חדשות    

אינטל מסכמת שנת שיא: יצוא בהיקף של 8 מיליארד דולר

מרכז הפיתוח של אינטל, PTK 1, צילום:יח"צ

אינטל מסכמת את שנת 2020 ומציגה נתונים כלכליים אודות ביצועי החברה בישראל; הייצוא של אינטל ישראל גדל בשנה החולפת והגיע ל-8 מיליארד דולר, סכום שיא במעל 45 שנות פעילות אינטל בישראל, לעומת 6.6 מיליארד דולר ב-2019. באינטל אחראים ל-14% מיצוא ההייטק הישראלי, ייצוא המהווה כ-2% מהתמ"ג של מדינת ישראל.

נכון לשנת 2021, אינטל ישראל היא מעסיק ההיי-טק הגדול בישראל עם כ-13,650 עובדים, מתוכם 7,000 במרכזי הפיתוח, 4,850 במרכז הייצור,וכ-1,800 עובדי מובילאי מוביט, והבאנה לאבס.

החברה המשיכה לתרום כלכלית לעסקים קטנים ובינוניים בישראל ובשנת 2020 אינטל רכשה מוצרים ושירותים בסכום של כ-5.9 מיליארד שקלים, כאשר כ-75% מהרכש של אינטל בישראל הוא מעסקים קטנים ובינוניים.

יניב גרטי מנכ"ל אינטל ישראל, אומר כי הביצועים העסקיים של אינטל ישראל בשנת 2020, שנת קורונה שהיתה קשה ומאתגרת, ובה מרבית עובדי אינטל נאלצו לעבוד מהבית, הם בראש

ובראשונה בזכות האנשים שנמצאים בחברה. "לסכם שנת שיא היסטורית בתוך משבר עולמי, זה בראש ובראשונה, תעודת הצטיינות לעובדים ולעובדות שלנו, שבתוך משבר הקורונה הסגרים וכלל האילוצים הצליחו להגיע לתוצאה נפלאה. למרות הקורונה, אינטל המשיכה ב-2020 לתמוך בחברה ובכלכלה הישראלית ובקהילות שסביבה – והוכיחה שוב כי היא חוד החנית הטכנולוגי של תעשיית ההייטק בישראל, בנוסף להשפעת המאקרו הרחבה שיש לה במשק”

עובדי אינטל רשמו בשנת 2020 הישגים טכנולוגיים מרשימים המובילים את עולם הדאטה העולמי בתחומי ה-Compute, בינה מלאכותית, תקשורת, סקיוריטי וייצור. בין הטכנולוגיות שפותחו השנה באינטל ישראל ויצאו לכל העולם ניתן לציין את פיתוח הארכיטקטורות של מעבדי העתיד של אינטל ואת המעבדים עצמם, טכנולוגיית Wifi-6e המאפשרת אינטרנט אלחוטי מהיר במיוחד, שבבי Gaudi של הבאנה לאבס שנכנסו לענן של אמזון, ופתרונות אבטחה חדשים, CET ו-TDX , שמאפשרים הגנה מפני התקפות האקרים ברמת החומרה. בעולם הייצור, אינטל ישראל עברה השנה באופן מלא לייצר מוצרים בטכנולוגיית ייצור 10 ננומטר.

קרין אייבשיץ סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, אומרת "העולם בו אנו חיים עובר בשנה האחרונה תהליך מואץ שבו כל דבר הופך לממוחשב. מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל פיתחו השנה מגוון רחב של טכנולוגיות משנות חיים, שתרמו למהפיכת הדאטה ולשימוש הנרחב במחשוב".

אינטל מחוייבת למקומה בחברה ובכלכלה הישראלית דרך פעילות האחריות התאגידית שלה, ולמרות משבר הקורונה החברה הציבה ב-2020 יעדים אסטרטגיים לעשור הקרוב, עד ל-2030. בין היתר, אינטל תגדיל את סכום הרכש השנתי מעסקים ישראלים מגוונים ל-700 מיליון שקל עד 2030, תגדיל את מספר הנשים בתפקידים טכנולוגיים באינטל ישראל ל-40% ותעודד את עובדיה להתנדב על מנת להגיע ל-10 מיליון שעות התנדבות בעשור הקרוב בכל אינטל.

2020 היתה שנה של מעורבות חברתית גבוהה. אינטל תרמה השנה 24 מיליון שקל מיליון שקלים לחברה בישראל: לנפגעי משבר הקורונה, לנוער בסיכון, למערכת הבריאות לאקדמיה הישראלית, ולפעילויות רווחה בקהילות שונות.

למרות ש-80% מעובדי אינטל, עברו לעבוד מהבית, הפרודקטיביות נשמרה. ולא רק זאת, עובדי אינטל המשיכו לפעול למען החברה הישראלית. לדוגמא, צוותים של אינטל פיתחו מודלAI לחיזוי הידרדרות של חולי קורונה הנזקקים להנשמה, וטכנולוגייתAI לזיהוי מתאם בין אקלים והתפשטות הקורונה.

עובדי אינטל חיברו 850 קשישים למשפחותיהם באמצעות מכשיר וידאו חדש על מנת לאפשר להם להיות בקשר עם משפחותיהם למרות הסגרים והבידודים, וייצרו אלפי יחידות של ציוד מגן ומסיכות לבתי חולים.

בנוסף אינטל החלה ב-2020 בהפעלת תוכנית AI For Youth להקניית כישורי בינה מלאכותית ומיומנויות העתיד לבני נוער ב-4 בתי ספר בישראל ובקרב 150 תלמידים. עד 2030 אינטל מתכוונת להכשיר 30 מיליון תלמידים בעולם בכישורי AI, ובכלל זה גם בישראל, ולהכשירם לעולם הדיגיטאלי.