מוצרי מזון    

איפה אתם עושים קניות סופר?

pexels

איפה אתם עושים קניות סופר?

קניות באינטרנט, במכולת השכונתית או באחת מרשתות השיווק הגדולות משפיעות על המחיר שתשלמו ועל איכות החיים שלכם. רוצים לדעת מה ההבדלים האמיתיים בין האפשרויות שעל הפרק? הנה המידע המלא

משק בית ממוצע משלם בין מאות לאלפי שקלים בחודש על קניות. בניגוד למותרות ולהוצאות על אירועי בידור, תחזוקת רכב וכן הלאה, הקניות הן חלק בלתי נפרד מהתקציב המשפחתי וחשוב להשתמש בשיקולים הנכונים כאשר בוחרים איפה לעשות אותן.

האפשרויות שעל הפרק נעות בין האינטרנט, המכולת השכונתית ורשתות השיווק. גם אתם מתלבטים? הנה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן:

האינטרנט: השוק המודרני במרחב המקוון

האינטרנט משנה את כללי המשחק בכל הנוגע לקניות בכלל ולצרכנות בפרט. קניות באינטרנט הן כיום משהו כמעט מובן מאליו וזאת בגלל תחרות שמביאה לירידת מחירים, משלוחים עד פתח הבית, ממשק נוח לתפעול, נגישות גבוהה מכל מכשיר נייד או נייח ומבצעים אטרקטיביים.

אנשים שקונים באינטרנט מוכנים לוותר על הצורך להרגיש מקרוב את הפירות והירקות וחלקם גם שומרים על גמישות מסוימת בכל הנוגע להרכבת הסל. עם זאת, הם נהנים מכל היתרונות של השוק המודרני במרחב המקוון וזה עוד לפני שמזכירים אפליקציות ייעודיות ותוכנות לחיסכון נוסף בזמן ובהוצאות.

המכולת השכונתית: זמינות במחיר גבוה

התפקיד של מכולת שכונתית הוא למלא את הפער בין קניות גדולות. גם אם נתכנן היטב את המשך השבוע או החודש, תמיד נמצא את עצמנו ברגע האחרון בלי בקבוק חלב או משקה יוגורט לילדים. במקרים אלו אין תחליף למכולת השכונתית שמציעה זמינות אופטימאלית – אך במחיר גבוה.

במכולת השכונתית מרשים לעצמם לגבות מחירים גבוהים בהשוואה לאינטרנט ולרשתות השיווק. היתרון הוא שאנחנו יכולים לגשת למכולת בתוך כמה דקות ולהשלים פערים, אך החיסרון הוא שנשלם על זה ביוקר. אם נרצה בכל זאת ליהנות מכל העולמות, נצטרך לתכנן מראש את הקניות ולדחות כמה שיותר את הביקור הספונטני במכולת.

רשתות שיווק גדולות: היצע רחב לצד בזבוז זמן

רשתות שיווק, או מה שמכונה "סופרים", היו עד לפני כמה שנים האפשרות היחידה עבור מי שרצה לרכז סוגים שונים של קניות תחת קורת גג אחת. לאחר שהחליפו בהצלחה את המכולת השכונתית, סניפי הרשתות זכו לפופולאריות גבוהה ובעליהן גם ידעו לנצל זאת. בין היתר, הסופרים מציעים יתרון משמעותי למי שמחפש היצע רחב – אבל כיום גם ברור שהביקור בהן כרוך בבזבוז זמן.

בסופו של דבר, ההשוואה האמיתית מבחינת צרכנות נכונה צריכה להיות בין קניות אונליין לבין רשתות שיווק גדולות. אפשר כמובן לבקר במכולת השכונתית אם נזכרים ברגע האחרון באיזשהו מוצר חובה למקרר או לארון, אך בכל שאר המקרים נעדיף את הקניות המסודרות. בהקשר הזה, לאינטרנט יש יתרון משמעותי והוא צפוי להמשיך ולהתרחב בעתיד הנראה לעין.