הלוואת אקספרס, הלוואה ללא ערבים ועוד. מה גובה הריבית? את זה לא מספרים בפרסומות.

אין ארוחות חינם ואין הלוואות חינם, מדובר בהלוואות יקרות מאוד, כך שאפשר להחזיר כמעט 150,000 על הלוואה של 100,000 שקל.

מי המלוות וכמה הן גובות

  • בישראכרט ריבית השנתית נעה בין 4.75% ל-13.65% (פריים + 3%-11.9%, כאשר ריבית הפריים היא 1.75%.
  • לאומי קארד מציעה הלוואה מהירה בריבית מקסימלית שנתית של 14% (פריים + 12.25%, בהלימה לסיכון הלקוח).
  • בכאל הריביות  4.5%-16.5%. כ
  • באתר של חברת מימון ישיר לא מספרים מה גובה הריבית, אבל מציעים מחשבון פשוט לשימוש כדי להבין את גובה ההחזר.כך על הלוואה מקסימלית של 80,000 שקל ל-5 שנים, ההחזר גבוה  מ-97,000 שקל.

יוצא שהריבית הממוצעת שגובות חברות כרטיסי האשראי על הלוואות מהירות היא בטווח 7%-9% – וזו ריבית גבוהה, במיוחד אם נזכור שזו רק ריבית ממוצעת. בבנק, ריבית הממוצעת נמוכה יותר ועמדה בשנה האחרונה על  4.2%-5% (ו’).

 

כפי שכבר דיווחמו בהון, הסיבות  להצפת ההלואות הן ההחלטה להפריד את חברות האשראי לאומי קארד וישראכרט מהבנקים – כדי לעודד תחרות לבנקים. לאומי קארד  נמכרה לקרן האמריקנית ורבורג פינקוס. ישראכרט שייכת לבנק הפועלים וגם תשנה בעלות. המשמעות היא תחרות על לקוחות. וזו הדרך שלהן לגייס לקוחות, הלוואה מהירה וקלה.

מאגר נתוני האשראי, שיקום באפריל,  הוא הסיבה השנייה משום שיחולל מהפכה מבחינת המידע שיש למלווים על הלווים.  אומנם החברות שנותנות את ההלוואות יוכלו לדעת מהי ההיסטוריה של מבקש ההלוואה, וכך לזהות לקוחות יציבים שידורגו כאמינים יוכלו לקבל הלוואה בריבית נמוכה יותר משום סיכון נמוך  אבל כל מעידה ועיכוב בתשלומים יהיו לחובת מבקש ההלוואה.

לצערנו, רבים מהישראלים שמציעים להם הלוואה מהירה אינם מפעילים עוד שיקולים כמו יכולת ההחזר שלו וגובה הריבית . נזכיר שוב כי ההצעות המפתות טומנות בחובן עלויות. כדאי לחשוב אם אנו באמת זקוקים להלוואה ואין תחליף וכן את יכולת ההחזר שלנו.

שברו את השיא בהלוואות משכנתה

הגופים הפיננסיים משקיעים יותר מ-200 מיליון שקל לפרסם הלוואות שאתם לא צריכים