שוק ההון    

אירונאוטיקס בעוד דו"ח מאכזב; ירידה של 24% בהכנסות; צבר ההזמנות עלה ל-211 מיליון דולר

קרדיט: אירונאוטיקס

אירונאוטיקס, העוסקת בייצור מל"טים, ממשיכה להציג תוצאות מאכזבות.

ההכנסות של אירונאוטיקס ירדו בכ-24% לעומת הרבעון המקביל ב-2017 והסתכמו בכ-30.5 מיליון דולר לעומת כ-40 מיליון דולר. את הירידה מסבירים באירונאוטיקס במאופי הפעילות הפרויקטלי של החברה ומעיכובים במועדי הזמנות שהתקבלו בתחום פעילות מערכות בלתי מאוישות.

החברה עברה ברבעון להפסד תפעולי של כ-3.4 מיליון דולר לעומת רווח של כ-5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובסה"כ רשמה אירונאוטיקס הפסד של כ-3 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-5.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2017.

בצבר ההזמנות של הנירשם גידול של כ-20% והוא הגיע לרמה  לרמה של כ-211 מיליון דולר.

לפני מספר חודשים דחתה אירונאוטיקס את ההצעה לרכישתה שהגישה רפאל יחד עם אביחי סטולרו. השניים הציעו לשלם 430 מיליון שקל תמורת החברה.

אירונאוטיקס הסבירה את הסירוב בכך שסכום ההצעה נמוך מדי ואינו מבטא את שווי החברה. אגב, לפני שנה, כשהחברה יצאה להנפקה היא הוערכה ב-1 מיליארד שקל.

יו"ר אירונאוטיקס הוא האלוף במילואים ידידיה יערי, שכיהן במשך שנים ארוכות בתפקיד מנכ"ל רפאל. בעלות השליטה על החברה הם הקרנות KCPS, ויולה ובראשית. המנכ"ל שלה הוא עמוס מתן.

לפני מספר שבועות הודיעה החברה כי התקשרה עם לקוח חדש, גורם ממשל במדינה אירופאית החברה באיחוד האירופי ובנאט"ו, בהסכם למכירת כלי טיס בלתי מאוישים מסוג 3 Orbiter לרבות ציוד ושירותים נלווים, ומתן שירותי אחזקה ותמיכה, בתמורה לסך כולל של כ-4 מיליון דולר ארה"ב